Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 1.6 AHL prośba o pomoc w diagnostyce.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry,

Od jakiegoś  czasu mam problem ze swoją A4, w drodze do pracy auto straciło moc, zaczęło się szarpanie na benzynie i na LPG. Dalsza podróż to laweta do mechanika. Tam się okazało, że wypalił się katalizator, został zastąpiony zamiennikiem, przyczyną tego była niesprawna sonda lambda, która też została wymieniona. Mimo to pozostał mi problem w postaci tego, że auto na wolnych obrotach spada czasem do zera i potrafi zgasnąć, a powyżej 4tys obrotów w trakcie jazdy dławi się. Udałem się zatem do innego mechanika i tam:

  • Wymiana cewki zapłonowej, przewodów zapłonowych, świec
  • Sprawdzenie gruszki podciśnieniowej, wymiana przewodów na silikonowe
  • Sprawdzony przepływomierz
  • Wyczyszczona, zaadaptowana przepustnica
  • Wymieniona odma olejowa z takiej plastikowej rurki na wąż
  • Sprawdzono czy silnik nie bierze lewego powietrza

Po tym wszystkim auto dalej jeździ tak samo, na benzynie ostrożnie da się jechać, na lpg w ogóle.

Tutaj moja prośba, jakie logi i jak zebrać, żeby spróbować znaleźć przyczynę takiej pracy silnika. Będę wdzięczny za każdą pomoc, bo jak nic z tego nie wyjdzie auto trafi na sprzedaż, niestety dużo jeżdżę i potrzebuję sprawnego pewnego auta.

W VCDS jest taka informacja:

00537 - Lambda-regulacja
            19-10 - Dolna wartość skrajna - Sporadyczny
00520 - Miernik masy powietrza / ilości powietrza przepływającego (G70)/(G19)
            28-00 - Zwarcie z plusem
00282 - Nastawnik przepustnicy (V60)
            44-10 - zwarcie - Sporadyczny

Edytowane przez Wilq_ndm
Opublikowano

no masz tu pewnie problem czarno na białym ;) dziwię się trochę że dałeś się trochę w koszta naciąć, zamiast od razu zrobić diagnozę.

Opublikowano
W dniu 25.06.2020 o 19:34, Pieterb napisał:

no masz tu pewnie problem czarno na białym

a możesz jaśniej ? Fakt, trochę się dałem, bo poszedłem do mechanika do którego zwykle chodzę ale okazało się, że już sam nie robi, ma ludzi teraz od tego i jakość usług dramatycznie spadła, wiec będę musiał znaleźć kogoś nowego, zaufanego, kto nie będzie mi wymieniać połowy auta tylko to ładnie zdiagnozuje.

Opublikowano
16 godzin temu, Wilq_ndm napisał:

a możesz jaśniej ?

skasuj błędy o zobacz które powrócą po chwili czy też chwili jazdy ale obstawiam przepływomierz albo przepustnicę albo i jedno i drugie. Sondę na razie odpuść bo podejrzewam że jest wynikiem złego składu mieszanki właśnie z powodu przepływki.

Jakbyś miał od kogoś te rzeczy podmienić było by fajnie i nie musiałbyś kupować nie mając 100% pewności że ton to.

Opublikowano

Witam.

Mam bardzo podobne objawy w moim audi a4 b5 1.6 ahl stąd pytanie, czy udało się pozbyć problemu?

 

Opublikowano
1 godzinę temu, darek2828 napisał:

Mam bardzo podobne objawy w moim audi a4 b5 1.6 ahl stąd pytanie, czy udało się pozbyć problemu?

raczej nie bo temat chwilę temu założony, więc kolega jeszcze walczy.

Opublikowano

Dokładnie, walczę i w środę będę sprawdzał przepływke i przepustnice. Oczywiście napiszę czy znalazłem usterkę. 

Opublikowano

Wygląda na to, że problem leżał w przepływce. Po wymianie silnik pracuje równo, obroty nie spadają a powyżej 4k obrotów nie ma już "dławienia się" auta. Na benzynie przejechałem ok 70 km w ramach testu a nawet raz nie wystąpiły wcześniejsze objawy. Jutro postaram się przeprowadzić kalibrację gazu i jak to się uda i auto wróci do jazdy na LPG to będzie znaczyło, że problem został rozwiązany w 100%.

Opublikowano

Problem jednak nie do końca został rozwiązany. Pojawił się nowy błąd po wymianie przepływomierza.


00523 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego  (G42)
            30-00 - Przerwa / zwarcie z plusem
00537 - Lambda-regulacja
            18-10 - Górna wartość skrajna - Sporadyczny

Z tego co się orientuję ten czujnik jest w przepływce, która została wymieniona, ma ktoś pomysł o co może chodzić ?

Opublikowano (edytowane)

Albo sam czujnik jest uszkodzony w tej nowo kupionej przepływce albo wtyczka przy niej gdzieś nie łączy albo w ostateczności uszkodzona instalacja przepływka-ecu ale to ostanie bm raczej odrzucił skoro na tamtej starej nie było tego błędu o temp pokazywało oki.

Teraz jeszcze podstawowe pytanie cz na pewno czujnik masz w przepływce.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Z tego co czytałem i oglądałem pod maską wygląda, że znajduje się w przepływce obok czujnika przepływu ilości powietrza. Chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Autko jeździ na LPG już normalnie, ale zauważyłem na benzynie i na gazie, że obroty nie spadają płynnie tylko tak na trzy tempa, na 1000, 900, 800 obrotów, na każdym progu zatrzymują się na chwilę po czym spadają ciut niżej, później na wolnych już stabilnie.

Opublikowano
41 minut temu, Wilq_ndm napisał:

utko jeździ na LPG już normalnie, ale zauważyłem na benzynie i na gazie, że obroty nie spadają płynnie tylko tak na trzy tempa, na 1000, 900, 800 obrotów, na każdym progu zatrzymują się na chwilę po czym spadają ciut niżej, później na wolnych już stabilnie.

pewnie stąd błąd sondy a dokładnie coś ze składem mieszanki - wychodzi że za bogato w jakimś zakresie jest

Były dwie wersjie w starszej czujnik temperatury powietrza zasysanego był w kolektorze dolotowym montowany a w nowszych w przepływce, dokładnych roczników nie znam.

Opublikowano

Więc tak, w moim przypadku czujnik temperatury znajduje się w przepływce, okazało się, że nowy przepływomierz akurat miał uszkodzony ten czujnik, pojechałem z nim na reklamację, dostałem drugi i jak ręką odjął. Na tą chwilę nie mam już żadnych błędów. Autko jeździ jak trzeba. Dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...