Chudy155a Opublikowano 24 Czerwca 2020 Opublikowano 24 Czerwca 2020 Witam przestał mi reagować dach. Brak błędów. Na przycisk nie reaguje z pilota też się nie otwiera . Bezpieczniki sprawne do pompy napięcie dochodzi . Na fisie też się nic nie wyświetla, nawet ikonka dachu nie mruga . Ktoś ma jakieś propozycje co się stało ?
BeyerBrown Opublikowano 24 Czerwca 2020 Opublikowano 24 Czerwca 2020 (edytowane) Jakiś komunikat na FIS-ie się pojawia? Np., że kosz w bagażniku nie jest opuszczony do końca (w nim siedzi mikrostyk). Pomocny filmik: I więcej: Audi A4 (8E) Automatic Roof - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM VAG SSP 314 – Audi A4 Cabriolet convertible top control PROCARMANUALS.COM Factory Service Repair Manuals, Owners Manuals, VAG SSP, AUDI SSP, SEAT SSP, SKODA SSP, Electrical Wiring Diagrams, Body Collision, Engine and Transmission Repair Manuals for all types of cars Zobacz czy się z kluczyka w zamku drzwi kierowcy dach otwiera/zamyka. Edytowane 24 Czerwca 2020 przez BeyerBrown
Chudy155a Opublikowano 24 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2020 2 godziny temu, BeyerBrown napisał: Jakiś komunikat na FIS-ie się pojawia? Np., że kosz w bagażniku nie jest opuszczony do końca (w nim siedzi mikrostyk). Pomocny filmik: I więcej: Audi A4 (8E) Automatic Roof - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM VAG SSP 314 – Audi A4 Cabriolet convertible top control PROCARMANUALS.COM Factory Service Repair Manuals, Owners Manuals... Zobacz czy się z kluczyka w zamku drzwi kierowcy dach otwiera/zamyka. Na fisie nic nie pokazuje kompletnie jeżeli robię test w vcdsie dachu to słychać mikrostyki i pompy że działają i pokazuje ok . Z kluczyka też się nie otwiera. Nawet szyby się nie opuszczają .
BeyerBrown Opublikowano 24 Czerwca 2020 Opublikowano 24 Czerwca 2020 Żeby z zamka drzwi otworzyć dach należy, jeśli dobrze pamiętam, najpierw przekręcić kluczyk do oporu w lewo (na godz. 9), tak jakbyś otwierał auto, zwolnić do pozycji środkowej (godz. 12) i ponownie w lewo ale tak do połowy (pozycja na godz. 10.30) i trzymać go w tej pozycji. Robiłeś tak?
Chudy155a Opublikowano 24 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2020 13 minut temu, BeyerBrown napisał: Żeby z zamka drzwi otworzyć dach należy, jeśli dobrze pamiętam, najpierw przekręcić kluczyk do oporu w lewo (na godz. 9), tak jakbyś otwierał auto, zwolnić do pozycji środkowej (godz. 12) i ponownie w lewo ale tak do połowy (pozycja na godz. 10.30) i trzymać go w tej pozycji. Robiłeś tak? tak w momencie wrócenia na godz 10.30 caly czas słychać jak centralny otwiera drzwi raz za razem , bez dalszej reakcji . Dodam że mam błędy o braku komunikacji drzwi kierowcy pasażera nawet tylnych (których nie ma ) w MK oraz liczniku po wykasowaniu znikają ale jeżeli znów włączę zapłon pojawiaja się . Wiązki sprawdzone w drzwiach i harmonijce zdrowe, wtyczki spsikane "kontaktem" w MK tak samo , brak wody suchy. Nie wiem gdzie leży problem i co się porobiło ;/
BeyerBrown Opublikowano 24 Czerwca 2020 Opublikowano 24 Czerwca 2020 (edytowane) Sterowniki drzwi tylnych to tak naprawdę tylne szybki Żeby dach zaczął się otwierać/zamykać sterownik dachu musi dostać m.in. info od modułu komfortu (przez CAN), że wszystkie szyby się lekko opuściły. A że MK nie dostaje informacji od przednich drzwi oraz "tylnych drzwi" (tj. szyb) to otwieranie dachu jest wstrzymane. Tak ja to widzę. W pierwszym poście podlinkowałem dokument VAG-a omawiający techniczne zagadnienia szmacianego dachu w A4 i tam są te wszystkie zależności opisane. Ogarnij CAN-y (wiązki), sprawdź je miernikiem Edytowane 24 Czerwca 2020 przez BeyerBrown
Chudy155a Opublikowano 24 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2020 7 minut temu, BeyerBrown napisał: Sterowniki drzwi tylnych to tak naprawdę tylne szybki Żeby dach zaczął się otwierać/zamykać sterownik dachu musi dostać info od modułu komfortu (przez CAN), że wszystkie szyby się lekko opuściły. A że MK nie dostaje informacji od przednich drzwi oraz "tylnych drzwi" (tj. szyb) to otwieranie dachu jest wstrzymane. Tak ja to widzę. W pierwszym poście podlinkowałem dokument VAG-a omawiający techniczne zagadnienia szmacianego dachu w A4 i tam są te wszystkie zależności opisane. Ogarnij CAN-y (wiązki), sprawdź je miernikiem Oki ale żeby tak nagle dziś dziala a jutro nie ? ;/ sie wysypało .
BeyerBrown Opublikowano 24 Czerwca 2020 Opublikowano 24 Czerwca 2020 (edytowane) Taki urok elektryki... u mnie kiedyś padła cewka/transformator separujący na jednej z linii CAN w module sterownika dachu (wisiał błąd, że sterownik działa w trybie jednoprzewodowym), to musiałem tę cewkę wydobyć z dowolnego, innego sterownika (posiadającego mag. CAN) i go wlutować w miejsce starego, przepalonego. Samo lutowanie to pikuś, najwięcej roboty było z wyjęciem tego sterownika - trzeba wymontować oparcie tylnej kanapy, bo wtedy dopiero da się wyciągnąć prawy tylny boczek pod którym siedzi ów moduł dachu Żeby wyjąć/sprawdzić sterowniki tylnych szyb trzeba te boczki ściągnąć... także powodzenia! Kup sobie kilka spinek zapasowych do tej operacji. Edytowane 24 Czerwca 2020 przez BeyerBrown
Chudy155a Opublikowano 25 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2020 12 godzin temu, BeyerBrown napisał: Taki urok elektryki... u mnie kiedyś padła cewka/transformator separujący na jednej z linii CAN w module sterownika dachu (wisiał błąd, że sterownik działa w trybie jednoprzewodowym), to musiałem tę cewkę wydobyć z dowolnego, innego sterownika (posiadającego mag. CAN) i go wlutować w miejsce starego, przepalonego. Samo lutowanie to pikuś, najwięcej roboty było z wyjęciem tego sterownika - trzeba wymontować oparcie tylnej kanapy, bo wtedy dopiero da się wyciągnąć prawy tylny boczek pod którym siedzi ów moduł dachu Żeby wyjąć/sprawdzić sterowniki tylnych szyb trzeba te boczki ściągnąć... także powodzenia! Kup sobie kilka spinek zapasowych do tej operacji. No niestety . Nie będę tam zaglądał ;P ps. Posiadasz może schemat elektroniki ? szyby z MK ?:)
BeyerBrown Opublikowano 25 Czerwca 2020 Opublikowano 25 Czerwca 2020 Tak, podeślę Ci później. Podesłane
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się