Hocus Opublikowano 23 Maja 2020 Opublikowano 23 Maja 2020 Czołem Grupa, kilka dni temu kupiłem auto. Biznes zamknięty (epidemia), więc oddałem leasing nowego A3 i kupiłem stare A4. Od początku znajomy mówił, aby omijać ten silnik szerokim łukiem (2.5 TDI V6 Quattro, automat, 1999 r.), ale uznałem, że może skoro przebieg już konkret (339.000 km) to może to co się miało zesrać, już się zesrało.....ale do brzegu: Wczoraj skrzynia zaczęła szarpać, głównie na niskich biegach oraz podczas zatrzymywania się, czyli zakładam,że przechodzenia na pierwszy bieg. Również wczoraj zdarzyła się sytuacja, że bieg wsteczny nie działał (dźwignia owszem wchodziła na R, ale auto nie reagowało na gaz....oprócz rosnących obrotów). Dzisiaj znów działa, ale szarpanie się znowu pojawia...bardziej na ciepłej niż na zimnej. Czasami jest też taki objaw, że auto stoi na biegu pierwszym, puszczam hamulec a ono nie zaczyna się toczyć. Wtedy, gdy próbuję ruszyć, jest dużo gazu, mało jazdy i szarpnięcie po chwili. Jako, że naciągaczem nie jestem i nie chcę robić remontu za kilka K PLN a następnie obciążać poprzedniego właściciela w ramach rękojmi lub zwracać mu auto, szukam (wspólnie z poprzednim właścicielem) jakiegoś rozwiązania na miękko. Czy macie jakiś pomysł? Czy na początek może warto byłoby wymienić w niej olej i filtr (jeśli takowy jest)? Ostatni raz olej był wymieniany raptem 7.000 km temu (15.02.2019), więc nie jestem pewien czy to coś pomoże. Skrzynia podobno już gruntowną naprawę / renowację też przechodziła. Czy może te objawy wskazują na jakiś konkretny (błahy lub nie) problem? Z góry dziękuję za Wasze wskazówki. Nie chcę oddawać auta, bo dobrze mi się nim jeździ. Szukam jedynie rozwiązania które zadowoli poprzedniego właściciela i mnie. Pozdro i miłego weekendu Przemek Jeszcze dwie rzeczy:1. Na kierownicy po obu stronach są przyciski + i i do przełączania biegów ręcznie. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale może były różne skrzynie biegów w tych silnikach, więc tylko informacyjnie.2. Jaki to jest rodzaj i kod skrzyni biegów? To jest Multitronic? FZA? ENV? Czy inna?
matmac Opublikowano 27 Maja 2020 Opublikowano 27 Maja 2020 ad. 1. Te przyciski są do zmiany biegów, po prostu zdublowane + i - z wybieraka. Taki pradziadek łopatek. ad. 2. To są skrzynie ZF 5HP19FLA, skrzynia hydrokinetyczna, nazwa handlowa grupy VAG Tiptronic (kodowa 01V). Oznaczenia DEY, DRK albo ETX (tylny most DAJ albo DRL). Znajdziesz to na naklejce we wnęce koła zapasowego, albo naklejce w książce serwisowej. Od niedawna zaczyna mi się dziać coś podobnego, tzn. czasami auto nie pełza po puszczeniu hamulca, albo bardzo słabo. Po dodaniu gazu jest zwłoka zanim napęd zacznie się przenosić i jest dość mocne uderzenie. Ogólnie mam wrażenie jakby słabiej ciągnął. Auto mam trzy lata, 30k przejechałem. Olej wymieniłem od razu po zakupie przy przebiegu 239k, 17. latach i sądząc po kolorze to była pierwsza wymiana oleju w tej skrzyni xD I tak długo jeszcze pociągnęła. Ja obstawiam zużyty konwerter, ale jak już skrzynia będzie wyjęta to i tak trzeba ją rozebrać, wyczyścić i zweryfikować, a potem od zera zalać nowym olejem. O ile nie będzie nic mocno spier.... to ze trzy tysiaki w to mogą pójść. Sama wymiana oleju może nieco pomóc, ale to tylko pudrowanie trupa, a to też swoje kosztuje. To, że ona była 7k temu regenerowana i przestała działać świadczy tylko o tym, że naprawiał to ktoś, kto nie umiał. Wbrew pozorom nie jest łatwo takie coś naprawić. Ja trafiłem na typa, który dostał ode mnie dwie skrzynie, automat i manual. Automat naprawiał dwa razy, za każdym razem wracał z jazdy próbnej na lawecie. Manual niby naprawił, ale skrzynia zaczęła nieprawdopodobnie wyć. Z tego co widzę dalej warsztat prowadzi. Dziwne, bo ja nie dałbym mu nawet roweru do naprawy...
Hocus Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Opublikowano 28 Maja 2020 Dzięki za wyjaśnienie. Zadzwoniłem do sprzedawcy. Powiedział mi, ze jest to najprawdopodobniej spowodowane tym , ze jest jakaś kostka elektryczna z przodu skrzyni która jak dostaje syf (lub jest jakiś wyciek oleju), przestaje kontaktować i że należy ją wyczyścić. Co o tym myślisz? Ściema czy może tak faktycznie być? I drugie pytanie. Czy w takim razie jest jakiś serwis takich skrzyń w Warszawie, który się na tym zna? Pozdro P.
Banan Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 W dniu 23.05.2020 o 09:08, Hocus napisał: Również wczoraj zdarzyła się sytuacja, że bieg wsteczny nie działał (dźwignia owszem wchodziła na R, ale auto nie reagowało na gaz....oprócz rosnących obrotów). Dzisiaj znów działa, ale szarpanie się znowu pojawia...bardziej na ciepłej niż na zimnej. Czasami jest też taki objaw, że auto stoi na biegu pierwszym, puszczam hamulec a ono nie zaczyna się toczyć. Wtedy, gdy próbuję ruszyć, jest dużo gazu, mało jazdy i szarpnięcie po chwili. Jak dla mnie skrzynia do remontu ( czyli więcej niż wartość auta ) , ale możesz się łudzić że wymiana oleju pomoże - co do tych kostek elektrycznych to raczej byłby tryb awaryjny na FIS ( podświetlenie literek )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się