Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Kiedy wymieniać wałki rozrządu


robert ch

Rekomendowane odpowiedzi

Można powiedzieć że twój silnik jest jeszcze na dotarciu , a Ty chcesz już go remontować.

Zrób jeszcze z 500,000 km a później zadaj to pytanie jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mozna rozpoznac zuzycie?

spojrzeć na nie.... czasem u niektórych mniej niutków wychodziło na hamowni .... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Moja A4 ma 130tys.km i nie wiem kiedy wymienic walki,czy to idzie w parze z przebiegiem?Jak mozna rozpoznac zuzycie?

Dobry mechanik dopatrzy sie zuzycia.Ale w b6 silniki nie sa tak awaryjne jak w b5, jesli nie niech ktos mnie poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w b6 silniki nie sa tak awaryjne jak w b5, jesli nie niech ktos mnie poprawi.

kurcze, sam nie jestem tego też pewien, ale wydaje mi się że w roczniku 2001 tak różowo jeszcze nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze, sam nie jestem tego też pewien, ale wydaje mi się że w roczniku 2001 tak różowo jeszcze nie było...

Trzeba to bedzie sprawdzic , bo w przyszlosci chcesprzedac b5 i kupic 2.5 tdi b6, jezeli to prawda co piszesz pre_pl, to bede szukal po 2001 roku. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różowo jest prawdopodobnie dopiero w nowym typie głowic, czyli 2003/2004 w górę.

@robert ch - jeśli interesuje Cię temat wałków poszukaj postów kolegi Piotruś na AKP - jest prawdziwy elaborat. Sprawa jest zagmatwana.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można powiedzieć że twój silnik jest jeszcze na dotarciu , a Ty chcesz już go remontować.

Zrób jeszcze z 500,000 km a później zadaj to pytanie jeszcze raz.

I ma rację !

Widziałem już AKE z ORYGINALNYM przebiegiem 140tys. km, wałki wytarte, jedno kowadełko ułamane i latało po silniku !!! Auto serwisowane zawsze na czas, najlepsze oleje i gdyby nie podniesienie pokryw zaworów, to nikt by nie przypuszczał co tam się już dzieje...

Jedyna rada, to zdjąć pokrywy i obejrzeć wałki, jeśli są w porządku, to wymienić hydraulikę zaworową i mieć spokój na kolejne 130-140tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak wałki i popychacze to bardzo słaby punkt tych silników dopiero od 2001 są wałki głebiej utwardzane i to juz chodzi znacznie dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak wałki i popychacze to bardzo słaby punkt tych silników dopiero od 2001 są wałki głebiej utwardzane i to juz chodzi znacznie dłużej

Rzekłbym, że raczej po 2004r. Z tymi zmianami wałków po 2001, to tak jak z teoretycznym poprawieniem zawieszenia przy lifcie B5 w 1999r. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki chodziły w Superbie i tam sa już ulepszone wałki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie, problem tkwi właśnie w hydraulice i nieprawidłowym smarowaniu. Zbyt ubogi film olejowy powoduje wycieranie się krzywek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba właśnie dopiero od roku 2003 2.5 są niezawodne, ponoć bardzo niewiele się różnią od nowoczesnych i jak słyszałem "mechanicznie niezawodnych" :lol: 2.7 TDi i 3.0 TDi... Ktos wie może ile kosztować może zrobienie li tylko hydrauliki do AFB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba właśnie dopiero od roku 2003 2.5 są niezawodne, ponoć bardzo niewiele się różnią od nowoczesnych i jak słyszałem "mechanicznie niezawodnych" :lol: 2.7 TDi i 3.0 TDi... Ktos wie może ile kosztować może zrobienie li tylko hydrauliki do AFB?

Nie więcej jak 1500zł + robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w rodzinie A6 99 rok 2.5 TDi kupiony w salonie serwis zawsze ASO po 140 tyś przy wymianie oleju z miski wyleciały części rozrządu , może to przypadek no ale tak było :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba właśnie dopiero od roku 2003 2.5 są niezawodne, ponoć bardzo niewiele się różnią od nowoczesnych i jak słyszałem "mechanicznie niezawodnych" :lol: 2.7 TDi i 3.0 TDi... Ktos wie może ile kosztować może zrobienie li tylko hydrauliki do AFB?

Nie więcej jak 1500zł + robocizna.

świetnie, no tak to już wierzę czemu znajomy znajomego zostawił ponoć za 2.5 tdi w A6 7000 zł wymienił jeszcze wałki, rozrzad + jakieś coś np olej. uszczelki i sie uzbierało:D

jedyny problem polega na tym że sam silnik jak jest sprawny pracuje całkiem miło.. tak to by go nikt nie żałował :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna ale dałem ciała , miałem kiedyś diesla escorta i żadnych problemów sąsiad miał sierrę i ponad pół miliona bez remontu w pracy mamy peuegoty (ok 40 szt) w większości diesle i tylko się leje paliwo a tu proszę AUDI silniki można powiedzieć że nowej generacji i taka porażka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 60 tys walki sie starly :rotfl: kozak audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...