karol2984 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Cześć, zajechałem dziś na rolki i jak sprawdzaliśmy tylną oś to po lekkim naciśnięciu hamulca włączał się ABS. Przednia oś była ok. Widać że jedną tarcza z tyłu słabiej bierze. Czy od powietrza w zacisku może się abs włączać? Może miał ktoś podobny problem?
Muskel1 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Opublikowano 16 Czerwca 2020 (edytowane) Powietrze w układzie nie ma nic wspólnego z czujnikiem ABS u nie powoduje wyrzucania błędu. Czujnik ABSu działa na zasadzie fal magnetycznych a dokładniej generowania sygnału na podstawie impulsów magnetycznych siedzących w tym przypadku w łożysku piasty. Zapalająca sie kontrolka ABS świadczy o usterce w działaniu systemu ABS. Należy podpiąć komputer i zobaczyć jaki kod błędu jest tam zapisywany bo gdybanie to tylko spekulacja w tym przypadku. To może być poczynająć od banalnej rzeczy jak braku kontaktu we wtyczce któregoś z czujników do poważnej awarii np. sterownika ABS. Edytowane 16 Czerwca 2020 przez Muskel1
karol2984 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2020 Spoko, ogólnikowo wiem jak to działa, ale nie wiem od czego zacząć szukać i może ktoś miał podobnie.
Muskel1 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Opublikowano 16 Czerwca 2020 (edytowane) 25 minut temu, karol2984 napisał: Spoko, ogólnikowo wiem jak to działa, ale nie wiem od czego zacząć szukać i może ktoś miał podobnie. Od podpięcia pod komputer, sczytania błędów a jeżeli ich nie ma od sprawdzenia VCDSem każdego czujnika. Edytowane 16 Czerwca 2020 przez Muskel1
karol2984 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2020 Czy to normalne że jak mam podniesione koło i zakręcę nim to włącza się pompa?
karol2984 Opublikowano 16 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2020 Dosunąłem aż do pierścienia a potem co raz cofałem do około 2mm aż i ciągle się włączała na różnych odległościach. dmuchałem tez kompresorem ale jest jeszcze osłona tarczy to nie widać za bardzo co tam jest, znalazłem że ma być 0,6 do 0,8. Ale jutro jeszcze raz poruszam tym czujnikiem. Dzięki.
karol2984 Opublikowano 11 Lipca 2020 Autor Opublikowano 11 Lipca 2020 (edytowane) Kolejna część mojej biedy. Odległości zrobiłem dobre. Ale cały czas coś jest gdzieś krzywe. Aż czuje na pedale hamulca. Dziś zrobiłem test że hamowałem samym ręcznym i wychodzi że coś jest nie tak z tylną osią bo czuć te pulsowanie na dzwigni ręcznego. Cyba to lewy tył. Zacisk jest nowy SKV. Odpowietrzałem go ze 3 razy. A mimo to dalej widać po tarczy że słabo bierze. Dodaje foto z hamowania samym ręcznym. Widać ślad tylko z prawego koła. Jakieś rady? Edytowane 11 Lipca 2020 przez karol2984
Muskel1 Opublikowano 12 Lipca 2020 Opublikowano 12 Lipca 2020 Ok. Dzieje się to tylko jak wolno jedziesz czy jak szybciej jedziesz też? Jeżeli tylko przy wolnej jeździe to koronka któraś jest pęknięta lub uszkodzona.
karol2984 Opublikowano 12 Lipca 2020 Autor Opublikowano 12 Lipca 2020 (edytowane) Ja bym abs wykluczył. Bo te pulsowanie pedału czuć równo z prędkością obrotową koła. Jak by tarcza była grubsza w jednym miejscu. Jak miałem zdjęte koło na podnośniku i kręciłem tarczą to nie było czuć oporów ani nierównego łapania tarczy. Jak zmieniałem zacisk to musiałem trochę linkę popuscic bo haczyk do ręcznego był inaczej wyprofilowany. Jak jadę i wolno i szybko to czuć te pulsowanie. Edytowane 12 Lipca 2020 przez karol2984
Muskel1 Opublikowano 12 Lipca 2020 Opublikowano 12 Lipca 2020 (edytowane) O jakim pulsowaniu piszesz ? Załacza się pompa ABS czy jak to rozumieć? U góry piszesz że pompa się załącza w ostatnim poście że wykluczasz ABS. To jest nie zrozumiałe. Edytowane 12 Lipca 2020 przez Muskel1
karol2984 Opublikowano 12 Lipca 2020 Autor Opublikowano 12 Lipca 2020 Wiem że to zakręcone. Z tym właczjącym się ABS na rolkach to nie wiem czy tak ma być czy nie i to jest jedna sprawa. Mech mowił pojechać na rolki i poszukac z którym kołem jest coś nie tak i na tylnej osi od razu się włączał i nie dało się sprawdzic tylnych koł. a druga sprawa to te pulsowanie pedału. żeby to było takie proste to już dawno by było ogarniete.
Muskel1 Opublikowano 12 Lipca 2020 Opublikowano 12 Lipca 2020 Co to za pulsowanie ? Masz na myśli pulsowanie pedału hamulcowego powodowane załączającą się pompą ABS? Jak w zimie np. gdy na śliskim hamujesz?
karol2984 Opublikowano 12 Lipca 2020 Autor Opublikowano 12 Lipca 2020 Pulsowanie pedału jak by tarcza była grubsza w jednym miejscu, nie udar od absu.
Muskel1 Opublikowano 12 Lipca 2020 Opublikowano 12 Lipca 2020 Masz prawdopodobnie bicie tarczy. Sprawdź czujnikiem zegarowym na statywie (powinien mieć każdy warsztat) czy masz bicie. Jakie stare te tarcze? Może ktoś wymieniał i nie wyczyścił piasty z brudu i rdzy. Wtedy tarcza bije.
Dev Opublikowano 12 Lipca 2020 Opublikowano 12 Lipca 2020 Tam jest bicie ale pierscienia ABS, zle go osadzono na tarczy
karol2984 Opublikowano 12 Lipca 2020 Autor Opublikowano 12 Lipca 2020 Ale weźcie pod uwagę że jak hamuje ręcznym to dzwigni pod ręką też czuć te pulsowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się