Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AAH] Falujące obroty


rado251

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam maly problem z falujacymi obrotami zarowno na silniku zimnym jak i rozgrzanym. Wymienilem swiece i kable i dalej bez zmian. Obroty faluja na benzynie i na gazie. Przed zalozeniem instalacji gazowej tez byl problem z obrotami. Moze pod Vag-a podlaczyc i logi zrobic? Bede wdzieczny za kazda pomoc w tym temacie. Silnik 2.8 174KM 1996r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co tam adaptowac, skoro przepustnica jest na linkę???

A w jakim zakresie skaczą te obroty?

Po pierwsze sprawdzic, czy nie wywala jakichś błędów na Vag'u.

Jeżeli błędów brak, należałoby posprawdzac wężyki podciśnieniowe, przewody odmy, uszczelkę przepustnicy pod względem ewentualnych nieszczelności. Dopiero po wykluczeniu nieszczelności, można zacząc szukac dalej (silnik krokowy, sondy).

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na vagu zrobilem auto scan i bledow niema. Obroty faluja na cieplym silniku od 750 do 900 rpm. A jak skrece gwaltownie kierownica stojac autem w miejscu to nawet silnikiem zatrzesie i nagle obroty spadaja do 600 rpm. Jutro sprawdze wezyki, przewody itp. a gdzie dokladnie jest przepustnica w aah ?? Troche jestem laikiem w tych sprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja tez mam problem bo chce sie zabrac do czyszczenie przepustnicy tylko nie wiem gdzie sie ona znajduje, kozystalem z opcji :szukaj: lecz nic nie znalazlem wiec tak jak kolega prosze o jakie opisy a najlepiej fotki z lokalizacja przepustnicy.Dzieki panowie za kazde podpowiedzi :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku AAH czyszczenie przepustnicy napewno nie zaszkodzi, ale również "cudownie" nie pomoże niestety. Przepustnica jest tu sterowana linką, i falowania obrotów między innymi, trzeba dopatrywac się gdzie indziej.

A wyczyścic napewno nie zaszkodzi!

Osobiście radziłbym odłączyc odmy i puścic luzem, a odpadnie okresowe czyszczenie przepustnicy.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staniek: przestań gadać głupoty bo potem informacje się mieszają i nikt nie odróżni co jest rzeczywistą poradą, a co wymysłem autora :sick3: .

michuNS: samochód jako urządzenie nie zmienia ustawień w ECU, nie ma możliwości uczenia się :confused4: . Kasowanie błędów to jedynie wykasowanie zapisów o nietypowej pracy danych części z zamontowanych tam sensorów. Nie można przywracać do ustawień fabrycznych, bo ustawienia fabryczne sie nie zmieniają.

Ooooooooolaboga, ale głupoty piszecie, że nie wiadomo co powiedzieć.

Proszę przeczytac temat: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_falujace_obroty_po_ponownym_podlaczeniu_akumulatora-t71469.0.html , jest dość podobny i pokazuje szerzej problematykę czyszczenia przepustnicy.

Nooooooooo, zdrówka mechaniory :hi: [br]Dopisany: 01 Kwiecień 2009, 09:28_________________________________________________Zapomniałem dodać.

Odma musi być zamontowana i czysta w środku inaczej nie pozbędziecie się falowania obrotów. I nie zmieniajcie konstrukcji zasilania bo nic z tego nie wyjdzie. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staniek: przestań gadać głupoty bo potem informacje się mieszają i nikt nie odróżni co jest rzeczywistą poradą, a co wymysłem autora :sick3: .

michuNS: samochód jako urządzenie nie zmienia ustawień w ECU, nie ma możliwości uczenia się :confused4: . Kasowanie błędów to jedynie wykasowanie zapisów o nietypowej pracy danych części z zamontowanych tam sensorów. Nie można przywracać do ustawień fabrycznych, bo ustawienia fabryczne sie nie zmieniają.

Ooooooooolaboga, ale głupoty piszecie, że nie wiadomo co powiedzieć.

Proszę przeczytac temat: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_falujace_obroty_po_ponownym_podlaczeniu_akumulatora-t71469.0.html , jest dość podobny i pokazuje szerzej problematykę czyszczenia przepustnicy.

Nooooooooo, zdrówka mechaniory :hi: [br]Dopisany: 01 Kwiecień 2009, 09:28_________________________________________________Zapomniałem dodać.

Odma musi być zamontowana i czysta w środku inaczej nie pozbędziecie się falowania obrotów. I nie zmieniajcie konstrukcji zasilania bo nic z tego nie wyjdzie. :cool1:

Hehe dooobre!

Kolego, zapewniam Cię, że w AAH przepustnicy się nie adaptuje (bo nie ma w niej czego adaptowac, nie wiem czy doczytałeś to co dwukrotnie napisałem wyżej "przepustnica sterowana jest linką, nie posiada silniczka krokowego, jest tam jedynie TPS")!

Na 99% jestem przekonany, że w życiu nawet nie widziałeś przepustnicy z AAH, a tego silnika dotyczą oba pytania zadane w tym wątku.

Tak więc sam w tej chwili mieszasz informacje, a temat do którego podałeś link, tyczy się jakby innego silnika, i jakby innej przepustnicy (w aucie z AAH aku można sobie odłączac do woli, i niczego nie trzeba później adaptowac).

Nawet syf w przepustnicy nie ma tu większego znaczenia (oprócz jednego przypadku, ale nie chce mi się już o tym pisac).

Odmy można spokojnie puścic luzem (a krucce przy kierownicy powietrza zaślepic).

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staniek: Linka nie ma nic wspólnego z procedurą adaptacji, tak nazywamy wskazanie położenia tej głównej klapy w stosunku do nastawów układu elektronicznego, który znajduje się w przepustnicy. Jak masz dwie dobre przepustnice to rozbierz jedną i poruszaj nastawami tego prostego układu elektronicznego - coś w rodzaju opornika ze zmienną odczytywanego oporu. Najlepiej to robić na uruchominym silniku i efekty widać jak na dłoni. Także linka nie ma nic wspólnego z ponownym odczytem i zapisaniem przez komputer połozenia klapy w przepustnicy. Odczyt jest dość dokładny i stąd problemy z stałymi obrotami, gdy ta gardziel ulegnie zabrudzeniu. Stałość obrotów zależy także od całego układu podciśnień, które są doprowadzone do przepustnicy. Brak lub nieszczelność tego układu (np. popularnie znane jako lewe powietrze) powoduje sytuacje nieoczekiwane, także nie staraj sie być mądrzejszy niż ludzie z Audi, a tylko umiejętnie wykorzystuj efekty ich pracy. Mówie tutaj o ignorancji dla czyjejś wiedzy usystematyzowanej, a nie krótkim oglądem własnego samochodu. Zmiana układu zasilania wymaga wiedzy, a nie gadania trzy po trzy. Sorry, że tak konstruktywnie, ale strasznie namieszałeś.

Zdrówka mechaniory :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to ja krótko (albo i nie).

Wytłumacz mi co ma byc adaptowane (chodzi mi cały czas o to falowanie obrotów na biegu jałowym) w przypadku AAH, skoro jedyna elektronika w jaką jest wyposażona przepustnica to TPS z wbudowanym mikrostycznikiem (zwarty przepustnica zamknięta, rozwarty przepustnica otwarta/uchylona). Jedyna informacja jaką dostaje ECU na obrotach biegu jałowego z przepustnicy to informacja o tym, że przepustnica jest zamknięta.

A za obroty biegu jałowego odpowiada silnik krokowy (czy jak tam go zwał), który nie jest częścią przepustnicy.

Nie będę rozbierał przepustnicy z Twojego ADR'a, czy innego AEB'a,ACK'a bo w ogóle mnie nie interesuje jak ona wygląda.

Ja mam AAH, temat dotyczy AAH, i wiem o czym piszę.

Ty jednak (skoro już zabierasz głos w tym temacie, i uważasz, że piszę bzdury) powinneś się pofatygowac, i chocby na jakimś foto obejrzec jak wygląda przepustnica o której mowa, jak jest rozwiązana stabilizacja obrotów biegu jałowego itp.

O podciśnieniach i ewentualnych nieszczelnościach typu "lewe powietrze" (polecam wymienic uszczelkę przepustnicy, bo wiek im nie służy) już było pisane.

Zanim zaczniesz zarzucac komuś ignorancję, czy to, że gada trzy po trzy, upewnij się, że to nie Ty gadasz trzy po trzy, a co najważniejsze upewnij się, że piszesz na temat!

I proszę, nie straj się, wmawiac mi i innym, których dotyczy ten temat, że przepustnica z AAH, czy ABC'a jest wyposażona w jakąkolwiek elektronikę, oprócz najzwyklejszego TPS'a.

Koniec mieszania z mojej strony, a Ty oczywiście możesz mieszac tu dalej :>

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4a04f808ace489bcm.jpg 9ceb8a603b53840fm.jpg

Na foto zaznaczyłem miejsce gdzie powinna byc, a gdzie jej akurat nie ma.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...