pawson89 Opublikowano 4 Maja 2020 Opublikowano 4 Maja 2020 (edytowane) Witam wszystkich. Bardzo proszę kogoś o pomoc... Przeszukałem forum ale objawy, które zaczęło miewać moje auto nie rozwiązało mojego problemu... Mianowicie 2.0 tdi BPW, 241 tys., 'imbus' od pompy oleju wymieniony na solidny, do tej pory bez żadnych problemów z silnikiem. Aż do zeszłej soboty, kiedy to rano po odpaleniu auto zaczęło mocniej wibrować, było to widać, zdecydowanie słychać i czuć choćby pod pedalem gazu. Brakowało mu mocy, chodził jak traktor. Przejechałem 4km, pod domem czuć było mocniej spaliny. Droga powrotna, to samo ale tylko przez kilkaset metrów plus jasny dym, który też ustąpił. Następnego dnia rano odpalam, znów chodzi jak traktor i znów po kilometrze objawy zanikają. Połączyłem to z zimnym silnikiem i zacząłem szukać tutaj informacji. Jednak kolejnego dnia żadnych problemów z autem, nawet rano. Dojechałem do sklepu, zgasiłem, auto rozgrzane. Odpalam po może 3 minutach i od razu te same problemy. Później jednak ustąpiły, by po kilku dniach wrócić już na stałe. I tak, brak mocy, głośne klekotanie, czuć wibracje, czasem kopci, ale nie jest to regułą. Na domiar złego zapaliła się kontrolka DPF... pierwszy raz odkąd mam to auto. Mechanik po krótkiej przejażdżce stwierdził: "wygląda jakby nie chodził na jeden cylinder, chyba wałek rozrządu (krzywka?) albo pompowtryski". Dopiero w przyszłym tygodniu ma ściągać pokrywę zaworów, żeby dokładnie zdiagnozować...Czy po tym co napisałem, jest ktoś z Was Kolegów w stanie przybliżyć mi problem? Już się pogodziłem, że tanio nie będzie, ale żebym chociaż wiedział na co być przygotowanym... Z góry dziękuję za pomoc. Edit. Jeszcze dwie kwestie, żeby przekazać jak najwięcej... Podpinałem pod komputer, żadnych błędów, ale być może dlatego, że wtedy akurat działał prawidłowo. Druga sprawa - zauważyłem ostatnio odbite ślady łapek być może kuny, może kota. Sprawdzałem już pierwszego dnia przewody ale nic nie znalazłem. A z drugiej strony... co ta kuna musiałby przegryźć, żeby takie problemy z autem były ? Dlatego bardziej to traktuje jako zbieg okoliczności. Edytowane 4 Maja 2020 przez pawson89
remus_kraków Opublikowano 5 Maja 2020 Opublikowano 5 Maja 2020 Obstawiam wytarty wałek rozrządu i dziury w szklankach popychaczy. Tak jak piszesz spory koszt naprawy :(
pawson89 Opublikowano 5 Maja 2020 Autor Opublikowano 5 Maja 2020 A jakie byłyby objawy przy uszkodzonych pompowtryskach?
Axel1 Opublikowano 5 Maja 2020 Opublikowano 5 Maja 2020 22 minuty temu, pawson89 napisał: A jakie byłyby objawy przy uszkodzonych pompowtryskach? Przepał, chodzi jak traktor-wypadanie zapłonu, brak mocy.
pawson89 Opublikowano 5 Maja 2020 Autor Opublikowano 5 Maja 2020 2 godziny temu, Axel1 napisał: Przepał, chodzi jak traktor-wypadanie zapłonu, brak mocy. W sumie to chodzi jak traktor (zwłaszcza po dodaniu gazu), no i bardzo ciężko mu się rozpędzić.
piotrsob1 Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 (edytowane) Zacznij od sprawdzenia wałka rozrządu , zrób też logi grup 013, 018 i 023 na biegu jałowym ( loguj przez kilka minut na zimnym od momentu odpalania i potem powtórz na rozgrzanym ). Po odłączeniu przewodu idącego od puszki filtra powietrza do turbiny nie słychać mocnego , basowego dudnienia ( możesz nagrać filmik , wrzucić go na YT i dać linka )? Logi wklej na którąś ze stron do ich prezentacji ( np. vaglogi.pl ) i daj tutaj linki. Dopiero po po takim wstępnym sprawdzeniu będzie można coś więcej powiedzieć i ewentualnie podpowiedzieć co sprawdzić dalej . Wysyłanie teraz pompek do regeneracji lub ich wymiana , bez dokładnej diagnozy to wyrzucanie pieniędzy w błoto ( jak na razie nic nie wskazuje na to że przyczyną są pompowtryskiwacze ). Edytowane 6 Maja 2020 przez piotrsob1 1
Tomex1981 Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 Miałem takie same objawy jak u Ciebie. Ten sam silnik BPW. Wymieniłem na używany wałek i nowe szklanki i to była w moim przypadku trafna diagnoza. Auto sprzedałem w tamtym roku znajomemu i do tej pory jeżdzi.
pawson89 Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Opublikowano 6 Maja 2020 @piotrsob1 - spróbuję sprawdzić to dudnienie. @Tomex1981 - pamiętasz może jakie były koszty?
Tomex1981 Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 4 godziny temu, pawson89 napisał: @piotrsob1 - spróbuję sprawdzić to dudnienie. @Tomex1981 - pamiętasz może jakie były koszty? Koszt około 500 zł, mówimy o używanym wałku
pawson89 Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Opublikowano 6 Maja 2020 1 godzinę temu, Tomex1981 napisał: Koszt około 500 zł, mówimy o używanym wałku Czyli rozumiem, że sam ogarniałeś robotę?
pawson89 Opublikowano 9 Maja 2020 Autor Opublikowano 9 Maja 2020 (edytowane) W dniu 6.05.2020 o 16:04, Tomex1981 napisał: Po diagnozie, jak słusznie sugerowaliście do wymiany jest wałek rozrządu. Czy może być taki do wersji bez dpf? Ewentualnie jak znaleźć odpowiedni kod wałka? Edytowane 9 Maja 2020 przez pawson89
Tomex1981 Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 Nie kupuj wałka do wersji bez dpfa bo będzie Ci poddymiał. Tylko wersja z dpfem do BPW. Ja założyłem używkę bez dpfu i niestety ale auto poddymiało.
piotrsob1 Opublikowano 18 Maja 2020 Opublikowano 18 Maja 2020 W dniu 11.05.2020 o 09:48, Tomex1981 napisał: Nie kupuj wałka do wersji bez dpfa bo będzie Ci poddymiał. Tylko wersja z dpfem do BPW. Ja założyłem używkę bez dpfu i niestety ale auto poddymiało. Jak Ci poddymiało to raczej DPF-a już nie masz. Jakby był to szybko by się zaklajstrował sadzami i praktycznie nie dał by się wypalić z powodu braku możliwości zrealizowania dotrysku regeneracyjnego filtra. Z usuwaniem DPF-ów radzę uważać, wszystko wskazuje na to że w niedługim czasie skończy się bezproblemowość tego procederu ... 1
Tomex1981 Opublikowano 19 Maja 2020 Opublikowano 19 Maja 2020 13 godzin temu, piotrsob1 napisał: Jak Ci poddymiało to raczej DPF-a już nie masz. Jakby był to szybko by się zaklajstrował sadzami i praktycznie nie dał by się wypalić z powodu braku możliwości zrealizowania dotrysku regeneracyjnego filtra. Z usuwaniem DPF-ów radzę uważać, wszystko wskazuje na to że w niedługim czasie skończy się bezproblemowość tego procederu ... DPF-A miałem usuniętego, także to przez zły wałek. Wałek od avf się różni od wałka bpw.
piotrsob1 Opublikowano 19 Maja 2020 Opublikowano 19 Maja 2020 1 godzinę temu, Tomex1981 napisał: DPF-A miałem usuniętego, także to przez zły wałek. Wałek od avf się różni od wałka bpw. To że się różni od wałka z BPW jest oczywiste , wałek od AVF-a będzie wtryskiwał więcej paliwa, kosztem braku możliwości dotrysku regeneracyjnego ( inny kształt krzywek napędzających pompki). Można do takiego wałka w sofcie dmuchnąć więcej powietrza i problem z dymieniem minie, a i parę koników ekstra się pojawi 1
Tomex1981 Opublikowano 19 Maja 2020 Opublikowano 19 Maja 2020 4 godziny temu, piotrsob1 napisał: To że się różni od wałka z BPW jest oczywiste , wałek od AVF-a będzie wtryskiwał więcej paliwa, kosztem braku możliwości dotrysku regeneracyjnego ( inny kształt krzywek napędzających pompki). Można do takiego wałka w sofcie dmuchnąć więcej powietrza i problem z dymieniem minie, a i parę koników ekstra się pojawi Dzięki wielkie. O tym nie wiedziałem że można do wałka w sofcie dmuchnąć więcej powietrza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się