Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap 1.9 tdi na 2.8 amx (quattro)


Ikas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam pytanie, czy dokonywał ktoś kompletnego swapa z 1.9 tdi quattro na 2.8, również Q?  Czy każdy jeden element będzie pasował?

Moje biedne A4 2.8Q jest już strasznie poobijane, rozglądam się za jakimiś częściami do wymiany, ale żeby to wyglądało pięknie musiałbym wymienić 3x drzwi, oba zderzaki, błotniki przednie, maskę, klapę bagażnika... no generalnie wszędzie albo ma już jakąś przycierkę, albo rdzawy nalot itp,  więc po zsumowaniu kosztów wyszło mi od groma :kwasny:

Znalazłem na sprzedaż gołą budę w przystępnej cenie (piękny stan, + lepszy kolor niż u mnie, + szyberdach który uwielbiam a u siebie nie posiadam), w środku nie ma jednego plastiku, czy kawałka fotela, jedyne co jeszcze tam zostało to lampy, skrzynia biegów z napędem i wydech. Ponoć oryginalnie siedziało tam 1.9tdi quattro, i chciałbym się od was dowiedzieć czy wszystko co niezbędne w kwestii skrzyni, silnika itp będzie tam z mojego pasowało :D  o wnętrze raczej się nie martwię, dodam że podobnie jak moje jest to polift, ale jeżeli macie do tego jakieś uwagi to również chętnie wysłucham

Pozdro :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli buda była quattro to wszystko da się przełożyć. Natomiast z praktyki wiem, że 3/4 takich dłubanin idzie na złom przed ukończeniem ze względu na brak wiedzy, zaplecza i świadomości ile czasu zajmuje rozebranie auta do gołej karoserii, poukładanie wszystkiego tak aby nie poginęło, a następnie uzbrojenie drugiej budy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie wszystko do wymiany. Skrzynia do 2.8 inna, jak skrzynia to dyfer też odpowiedni, półosie przód bo w 2.8 są grube, nie wiem jak z piastami. Przełożyć będzie się dało, ale musisz przerzucić dosłownie wszystko, zostaje tylko goła blacha z TDI. Cała elektryka oczywiście do przełożenia, po drodze połamane plasticzki, uchwyty, zapinki itp. No i papiery ogarnąć na drugą budę, chyba że chcesz kombinować z numerami to powodzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech jest nieco inny, zbiornik paliwa, przewody paliwowe. Przednie hamulce w 2.8 chyba są nieco większe, tylne takie same. Licznik i cała jego wiązka. Takie pierdoły jak przewody ciśnieniowe od wspomagania kierownicy, bo pompa jest w zupełnie innym miejscu.

To i tak wszystko jest ch*j w porównaniu do formalności xD. Jak masz baaaaardzo dużo czasu, wygodny garaż, traktujesz to jako hobby, to jest do ogarnięcia. Nie takie rzeczy ludzie w garażach robią. Natomiast jak trafisz na upierdliwą Grażynkę w wydziale, albo Janusza na SKP, to może być ściana nie do sforsowania. Może masz znajomości w urzędzie, bo takie czary w Krakowie chyba są z góry skazane na niepowodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...