Jump to content
2 2
karol2984

ABS w tylnym kole.

Recommended Posts

Cześć, zajechałem dziś na rolki i jak sprawdzaliśmy tylną oś to po lekkim naciśnięciu hamulca włączał się ABS. Przednia oś była ok. Widać że jedną tarcza z tyłu słabiej bierze. Czy od powietrza w zacisku może się  abs włączać? Może miał ktoś podobny problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Powietrze w układzie nie ma nic wspólnego z czujnikiem ABS u nie powoduje wyrzucania błędu. Czujnik ABSu działa na zasadzie fal magnetycznych a dokładniej generowania sygnału na podstawie impulsów magnetycznych siedzących w tym przypadku w łożysku piasty.

Zapalająca sie kontrolka ABS świadczy o usterce w działaniu systemu ABS. Należy podpiąć komputer i zobaczyć jaki kod błędu jest tam zapisywany bo gdybanie to tylko spekulacja w tym przypadku. To może być poczynająć od banalnej rzeczy jak braku kontaktu we wtyczce któregoś z czujników do poważnej awarii np. sterownika ABS.

Edited by Muskel1

Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, ogólnikowo wiem jak to działa, ale nie wiem od czego zacząć szukać i może ktoś miał podobnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
25 minut temu, karol2984 napisał:

Spoko, ogólnikowo wiem jak to działa, ale nie wiem od czego zacząć szukać i może ktoś miał podobnie.

Od podpięcia pod komputer, sczytania błędów a jeżeli ich nie ma od sprawdzenia VCDSem każdego czujnika.

Edited by Muskel1

Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to normalne że jak mam podniesione koło i zakręcę nim to włącza się pompa? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zła odległość czujnika od koronki 


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosunąłem aż do pierścienia a potem co raz cofałem do około 2mm aż i ciągle się włączała na różnych odległościach. dmuchałem tez kompresorem ale jest jeszcze osłona tarczy to nie widać za bardzo co tam jest, znalazłem że ma być 0,6 do 0,8. Ale jutro jeszcze raz poruszam tym czujnikiem. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kolejna część mojej biedy. Odległości  zrobiłem dobre. Ale cały czas coś jest gdzieś krzywe. Aż czuje na pedale hamulca. Dziś zrobiłem test że hamowałem samym ręcznym i wychodzi że coś jest nie tak z tylną osią bo czuć te pulsowanie na dzwigni ręcznego. Cyba to lewy tył. Zacisk jest nowy SKV. Odpowietrzałem go ze 3 razy. A mimo to dalej widać po tarczy że słabo bierze. Dodaje foto z hamowania samym ręcznym. Widać ślad tylko z prawego koła. Jakieś rady? 

20200711_213411.jpg

Edited by karol2984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa jakeś błędy zapisane?


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Dzieje się to tylko jak wolno jedziesz czy jak szybciej jedziesz też?

Jeżeli tylko przy wolnej jeździe to koronka któraś jest pęknięta lub uszkodzona.


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja bym abs wykluczył. Bo te pulsowanie pedału czuć równo z prędkością obrotową koła. Jak by tarcza była grubsza w jednym miejscu. Jak miałem zdjęte koło na podnośniku i kręciłem tarczą to nie było czuć oporów ani nierównego łapania tarczy. Jak zmieniałem zacisk to musiałem trochę linkę popuscic bo haczyk do ręcznego był inaczej wyprofilowany. Jak jadę i wolno i szybko to czuć te pulsowanie.

Edited by karol2984

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

O jakim pulsowaniu piszesz ?

Załacza się pompa ABS czy jak to rozumieć? U góry piszesz że pompa się załącza w ostatnim poście że wykluczasz ABS. To jest nie zrozumiałe.

Edited by Muskel1

Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że to zakręcone. Z tym właczjącym się ABS na rolkach to nie wiem czy tak ma być czy nie i to jest jedna sprawa. Mech mowił pojechać na rolki i poszukac z którym kołem jest coś nie tak i na tylnej osi od razu się włączał i nie dało się sprawdzic tylnych koł. a druga sprawa to te pulsowanie pedału. żeby to było takie proste to już dawno by było ogarniete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to za pulsowanie ? Masz na myśli pulsowanie pedału hamulcowego  powodowane załączającą się pompą ABS? Jak w zimie np. gdy na śliskim hamujesz?


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pulsowanie pedału jak by tarcza była grubsza w jednym miejscu, nie udar od absu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz prawdopodobnie bicie tarczy. Sprawdź czujnikiem zegarowym na statywie (powinien mieć każdy warsztat) czy masz bicie. 

Jakie stare te tarcze?

Może ktoś wymieniał i nie wyczyścił piasty z brudu i rdzy. Wtedy tarcza bije.


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam jest bicie ale pierscienia ABS, zle go osadzono na tarczy


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale weźcie pod uwagę że jak hamuje ręcznym to dzwigni pod ręką też czuć te pulsowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamulec ręczny tak samo dociska klocki do tarczy jak hamulec nożny. Nie masz z tyłu bębnowych hamulców.


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

No w sumie fakt. Wezmę przy okazji przejade się z wyjętym bezpiecznikiem od abs, może coś sie wyjasni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozebrałem prawy tył i od wewnątrz klocek praktycznie nie hamuje. Prowadnice nie zapieczone. Co to może być? 

20200730_154528.jpg

20200730_154534.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaciski do regeneracji i tarcza i klocki do wymiany. 


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co powiecie na taki?

ZACISK-HAMULCOWY-TYL-PRAWY-AUDI-A4-B5-SE
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 146,98 zł - ZACISK HAMULCOWY TYŁ PRAWY AUDI A4 B5 SEDAN KOMBI (8840593269). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, karol2984 napisał:

A co powiecie na taki?

ZACISK-HAMULCOWY-TYL-PRAWY-AUDI-A4-B5-SE
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 146,98 zł - ZACISK...

 

Z zammiennikami to jest zawsze taka sprawa, że nie wiadomo jak długo wytrzymają, czy tolerancje sa zachowane, często gesto nie pasują jakieś otwory itd. Zestaw naprawczy dobrego producenta jest dużo tańszy i masz jak nowe. Pod warunkiem że nie ma zewnętrznych mechanicznych uszkodzeń.


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli lepiej kupić zestaw naprawczy, w sumie z ręcznego nie cieknie to może by jeszcze dało się go uratować. A który jest najlepszy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W lewym kole mam zamiennik zacisku to musiałem linkę od ręcznego popuścić bo dzwignia była inaczej wyprofilowana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli muszę zacisk wymienić to zazwyczaj kupuję firmy TRW, Lucas  czy ATE to samo z zestawem naprawczym. 

Edited by Muskel1

Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, karol2984 napisał:

W lewym kole mam zamiennik zacisku to musiałem linkę od ręcznego popuścić bo dzwignia była inaczej wyprofilowana.

Właśnie o tym pisałem. Zawsze możesz mieć jakieś niespodzianki z zamiennikami.


Nie odpowiadam na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...