Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z przełączaniem się na gaz, wyskakujący 00561 14-10


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Mam pewien problem i nie wiem już co robić.
Od pewnego czasu po przełączeniu się na gaz samochód dusiło, odcinało go totalnie na powiedzmy 10 sekund, gdzie nie dało się w ogóle dodać gazu po czym stopniowo było czuć z powrotem przyrost mocy.

Pojechałem do gazownika, stwierdził padnięty reduktor - wstawiamy nowy. Wstawił KME Silver 230KM. Cała instalacja gazowa to Lovato Smart, gdzie przez 1,5 roku nie było z nią żadnych problemów.
Wcześniej profilaktycznie wyczyścilem wtryski ale nic to nie dało.

Po wymianie reduktora samochód sam z siebie nie potrafi przełączyć się na gaz.
Niekiedy muszę stanąć, zgasić silnik po czym go odpalić, żeby mógł przejść na pracę na gazie. W razie czego interfejs mam to mogę pokazać całą mapę.

Ostatnio zauważyłem, że samochód bardzo ospale wchodzi na obroty. Myślałem, że może coś z turbiną. Wszedłem w VAG'a i okazało się, że widnieje tam błąd:
00561 - Mixture Adaptation 14 - 10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent. Wyczytałem, gdzieś, że jest to błąd sporadyczny, dotyczy zbyt bogatej mieszanki a dodatkowo, że z turbiną jest tak, że jak ECU wyłapie ten błąd to przechodzi w tryb awaryjny a turbina pompuje do max 0.3B.

Cała korekta po wymianie reduktora u gazola wyglądała tak, że odpalił kompa i dał na mapie + ileś tam % i kazał jeździć, obserwować.
Kiedy zadzwoniłem do niego, że jest problem z tą pracą na gazie powiedział mi, żebym sobie wszedł na program i dał na całą mapę -20%...
Gazol niby dobry, polecany ale nie wiem czy tak powinno wyglądać strojenie instalacji LPG.
Zrobiłem trochę logów do wglądu z VCDS - 002, 003, 007, 009, 025 na odpalonym silniku.

Spoiler

002 - 

VAGLOGGER.APPHB.COM

003 - 

VAGLOGGER.APPHB.COM

009 - 

VAGLOGGER.APPHB.COM

 

Jeżeli mapka będzie potrzebna z gazu to dodam.

Pozdrawiam

LOG-01-007-xxx-xxx.CSV LOG-01-025-xxx-xxx.CSV

Edytowane przez shonari
Opublikowano

Mapy to są dla turystów. Stroi się na korekty sondy i afr.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

To on nie miał takiej technologi raczej. Twierdził, że w tym przypadku tego się nie robi, bo sonda jest mądra i sama sobie wszystkim dyryguje.. Poza tym jak wyglądają logi? W miarę okej? Mogę jeszcze ewentualnie przeczyscic przepustnice ale nie wiem z czego wynika ten błąd 00561. Czy to może być od gazu?

Opublikowano

Ahh te nasze gazowniki "zakładacze" :P

Kolego nie tobie pierwszemu ani ostatniemu taki kit wcisnął - a to masz polecanego "zakładacza", to co robią ci niepolecani, hmm?

A z tą wymianą parownika też uważam że Cię tu nieźle wyd..ał, ile miałeś na nim najechane?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Powiedział mi, że niby ciśnienia nie trzyma. Sprawdzałem rzeczywiscie coś tam skakało. przebieg ciężko określić, bo z 1,5 roku temu kupiłem samochód ale do tej pory nic się nie działo poza problemami z przełączaniem się. Zaglądam od czasu do czasu do VAG'a i nic tam nie wyskakiwało, aż do dziś. Nie wiem co mam teraz zrobić. Jechać na ponowną kalibrację, do mechanika sprawdzić ten błąd? Jeżeli to jest prawda to wiadomo, dlaczego tak mi turbina świrowała.

Opublikowano

Weź zrób te logi jak należy. W dziale diagnostyka masz wszystko opisane co i jak.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Narazie wrzucam tylko logi statyczne. Jutro postaram się wrzucić dynamiczne:

Spoiler

001 + 007 : 

VAGLOGGER.APPHB.COM

009 :

 

VAGLOGGER.APPHB.COM

025: 

VAGLOGGER.APPHB.COM

001 + 098 na wciśniętym gazie w podłogę: 

LOG.TUNEZILLA.COM

002 + 008: 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

 

 

Logi były wykonane na PB.

Dodatkowo poniżej załączam zrzuty ekranu z instalacji gazowej. Wiem, że bez sondy AFR, czy korekt długo, krótko terminowych wg. obd2 (o ile są dostępne w 1.8T AEB, bo nie mogłem ich znaleźć po kanałach) dużo to nie zdziała ale może znajdzie się rażące uchybienie, czy ewidentnie źle zrobiona mapa.

7u16kJAh.jpg
IMGUR.COM

Post with 0 views.

 

Co mnie zdziwiło.. W zakładce Test Systemu skacze wartość Lambda. Przeważnie świeci się na zielono ale kiedy osiąga wartość 1,0 zaczyna świecić się na czerwono.
W zakładce Linear autocalibration, jak widać na zrzucie cały czas była załączona opcja Enable autocalibration. Z tego co wiem, żeby jej używać należy mieć czujnik MAF bodajże. Odznaczyłem ją.

Dodam, że wykasowałem wczoraj ten błąd 00561- 14-10.
Dzisiaj trochę pojeździłem i przez około 30 minut nie mogłem przełączyć się na gaz. Łaskawie jakoś później kiedy odpalałem pod sklepem samochód łaskawie się przełączył.
Kiedy nie chce się przełączyć na gaz wygląda to tak, że od razu bez szarpnięć czy czegoś od razu wywala sterownik od gazu, pika, świeci itd.
Podczas jazdy jak próbuję go zmusić na przełączenie się od razu ten sam efekt. Dopiero jak go zgaszę i odczekam chwilę, odpalę to mogę próbować przełączyć.
Po powrocie narazie śladu po błędzie nie widzę ale, jak patrzę na te mapy to chociaż nie znam się na tym to widzę, że tak sobie coś jest zrobiona i możliwe, że po wyższych obrotach po prostu coś się dzieje z tą mieszanką.
Jutro będę dzwonić po gazolach i na wstępie pytać, czy mają sondę afr i skaner obd2. 

Edytowane przez shonari
Opublikowano

Przecież masz vaga i tam korekty sondy. Grupa 7 to korekta krótka, w gr. 8 długa.

Logi rób parami i statyczne tylko 2+7 wystarczą. Widać, że nie czytałeś tego tematu, bo dalej bez pojęcia to zrobiłeś. Jak masz tak zamiar logować to nie uzyskasz pomocy.

Korekty przy normalnym obciązeniu mają być koło 0, a jak sonda wchodzi w pętle otwartą to ma trzymać napięcie 0,8v i wtedy nie wprowadza korekt i ma "stać na bogato". Proste jak budowa cepa i regulacja lpg z takim podglądem wskazań sondy to bajka ale jak widać 99% znawców lpg to przerasta.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Najwidoczniej właśnie przerasta, choć dziwi mnie ilość zadowolonych klientów u niego. Jutro obdzwonię najbliższych fachowców w sprawie tej kalibracji. Pojeżdżę narazie na benzynie może i sprawdzę, czy ten błąd wyskoczy, choć jest to błąd sporadyczny. 

Swoją drogą jeżeli to błąd sporadyczny to sterownik i tak przechodzi w tryb awaryjny? 

Edytowane przez shonari
Opublikowano
10 minut temu, shonari napisał:

Swoją drogą jeżeli to błąd sporadyczny to sterownik i tak przechodzi w tryb awaryjny? 

Żeby stroić lpg to benzyna musi być w 100% sprawna więc po to są logi, chociaż w aeb diagnostyka ograniczona. Uboga mieszanka na lpg powoduje rozwalanie mapy benzynowej i spadek osiągów. Ecu nie wie przecież, że jedzie na gazie, bo jest oszukiwane przez owy sterownik.

Poza tym strojenie raczej nie rozwiąże problemu z późnym przełączaniem na gaz. Trzeba podejrzeć w sterowniku co się dzieje. Może uszkodzony map sensor albo źle odczytuje temp i nie przełączy.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A jakby odpiąć mu aku na 10 minut to da to coś? Później zrobić adaptacje przepustnicy i obserwować :D 

Z logów no to to co udało mi się wyciągnąć. Czytałem jakieś wypowiedzi osób z forum, bo nie mogłem znaleźć dokładnie tego postu z poradnikiem.

Opublikowano

Diagnostyka i dział dla b6 i b7. Opisane jak dla przedszkolaka.l również dla prehistorycznych sterownikow jak Twój. Czytaj i nie zadawaj więcej takich pytań:P 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Spoko, będę wiedział na przyszłość.

A te, które wrzuciłem to widać coś w nich niepokojącego?

Z tej strony zrobiłem no i wrzuciłem 1+7 i 2+8 a oprócz tego parę dodatkowych co podobno też jest potrzebne. Każdy po 60 sekund mniej więcej, bez gazowania. Jedynie ten 98 na wyłączonym silniku, przekręconym zapłonem, żeby coś z tą przepustnicą zdiagnozować.

Te poprawione wrzuciłem wcześniej w poście.

 

Edytowane przez shonari
Opublikowano

Zrób dynamiczne na pb i na lpg tylko 2+7. 

Statyczne wyglądają ok.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Logi dynamiczne:

Gaz:

LOG.TUNEZILLA.COM

PB:

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Zrobiłem też wykresy ze wskaźników na LPG podczas jazdy

122.png
IBB.CO

Image 122 hosted in ImgBB
2222.png
IBB.CO

Image 2222 hosted in ImgBB

 

Edytowane przez shonari
Opublikowano

Odejmowałeś pedał gazu na pb? Jeśli tak to coś go ucina

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Odjąłem, bo kot mi wyskoczył :facepalm:  ale zaraz po chwili dałem dalej w podłogę. Na gazie to widać dobrze ale może to, że zdjąłem na PB da coś dodatkowo do diagnostyki.

Tu mam jeden z takich też na PB co niekoniecznie też wyszedł ale może coś widać na nim:

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Jeżeli będzie trzeba to go powtórzę

Edytowane przez shonari
Opublikowano

Nie wygląda to źle. Przepływ ok, wskazania sondy też. Możesz zrobić 2+7 z normalnej jazdy, kilka km na lpg.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jasne. Ogólnie czułem moc i wskazówka nieźle popierdzielała. Ale to wszystko po skasowaniu tego błędu. Narazie nie wyskakuje nic. 
Ogólnie odkąd kupiłem ten samochód sprawdzam okresowo i od ponad roku nic nie wyskoczyło, aż do tego 00561. Oleju też nie bierze.
W takim wypadku nie czyścić tej przepustnicy? Aktualnie szukam jeszcze fachowca od instalacji LPG, bo na rozgrzanym jest wszystko okej tylko kiepsko przy przełączaniu z rana.
Dziękuję Ci za pomoc z tymi logami

Opublikowano (edytowane)

Mam problem tego typu, że wymieniłem wtryski, reduktor i czujniki. Wszystko jest okej. Wyjechałem na drogę, przełączam się na korekty (grupa 7 krótkie, 8 długie) i obserwuję korektę 007 kratka pierwsza, staram się mapę wyregulować tak, żeby była najbliżej zera. Powyżej czasu wtrysku PB lambda napięcie 0,8V oczywiście.

Mam problem tylko w jednej rzeczy..
Jadąc bardzo ciężko ogarnąć jest na komputerze vaga (korekty) i program do instalacji równocześnie. Oczywiście elm327 nie zadziała, bo nie wspiera k-lane, więc mi nie pomoże. ScanMaster również nie obsługuje vag kkl.
I teraz pytanie. Jak ogarnąć to w miarę bym widział korekty i mapy z instalki LPG równocześnie?
Z tego co widziałem nie ma takiej opcji w vag jak zawsze na widoku, czy pływające okno.
Co do samego strojenia po korektach.... Trochę mnie przeraża fakt, że muszę wprowadzać korekty także po obrotach, bo jak turbina pracuje to zalewa (-15,-20).
Macie Panowie może patent jakiś na to, by szybko to ogarnąć? Na początku myślałem, że PCMScan pomoże ale on też pod elm raczej, bo nie łączy mi się z samochodem mimo, że widziałem tam gdzieś w opcjach obd2 kkl.
Oddałbym do fachowca ale nie mają terminów w rejonie Częstochowa (dwa-trzy miesiące w przyszłość dopiero).

Ewentualnie znajdzie się jakiś kolega z sondą co ogarnąłby kalibrację z rejonu Częstochowa?

Edytowane przez shonari

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...