Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b6 cabrio nie działający dach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam przestał mi reagować dach. Brak błędów. Na przycisk nie reaguje z pilota też się nie otwiera . Bezpieczniki sprawne do pompy napięcie dochodzi . Na fisie też się nic nie wyświetla, nawet ikonka dachu nie mruga . Ktoś ma jakieś propozycje co się stało ?

Opublikowano (edytowane)

Jakiś komunikat na FIS-ie się pojawia? Np., że kosz w bagażniku nie jest opuszczony do końca (w nim siedzi mikrostyk).
Pomocny filmik:

I więcej:

Self-Study-Program-314-Audi-A4-Cabriolet
PROCARMANUALS.COM

Factory Service Repair Manuals, Owners Manuals, VAG SSP, AUDI SSP, SEAT SSP, SKODA SSP, Electrical Wiring Diagrams, Body Collision, Engine and Transmission Repair Manuals for all types of cars

Zobacz czy się z kluczyka w zamku drzwi kierowcy dach otwiera/zamyka. 

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
2 godziny temu, BeyerBrown napisał:

Jakiś komunikat na FIS-ie się pojawia? Np., że kosz w bagażniku nie jest opuszczony do końca (w nim siedzi mikrostyk).
Pomocny filmik:

I więcej:

Self-Study-Program-314-Audi-A4-Cabriolet
PROCARMANUALS.COM

Factory Service Repair Manuals, Owners Manuals...

Zobacz czy się z kluczyka w zamku drzwi kierowcy dach otwiera/zamyka. 

Na fisie nic nie pokazuje kompletnie jeżeli robię test w vcdsie  dachu to słychać mikrostyki i pompy że działają i pokazuje ok . Z kluczyka też się nie otwiera.  Nawet szyby się nie opuszczają . 

Opublikowano

Żeby z zamka drzwi otworzyć dach należy, jeśli dobrze pamiętam, najpierw przekręcić kluczyk do oporu w lewo (na godz. 9), tak jakbyś otwierał auto, zwolnić do pozycji środkowej (godz. 12) i ponownie w lewo ale tak do połowy (pozycja na godz. 10.30) i trzymać go w tej pozycji.
Robiłeś tak?

Opublikowano
13 minut temu, BeyerBrown napisał:

Żeby z zamka drzwi otworzyć dach należy, jeśli dobrze pamiętam, najpierw przekręcić kluczyk do oporu w lewo (na godz. 9), tak jakbyś otwierał auto, zwolnić do pozycji środkowej (godz. 12) i ponownie w lewo ale tak do połowy (pozycja na godz. 10.30) i trzymać go w tej pozycji.
Robiłeś tak?

tak w momencie wrócenia na godz 10.30 caly czas słychać jak centralny otwiera drzwi raz za razem , bez dalszej reakcji . Dodam że mam  błędy  o braku komunikacji drzwi kierowcy pasażera nawet tylnych (których nie ma )  w MK oraz liczniku po wykasowaniu  znikają ale jeżeli znów włączę zapłon pojawiaja się .  Wiązki sprawdzone w drzwiach i harmonijce  zdrowe, wtyczki spsikane "kontaktem"  w MK tak samo , brak wody suchy. Nie wiem gdzie leży problem i co się porobiło ;/

Opublikowano (edytowane)

Sterowniki drzwi tylnych to tak naprawdę tylne szybki :)
Żeby dach zaczął się otwierać/zamykać sterownik dachu musi dostać m.in. info od modułu komfortu (przez CAN), że wszystkie szyby się lekko opuściły. A że MK nie dostaje informacji od przednich drzwi oraz "tylnych drzwi" (tj. szyb) to otwieranie dachu jest wstrzymane. Tak ja to widzę. W pierwszym poście podlinkowałem dokument VAG-a omawiający techniczne zagadnienia szmacianego dachu w A4 i tam są te wszystkie zależności opisane.
Ogarnij CAN-y (wiązki), sprawdź je miernikiem :hi: 

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
7 minut temu, BeyerBrown napisał:

Sterowniki drzwi tylnych to tak naprawdę tylne szybki :)
Żeby dach zaczął się otwierać/zamykać sterownik dachu musi dostać info od modułu komfortu (przez CAN), że wszystkie szyby się lekko opuściły. A że MK nie dostaje informacji od przednich drzwi oraz "tylnych drzwi" (tj. szyb) to otwieranie dachu jest wstrzymane. Tak ja to widzę. W pierwszym poście podlinkowałem dokument VAG-a omawiający techniczne zagadnienia szmacianego dachu w A4 i tam są te wszystkie zależności opisane.
Ogarnij CAN-y (wiązki), sprawdź je miernikiem :hi: 

Oki ale żeby tak nagle dziś dziala a jutro nie ? ;/ sie wysypało .

 

Opublikowano (edytowane)

Taki urok elektryki... u mnie kiedyś padła cewka/transformator separujący na jednej z linii CAN w module sterownika dachu (wisiał błąd, że sterownik działa w trybie jednoprzewodowym), to musiałem tę cewkę wydobyć z dowolnego, innego sterownika (posiadającego mag. CAN) i go wlutować w miejsce starego, przepalonego.  Samo lutowanie to pikuś, najwięcej roboty było z wyjęciem tego sterownika - trzeba wymontować oparcie tylnej kanapy, bo wtedy dopiero da się wyciągnąć prawy tylny boczek pod którym siedzi ów moduł dachu :facepalm:
Żeby wyjąć/sprawdzić sterowniki tylnych szyb trzeba te boczki ściągnąć... także powodzenia! Kup sobie kilka spinek zapasowych do tej operacji.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
12 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Taki urok elektryki... u mnie kiedyś padła cewka/transformator separujący na jednej z linii CAN w module sterownika dachu (wisiał błąd, że sterownik działa w trybie jednoprzewodowym), to musiałem tę cewkę wydobyć z dowolnego, innego sterownika (posiadającego mag. CAN) i go wlutować w miejsce starego, przepalonego.  Samo lutowanie to pikuś, najwięcej roboty było z wyjęciem tego sterownika - trzeba wymontować oparcie tylnej kanapy, bo wtedy dopiero da się wyciągnąć prawy tylny boczek pod którym siedzi ów moduł dachu :facepalm:
Żeby wyjąć/sprawdzić sterowniki tylnych szyb trzeba te boczki ściągnąć... także powodzenia! Kup sobie kilka spinek zapasowych do tej operacji.

No niestety . Nie będę tam zaglądał ;P 

 

ps. Posiadasz może schemat elektroniki ? szyby z MK ?:)

Opublikowano

Tak, podeślę Ci później.

 

Podesłane :hi: 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...