Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z rozrządem ASN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pewien problem z wypadaniem zapłonów, auto chodzi jak trzeba nic go nie dławi, ale co jakiś czas potrafi się zapalić check. Świece i cewki powymieniane na nowe (NGK) problem dalej jest. Poczytałem na paru forach że wypadanie zapłonów może być też przez źle ustawiony rozrząd, więc podpiąłem pod kompa w grupę 093 i wyszło takie coś. Mógłby ktoś coś powiedzieć na temat tego, mechanik zarzeka się, że robił go na blokadach.

pomiar2.png

Opublikowano (edytowane)

Rozrząd masz popieprzony i to zdrowo. Norma dla v'ki to +/-6

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

Nawet +/- 16 jest dopuszczalne, soft silnika te odchyłki mierzy na wolnych obrotach i nanosi poprawki za pomocą wariatorów, bo one nie pracują tylko zerojedynkowo (ON-OFF) jak np. w 1.8T czy 2.7T  :wink:  Ważne jest by same wariatory były w stanie pracować poprawnie, co sprawdzić można za pomocą testu w nastawach podstawowych (gr. 096). W każdym razie miałem na jednym banku nawet 13st. i silnik chodził równiutko (miał absolutny brak zgubionych zapłonów w gr. 014), wigoru też mu nie brakowało, jak na wolnossaka.
Jednak to co widzę na załączonym foto to zdecydowanie za dużo złego w jednym miejscu. Mechanik składał chociaż wg. zaleceń z serwisówki? Same blokady to nie wszystko... na PW wyślę Ci skany z ELSY. Przestudiuj uważnie opis składania wszystkiego do kupy, może tam mechanik popełnił błąd.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

No właśnie dziwne, bo nie narzekam na brak mocy, ale jednak check się potrafi zaświecić no i jednak te ustawienia rozrządu mnie niepokoją. Zapytam jutro jak on to składał dokładnie.

Opublikowano
6 minut temu, FuuSoo napisał:

no i jednak te ustawienia rozrządu mnie niepokoją

Powinny bo jeszcze odrobina i tłok spotka się z zaworami

Opublikowano (edytowane)

Spokojnie, to jeszcze nie jest przestawienie o ząbek. Poza tym wałki normalnie pracują w dużo szerszym zakresie:

Cytat

Thermodynamic tests indicated an adjustment
range of up to 42° crank angle on the
inlet side and up to 22° on the exhaust side.
Adjustment is made by four hydraulic swivelling
motors, and occurs on the
– inlet side continuously from 20° CA
after TDC (retard) up to 22° CA before TDC
(advance)
and on the
– exhaust side with on/off controls
(advance/retard).

 

 

Self-Study-Program-255-The-2.0-l-R4-and-
PROCARMANUALS.COM

Factory Service Repair Manuals, Owners Manuals, VAG SSP, AUDI SSP, SEAT SSP, SKODA SSP, Electrical Wiring Diagrams, Body Collision, Engine and Transmission Repair Manuals for all types of cars

 strony 21-25

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
38 minut temu, BeyerBrown napisał:

Spokojnie, to jeszcze nie jest przestawienie o ząbek. Poza tym wałki normalnie pracują w dużo szerszym zakresie:

W porządku, ale może mieć to jakiś wpływ na wypadanie tych zapłonów?

Opublikowano (edytowane)

Beyer zależy jak na to patrzeć według info na stronie 14 tego co wrzuciłeś na wlocie przy otwartym zaworze max to 20 stopni a według Vaga ma już 17. Trzeba wziąć pod uwagę  że jest to przy otwartym zaworze więc jest już dość blisko granicy.

Drugi, który jest blisko granicy to wylotowy ale to przy zamknięciu więc jeszcze nie ma tragedii.

Osobiście jak bym miał takie wartości to bym się zaczął martwić tym pierwszym.

 

Edytowane przez Robero321
Opublikowano (edytowane)

To nie tak - to, że tam widzisz w gr. 093 jakieś kąty to tak naprawdę info dla algorytmów korekcyjnych sterownika silnika - on odczytuje na wolnych obrotach jakie jest bazowe odchylenie (gdy regulacja na idle RPM jest wyłączona) i kompensuje je o tę wartość za pomocą wariatorów (są one sterowane elektrozaworami, a te z kolei sygnałem PWM). Po to, by w momencie załączenia regulacji (pod obciążeniem) komputer miał do dyspozycji pełen zakres opóźnienia/wyprzedzenia wałków. Oczywista oczywistość, że wariatory same w sobie mają jeszcze większy zakres wychyleń niż te skromne 22st. w tę czy w drugą stronę... ten zapas wychylenia potrzebny jest właśnie dla algorytmów korekcyjnych. Dlatego usilne dążenie do ideału (0,0,0,0 +/-1) poprzez jakieś doregulowywanie (poza procedurą serwisową) jest moim zdaniem pozbawione większego sensu :wink: 

 

Cytat

Learning Ability of the System
The entire variable valve timing system is adaptive. This adaptability compensates for component and assembly tolerances and wear. The Motronic Engine Control Module J220 initiates adaptation when the engine is idling and the coolant temperature is greater than 140°F (60°C). During adaptation, the Motronic Engine Control Module J220 uses signals from the Engine Speed (RPM) Sensor G28, the Camshaft Position (CMP) Sensor G40, the Camshaft Position (CMP) Sensor 2 G163, the Camshaft Position (CMP) Sensor 3 G300, and the Camshaft Position (CMP) Sensor 4 G301, to check the idle settings for the intake and exhaust camshafts. If the actual value does not agree with the control map specification stored in the Motronic Engine Control Module J220, the camshaft positions are adjusted to match the specification.

 

Info ze strony:

WWW.DYNAREV.COM

Audi Mobile Service, Care and Repair-Dealer alternative for a price that is fair. Servicing Chicago and Lake County area; we'll come to you! We offer on site repairs or pick up service.

 

 

2 godziny temu, FuuSoo napisał:

W porządku, ale może mieć to jakiś wpływ na wypadanie tych zapłonów?

Silnik na wolnych obrotach będzie kulał jeśli te kąty bazowe będą zbyt duże (wtedy korekcja nie działa gdyż idle RPM jest czasem na ewentualne doregulowanie/obliczenia na nowo wcześniejszej korekty) i to jest jeden z objawów, że rozrząd jest źle złożony. Termostat wymieniłeś?

Fotostory z wymiany paska bez ściągania pasa przedniego:
https://www.audiworld.com/tech/eng110.shtml 

 
Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
4 godziny temu, BeyerBrown napisał:

To nie tak - to, że tam widzisz w gr. 093 jakieś kąty to tak naprawdę info dla algorytmów korekcyjnych sterownika silnika - on odczytuje na wolnych obrotach jakie jest bazowe odchylenie (gdy regulacja na idle RPM jest wyłączona) i kompensuje je o tę wartość za pomocą wariatorów (są one sterowane elektrozaworami, a te z kolei sygnałem PWM). Po to, by w momencie załączenia regulacji (pod obciążeniem) komputer miał do dyspozycji pełen zakres opóźnienia/wyprzedzenia wałków. Oczywista oczywistość, że wariatory same w sobie mają jeszcze większy zakres wychyleń niż te skromne 22st. w tę czy w drugą stronę... ten zapas wychylenia potrzebny jest właśnie dla algorytmów korekcyjnych. Dlatego usilne dążenie do ideału (0,0,0,0 +/-1) poprzez jakieś doregulowywanie (poza procedurą serwisową) jest moim zdaniem pozbawione większego sensu :wink: 

 

 

Info ze strony:

WWW.DYNAREV.COM

Audi Mobile Service, Care and Repair-Dealer alternative for a price that is fair. Servicing Chicago...

 

 

Silnik na wolnych obrotach będzie kulał jeśli te kąty bazowe będą zbyt duże (wtedy korekcja nie działa gdyż idle RPM jest czasem na ewentualne doregulowanie/obliczenia na nowo wcześniejszej korekty) i to jest jeden z objawów, że rozrząd jest źle złożony. Termostat wymieniłeś?

Fotostory z wymiany paska bez ściągania pasa przedniego:
https://www.audiworld.com/tech/eng110.shtml 

 

Nie wymieniałem

Opublikowano

Dobrze by było wymienić termostat, ten silnik nie lubi przegrzania gdyby się przyciął... jak każdy silnik zresztą.

 

PS. Drobna uwaga co do udzielania odpowiedzi na forum - nie cytuj całej odpowiedzi, wystarczy zaznaczyć fragment do którego chcesz się odnieść i po chwili wyskoczy Ci opcja "cytuj zaznaczone" :)

Opublikowano
8 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Dobrze by było wymienić termostat, ten silnik nie lubi przegrzania gdyby się przyciął... jak każdy silnik zresztą.

A czy termostat ma coś do rozrządu bądź wypadania zapłonu, pytam czysto informacyjnie.

Opublikowano

Nie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...