Tycjan Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 Witam wszystkich, zdecydowałem się na założenie tego tematu ponieważ nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi na moje pytanie, dlatego proszę o odpowiedzi. Pacjent b6 1.8t w quattro z automatyczną skrzynią biegów Podczas jazdy temperatura przyrasta normalnie, wskazówka staje w pion, po kilku km delikatnie opada i później znów wraca do pionu. Sprawdzane vagiem podczas jazdy i jest tak. Jadę kilka km temperatura przyrasta od początku stopień po stopniu osiąga 98,99 i wtedy spada do 80 jest te wahnięcie wskaźnika i znowu do pionu. Auto po remoncie góry silnika, termostat założony nowy kompletny. Grzanie w kabinie jest. Termostat zmieniłem przy robocie glowicy ponieważ od starego był błąd grzalki, okazało się, że na starej obudowie była data produkcji pojazdu. Założyłem ten że zdjęcia niby org
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 Czujnik płynu chłodzącego G2/G62 sprawdź czy nie jest uszkodzony. Jeżeli tak to powinien być nawet błąd w sterowniku zapisany. To jest podwójny czujnik temp. Mierzy on temp. płynu i dla sterownika silnika i dla zegarów. Zobacz czy wartości temp.odczytane w VCDS zgadzają sie z tymi na zegarach, jeżeli nie to czujnik do wymiany.
Tycjan Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Opublikowano 28 Maja 2020 16 minut temu, Muskel1 napisał: Czujnik płynu chłodzącego G2/G62 sprawdź czy nie jest uszkodzony. Jeżeli tak to powinien być nawet błąd w sterowniku zapisany. To jest podwójny czujnik temp. Mierzy on temp. płynu i dla sterownika silnika i dla zegarów. Zobacz czy wartości temp.odczytane w VCDS zgadzają sie z tymi na zegarach, jeżeli nie to czujnik do wymiany. Czujnik wydaje się być sprawny. Żadnych błędów na kompie nie ma związanych z czujnikami czy temperaturami , od odpalenia auta całkowicie zimnego, do nagrzania temp. przyrasta stopniowo, dopiero po osiągnięciu temp 98 jest spadek w dół do 80 i widać to wachanie na wskaźniku Jak go sprawdzić jakoś innaczej?
Tycjan Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Opublikowano 28 Maja 2020 Dorzucam filmik poglądowy VID_20200328_055533361.mp4
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 VCDS w blokach pomiarowych. Wchodzisz w sterownik silnika i w blokach pomiarowych 001 w drugim okienku od lewej masz podaną temp. z G62. Na zegarach masz podaną temp. z tego samego czujnika tyle że z G2 porównaj czy sa takie same. Rozgrzej auto i zobacz czy w momencie jak na zegarach temp. spada jednocześnie ta inna temp. w blokach pomiarowych 001 tez spada.
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 Nie da sie inaczej sprawdzić. Tylko elektronicznie.
Tycjan Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Opublikowano 28 Maja 2020 2 minuty temu, Muskel1 napisał: Nie da sie inaczej sprawdzić. Tylko elektronicznie. A co ja napisałem w pierwszym wpisie?
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 Sprawdzane VAGiem napisałeś. Co sprawdzałeś VAGiem? Jaką wartość w którym bloku? To nie ja pomocy szukam. Bez dokładnych informacji sobie można gdybać. W wiekszości przypadków jest to wina czujnika temp. (sam miałem to w 2 autach VAG). Od wymiany tego czujnila bym zaczął bo koszt i nakład pracy najmniejszy.
Tycjan Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Opublikowano 28 Maja 2020 Nie odpowiem ci dokładnie które bloki, nie jestem znawca vaga,napewno któreś z pierwszych, jeździłem z podpiętym kompem i obserwowałem jak temperatura przyrasta i spada. Dochodziła do 98 i spadała do 80 i wtedy właśnie wskaźnik opada delikatnie. Wygląda to tak jakby termostat się otwierał i puszczał na chlodnice, tylko dlaczego widać to na wskaźniku temp na liczniku? Podpowiedź jak to dokładniej sprawdzić może zalogować można któreś grupy?
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 (edytowane) Kolego nie wiem ja Ci to dokładniej wytłumaczyć. Wszystko napisałem już u góry. Czujnik odpowiedzialny za mierzenie temp. cieczy chłodzącej jest jeden. Ma on w sobie jakby 2 czujniki dlatego jest wtyczka 4ro pinowa. Mierzy on temp. i przekazuje 2 kablami bezpośrednio do sterownika silnika a tymi innymi dwoma do wskaźnika (na zegary). Możesz to sprawdzic wchodząc w sterownik silnika (01) późliej klikasz na na przycisk (08) bloki pomiarowe. Pokaże Ci sie maska taka jak na dole na zdjęciu. Po lewej stronie w pionie macz 3 okienka nad którymi pisze Block. Tam w tym okienku wpisujesz odpowiedni blok pomiarowy czyli np. 001 wtedy obok po prawej w tych 4 okienkach ktore sa opisane widzisz jakie czujniki lub wartości w tym bloku można mierzyć. Nie wiem dokładnie w którym bloku pomiarowym w dla Twojego silnika pokazuje ten podwójny czujnik. Możliwe że blok pomiarowy 007 w ostatnim 4 okienku pokazana wartość z G62 czyli wartość temp. przekazywana do szerownika silnika a w bloku pomiarowym 050 też w 4 okienku pokazana wartość która idzie na zegary. Musisz sobie w blokach pomiarowych szukać klikając na przyciski góra i dół (Auf i Ab zdjęciu) szukając aż pojawi sie wartość z czujnika G62 i wartość G2. Te wartości obserwuj czy od siebie odbiegają. Powinny być takie same. Edytowane 28 Maja 2020 przez Muskel1
Tycjan Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Opublikowano 28 Maja 2020 Podpiąłem kompa i posprawdzalem, wygląda to tak jak na foto Mam biednego vaga niestety
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 ok. Szkoda że nie pokazuje właśnie który to czujnik. Patrzyłeś czy jak wskaźnik temp. spada czy we wszystkich okienkach ta temp. też spadała?Możesz w Twojej okolicy podjechać na spota? Może któryś z klubowiczów ma lepszą wersje to Ci sprawdzi. Albo kup ten czujnik i go wymień bo z doświadczenia wiem że najczęściej on powoduje takie objawy a nie kosztuje on dużo i sam go wymienisz bo to 5 min roboty.
Tycjan Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Opublikowano 28 Maja 2020 Niestety w mojej okolicy to spotów brak. Wskaźnik tym właśnie razem stanął w pion i ani drgnął, dziwna akcja, widziałem na kompie że w pewnym momencie temp spadła do 80 stopni. Dodam że podotykalem wtyczkę od czujnika przed odpaleniem auta. Temperatura nie była wyższa niż 93 stopnie choć długo nie jeździłem zrobiłem z 6km
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 Możliwe, że kontaktu dobrego we wtyczce nie było co powodowało zwiększoną rezystancję i z tym przekłamanie.
Tycjan Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Opublikowano 28 Maja 2020 7 minut temu, Muskel1 napisał: Możliwe, że kontaktu dobrego we wtyczce nie było co powodowało zwiększoną rezystancję i z tym przekłamanie. Rano jadę do roboty, będę obserwował
Tycjan Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Opublikowano 29 Maja 2020 (edytowane) Dalej to samo, gdzieś po 8km jazdy minimalnie wskazówka przechyliła się w lewo, po chwili wróciła do pozycji w pion Rano było 5stopni na dworzu Wczoraj przy sprawdzaniu było 20 Edytowane 29 Maja 2020 przez Tycjan
przem8 Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 Porównaj wskazanie g62 w grupie engine z g2 z grupy instruments i będzie wsio jasne. Jesli odczyt z g62 stoi sztywno, a g2 ma wahania albo na odwrót to czujnik. Jeśli oba wskazania pokazują podobne spadki to wadliwy termostat.
Muskel1 Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 2 minuty temu, przem8 napisał: Porównaj wskazanie g62 w grupie engine z g2 z grupy instruments i będzie wsio jasne. Jesli odczyt z g62 stoi sztywno, a g2 ma wahania albo na odwrót to czujnik. Jeśli oba wskazania pokazują podobne spadki to wadliwy termostat. Wszystko to samo już wyżej pisane. Problem w tym że wersja VAG kolegi nie pokazuje mu która wartość idzie z czujnika G2 a która z G62.
przem8 Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 (edytowane) W instuments jest chyba tylko odczyt z g2 czyli to co wyswietla licznik, nie pamietam dokładnie ale jedna z pierwszych grup w blokach pomiarowych. Ja tu widzę tylko wskazania z grupy dla silnika, a gdzie pozostałe? Ten problem jest juz opisany setki razy. Edytowane 29 Maja 2020 przez przem8
Muskel1 Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 Jest możliwość wyświetlenia w vcds w jednej z grup pomiarowych wskazania także z G2 które idzie na zegary. U kolegi nie pokazuje niestety opisu. Ja nie wiem ktora to grupa pomiarowa dla tego silnika jest. Może grupa 050 w 4 oknie. Niech któryś kolegóe z takim silnikiem sprawdzi w vcds.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się