fly07 Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 Brak ogrzewania tylnej szyby. Sprawdziłem napięcie na złączu przy szybie - 0V. Gdzie ten kabel od złącza szyby /czarny, ok5mm2/ biegnie. Pod tylnym oparciem z lewej strony wchodzi przez gumową przelotkę w podłogę i GDZIE DALEJ??? Sterowanie włączeniem ogrzewania jest z klimatronika, lecz oczywiste, że taki kabel tam nie dochodzi. Musi być gdzieś jakiś przekaźnik, ale gdzie?
GRazny Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 kolego - wczoraj czytałem podobny temat - więc a radio Ci dobrze działa?
fly07 Opublikowano 29 Marca 2009 Autor Opublikowano 29 Marca 2009 Z radiem krok do przodu, napisze jutro jak sprawdzę poza miastem, z fotostory. Cierpliwości.
GRazny Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 no bo jeśli radio szwankuje to pamiętam z tamtego tematu że masa padła na całą klapę - wystarczyło dolutować
fly07 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Wygląda na to, że to dwa różne tematy... Ostateczne sprawdzenie radia, czyli sprawdzenie odbioru stacji dalszych - jutro na trasie i dopiero wtedy opiszę co i jak robiłem i czy dało to efekt pozytywny. Co do masy przy szybie - jest OK. Przyczyną niesprawności ogrzewania szyby jest brak napięcia na tym grubym przwodzie "+". Jednak zauważyłem jeszcze inną ciekawą rzecz: jedna ze ścieżek anteny jest połączona z ogólnym zasilaniem ogrzewania szyby i dalej biegnie na wzmacniacz antenowy. Poza tym sam wzmacniacz dostaje swoje oddzielne zasilanie +12V przez antenę z radia.[br]Dopisany: 29 Marzec 2009, 21:33_________________________________________________Wracając do tematu, opiszę co wykonałem, mianowicie: 1. W zakresie sprawdzenia układu antenowego radia zdemontowałem umieszczoną na tylnej szybie /po stronie kierowcy/ antenę. Od strony szyby, na antenie umieszczone są trzy sprężynowe styki i od strony słupka 3 przewody /zasilanie + antena/. Natomiast na szybie, odpowiednio do tych miejsc w mocowaniu anteny znajduje się 6 płytek stykowych. Okazało się, że te płytki /wszystkie 6/ były bardzo zaśniedziałe i niewątpliwie wnosiły dużą dodatkową rezystancję na połączeniach stykowych. Sam wzmacniacz zewnętrznie uszkodzeń nie wykazywał. Nr wzmacniacza: 8E5 035 225 D. Czynności naprawcze: czyszczenie styków KONTAKTEM S, sprawdzenie napięcia na przewodzie antenowym od strony radia - jest +12V. Po ww czynnościach radio dało się wystroić na ZET, RMF FM - poprzednio tylko ZET więc myślałem, że wszystko jest OK. Jednak na trasie do Warszawy - tragedia: sygnał ginie za miastem ok. 20km i pojawia się dopiero w Warszawie. Ogólnie: dotychczas słuchałem oplowskiego CAR800. Przyglądając się technologii i jakości wykonania - CONCERT wypada beznadziejnie. W "gorszym" oplowskim radiu nie było mowy o gubieniu sygnału, wycieraniu przycisków a i jakość dźwięku była lepsza. Tu duży "minus" dla A4. Radio musi grać zgodnie z WT, jeżeli nie uda się tego naprawić - z żalem wstawię Alpine lub Kenwood i obudzę te firmowe głośniki. 2. W zakresie sprawdzenia układu ogrzewania szyby tylnej, poszukiwanie drugiego końca przewodu od ogrzewania szyby nie przyniosły na razie żadnych pozytywnych rezultatów. Ze schematu wynika, że przewód ogrzewania /4mm2/ biegnie bezpośrednio do przycisku klimatronika na D/7 - żadnych przekaźników po drodze. Czynności naprawcze /planowane/: sprawdzenie napięcia wyjściowego na D/7 panelu klimatronika - jeżeli napięcie po włączeniu ogrzewania pojawi się na złączu - to przerwa na kablu i... prujemy podłogę.
siemian Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 a czy jak włączysz ogrzewanie tylnej szyby to grzeją Ci lusterka? Sprawdź czy nie masz czasem klimatronika z b7. Jak za niego pociągniesz to powinien się wysunąć. Z tyłu jest naklejka z modelem. Jak wkłada się do b7 klimatronik z b6 to nie działa ogrzewanie tylnej szyby (lusterka grzeją). Z tego co wiem to na odwrót jest tak samo. Pozdrawiam
fly07 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Sprawdziłem napięcie na wyjściu złącza D pin 7 klimatronika. Ze schematu wynika, że po włączeniu grzania, w tym miejscu powinno być napięcie - napięcia BRAK. Jednak na schemacie przewód D/7 jest 4mm2 a w rzeczywistości jest ok. 0,5-1mm2. Nie wiem czy mam właściwy schemat. Może ktoś ma właściwy schemat grzania szyby tylnej do A4 B6 - bez tego nic nie zrobię.
siemian Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 a sprawdzileś czy to jest klimatronik z b6...?
carlos666 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 a może by tak zacząć od sprawdzenia bezpieczników ? Klimatronik w B7 nie ma sterowania bezpośrednio załaczaniem napięcia na szybę. On podaje tylko komunikat po CAN do sterownika umieszczonego w tylnej częsci auta. Sam ostatnio przerabiałem takiego klimatronika żeby grzał szybę w B6.
fly07 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Napięcie na bezpieczniku, Nr 26 jest. Jak rozróżnić czy klimatronik jest z B6 czy z B7?
carlos666 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 po naklejce z tyłu klimatronika. Jak jej nie ma to numer częsci zczytany VAGIEM.
siemian Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 też miałem problem z klmatronikiem bo miałem z b6 (a mam b7) i nie działało grzanie tylnej szyby. Dlatego już 2 dni temu napisałem żebyś zaczął od sprawdzenia klimatronika. Wysuń go i z tyłu jest na pewno naklejka. Jakby co to mam do sprzedania klimatronik do b6 pod grzane fotele.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się