majkelth Opublikowano 5 Lipca 2020 Opublikowano 5 Lipca 2020 (edytowane) Witam, od pewnego czasu mam problem z autem. Podczas mocnego dodawania gazu samochód mocno dymi na czarno zaraz po dodaniu gazu, i po chwili przestaje. Przy spokojnym dodawaniu gazu problem dymienia nie występuję. Drugi objaw to odcinanie turbiny/wchodzenie w tryb awaryjny w określonej sytuacji. Jeśli np. na 3 biegu przy około 1500 obr/min wciskam gaz w podłogę, samochód po woli się zbiera, przy około 2000onr/min zaczyna się lepiej zbierać, ale już przy około 233-2500 przestaje się zbierać i po chwili takiego lekkiego zamulenia wchodzi w tryb awaryjny. Przy spokojniejszym przyspieszaniu i gdy biegi zmieniam w okolicach 3000 obr/min, samochód dochodzi do 5000 obr/min i problem odcinania się nie pojawia. I teraz tak: -dolot/EGR/przepustnica wyczyszczone, -chłodnica spalin praktycznie nowa(w zeszłym roku urwała się rurka doprowadzająca spaliny do chłodnicy), -turbina nie wykazuje luzów, -samochód oleju nie bierze - od wymiany do wymiany nie dolewałem, -przepływomierz podmieniany z innym autem - bez zmian, -czujnik ciśnienia doładowania podmieniony -bez zmian. Dzisiaj sprawdzałem szczelność układu dolotowego i wyraźnie nic nie było słychać żeby gdzieś powietrze uciekało, jedynie lekkie podejrzenie pada na uszczelkę pod kolektorem dolotowym bo coś tam jakby lekko słychać, ale nie jestem na 100% pewien. I I tak będę ją wkrótce wymieniał bo po czyszczeniu dolotu założyłem starą, ale to raczej nie ona. W logach widać, że w pewnym momencie czujnik ciśnienia doładowania łapie (maksymalną?) wartość 2601 i po chwili odcina turbo/włącz tryb awaryjny. W załączeniu przesyłam logi. W "odcięcie" widać efekty próby testu przepływki - 3 bieg, 1500rpm i gaz w podłogę. Efekty widać w pliku W "dobrzedoczasu" widać efekty w miarę normalnej jazdy, do czasu aż ostrzej depnąłem na 4-tym biegu i mnie odcięło Wcześniej widać, że wartości z przepławki są inne niż w pierwszym przypadku czyli wartość średnia(mierzona) jest większa od wartości "specified" czyli tak jak powinno być. Tak? Ostatni pomysł padł na przepustnicę, że może się przymyka generując nadmierne ciśnienie w obszarze czujnika, a jednocześnie ograniczając dopływ powietrza do silnika(dymienie). Dzisiaj jeszcze chciałem wykonać diagnozę/adaptację przepustnicy, ale w VCDS na kanale 60 i 98 nie mam żadnych informacji Sam mechanizm przepustnicy na sucho działał ok. Zębatki nie były zjechane. Ktoś może powiedzieć na jakim innym kanale szukać przepustnicy/jej adaptacji? dobrzedoczasu.xlsx odciecie.xlsx Edytowane 5 Lipca 2020 przez majkelth
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się