Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Notorycznie powraca ABS/ESP


NETWolF82

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry,

od 4 lat jestem właścicielem tego auta: Audi A4 B7, PB95, 2007, BWE, 202KM

Od ponad roku coraz częściej borykam się z notorycznie powracającymi błędami na desce: ABS/ESP, czasem do tego dochodzi jeszcze błąd z Check Engine. 

Na wiosnę okazało się że AKU po tych 4 latach przestał działać poprawnie - był zasiarczony, na ostatnią Wielkanoc potrzebował już też prostownika by go zreanimować. Teraz więc wymieniłem go na nowy i gdy myślałem już że jest ok [byłem w tygodniowej trasie - brak błędu] to w ostatnią sobotę podjechałem na myjnię  - pistolet. Po wyjechaniu z niej i przejechaniu >1km na desce znowu pojawił się ABS/ESP. Czy to gdzieś robi się zwarcie? Gdzieś na forum czytałem też że mogą być błedy czujnika ABS - brud itp - czy po myjni może być taki objaw?

Przed wymianą AKU byłem u mechanika - auto podłączone do kompa miało całą masę błędów z elektryką.

Dzisiaj rano - czyli 2 dni po umyciu pojeździłem trochę po mieście i błąd ani razu się nie pojawił.

Edytowane przez NETWolF82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi, że błąd ABS/ESP na desce wciąż powracał postanowiłem ostatnio wymienić czujniki ABS w przednich kołach L+P. Niestety wczoraj temat znowu wrócił. 

 

Zaobserwowałem, że błąd pojawia się często gdy:

+ samochód jest w trasie - czyli dłuższa jazda,

+ jest ciepły słoneczny dzień z temp >25st. 

+ często można go wywołać po przejechaniu się po nierównej załatanej drodze. 

 

By zniknął wystarczy się zatrzymać i wyłączyć na chwilę silnik. Następnie po ponownym uruchomieniu często jest już spokój, ale czasem wraca znowu w czasie tej samej trasy.

Czy mogę prosić o wskazówki do kogo w pierwszej kolejności się udać na diagnozę? Mechanik? Elektryk? Ewentualnie na co jeszcze zwrócić uwagę? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie błędy? Kody błędów?

To podstawa.

Bez tego nikt Ci nic nie powie.

To elektronika. Tego nie diagnozuje się objawowo/organoleptycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wymianie czujników ABS była ich cała masa. W sumie każdy z innej parafii i zostały na koniec wszystkie skasowane. Umówię z mechanikiem po weekendzie na ponowny odczyt, bo od skasowania minęło kilka dni i nie powinno ich być wiele. Dzięki za sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kup sobie kabel do diagnozy za 100zł i te wizyty na odczyty błędów zwrócą ci się w tydzień. Mechanik wymienił te czujniki ABS w dwóch kołach?? Raczej rzadko się zdarza żeby nagle obydwa przestały działać. Ponadto kasowanie błędów bez rozwiązania problemu które te błędy powodują jest bez sensu, bo one zawsze będą wracać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam ten temat. Auto ostatnio trochę stało i nie jeździłem. Przed tym podjechałem do znajomego mechanika, który podłączył mi furę pod kompa i znalazł następujące błedy:

  • 03 - Elektronika układu hamulcowego - (01314) Komputer silnika
  • 01 - Elektronika silnika - (P0221) Czujnik kąta 2 napędu klapy przepustnicy -G188 niewiarygodny sygnał (sporadyczna)
  • J338  - Jednostka sterująca klapy przepustnicy, błąd elektyc 

Wszystkie błędy zostały skasowane - te powyżej jak również mniej istotne jak podgrzewanie fotela itp.

Po skasowaniu auto wróciło do garażu i dopiero dzisiaj po ok 2 tygodniach pojechałem nim na miasto. Po 10 min ABS+ESP powróciło, po zgaszeniu silnika i przerwie ok 30 min uruchomiłem je ponownie i pojechałem w trasę, gdzie po ok 5 km błedy ABS+ESP znowu wróciły, a dodatkowo doszedł jeszcze na desce błąd "silnika". Od razu umówiłem się z mechanikiem i po podłączeniu do kompa wyszedł tylko jeden błąd:

  • 00545 - P0221  - 008 -  Czujnik kąta 2 napędu klapy przepustnicy -G188- niewiarygodny sygnał (sporadyczna)

I tu pytanie do Was - rok temu, jak już były te błędy, wymieniałem już przepustnicę. Czy to możliwe że trafił mi się trefny model wymienionej przepustnicy czy raczej należy szukać przyczyny gdzie indziej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.08.2020 o 11:28, Lukasz_mk2 napisał:

Kolego kup sobie kabel do diagnozy za 100zł i te wizyty na odczyty błędów zwrócą ci się w tydzień. Mechanik wymienił te czujniki ABS w dwóch kołach?? Raczej rzadko się zdarza żeby nagle obydwa przestały działać. Ponadto kasowanie błędów bez rozwiązania problemu które te błędy powodują jest bez sensu, bo one zawsze będą wracać.

Tu mam znajomego człowieka który nie pobiera ode mnie opłaty za taką diagnozę. Błedy zostały skasowane by wyeliminować wszystkie inne niezwiązanie z tym tematem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem Ci wyżej. To że błędy pojawiają sie po rozgrzaniu wskazuje na zimne luty lub peknięcia scieżek układu sterownika. Popsikaj medycznym sprayem chłodzącym na sterownik gdy pojawi się ten błąd żeby go schłodzić. Jak błąd zniknie i kontrolki zgasną to sterownik do wymiany albo naprawy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

Napisałem Ci wyżej. To że błędy pojawiają sie po rozgrzaniu wskazuje na zimne luty lub peknięcia scieżek układu sterownika. Popsikaj medycznym sprayem chłodzącym na sterownik gdy pojawi się ten błąd żeby go schłodzić. Jak błąd zniknie i kontrolki zgasną to sterownik do wymiany albo naprawy.

Dziękuje za odpowiedź!

A czy przewód między przepustnicą a sterownikiem możne być uszkodzony czy to raczej mało prawdopodobne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2020 o 19:11, Muskel1 napisał:

Popsikaj medycznym sprayem chłodzącym na sterownik gdy pojawi się ten błąd żeby go schłodzić. Jak błąd zniknie i kontrolki zgasną to sterownik do wymiany albo naprawy.

Hej. Muszę o to zapytać, by nie narobić sobie większego problemu. Czy zrobić to na zgaszonym czy uruchomionym silniku? I czy jest to bezpieczne? Dzisiaj otrzymałem taki preparat gdzie w składzie są: Butan, Propan, Alkohol izopropylowy. Producent nie zaleca nagrzewania >50stC.

Temat jest jednak mocno rozwojowy, bo dzisiaj przy porannej jeździe do pracy w deszczu i temp >15st. po ok 5 km czujniki ABS/ESP się ponownie włączyły. Dzień wcześniej również i nie gasły pomimo zgaszenia silnika co jeszcze niedawno pomagało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie aerozole powinny spełniać normę/dyrektywe   75/324/EWG wtedy sa bezpieczne. Zobacz czy masz tam coś takiego wydrukowane. Te 50°C odnosi sie do nie nagrzewania opakowania (puszki) do tej temp bo ciśnienie w niej panujące wzrośnie i ją rozwali. Możesz popsikać na zgaszonym ale na zewnątrz i nie w garażu. Psikaj z odległości nie większej niż 15cm na sterownika. 5-10 cm jest ok. Popsikaj kilka razy z małymi przerwami i odczekaj chwilę by niska temperatura mogła sie swobodnie rozejść w sterowniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo kup taki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...