Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana drążka kierowniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Gość piktokterius
Opublikowano

witam

Mam pytanie odnośnie tego czy można samemu wymienić drążki kierownicze nie jadąc do mechanika. :mysli:

A drugie moje pytanie to czy w osłonie gumowej tej charmonijkowej idącej od przekładni kierowniczej ma sie znajdować płyn przekładniowy. Ja u siebie dzisiaj zaobserwowałem, że takowy płyn znajduje sie w tej osłonie. Jeśeli nie ma być tam płynu to może jest przekładnia walnięta i już przepuszcza, a i czy tą osłone gumową można wymienić bo moja jest od góry pęknięta.

Dodam jeszcze, że dochodzą stuki z okolic przekładni na postoju jak ruszam lekko kierownicą lub też podczas jazdy po nierównej nawierzchni wszystkie wachacze mam powymieniane czyli to nie od wachaczy. :angry:

Opublikowano

to że znajduje sie tam olej to znaczy że przekładnia cieknie :kwasny: przy wymianie drążka wymień i mieszek potem na ustawienie zbieżności

Gość piktokterius
Opublikowano

To znaczy, że przez wybite drążki może ciec olej i te stuki są też spowodowane wybitymi drążkami, a i czy dam rade sam wymienić te drążki czy są potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia a mieszek to oczywiście, że wymienie bo mój jest pęknięty

Opublikowano

nie wyciek nie powstał w skutek luzu na drążku :cool1: czeka cię wymiana przekładni lub regeneracja zorientuj się co i za ile zanim powymieniasz drążki :good:

Opublikowano

najpierw wymień/zregeneruj przekładnie kierowniczą tak jak kolega wojtekce radzi,odrazu też bedziesz mógł wymienić drązki.Jesli posiadasz kanał i podstawowe narzedzia w szafce to na pewno sobie sam z tym poradzisz :good: Tutaj znajdziesz małe fotostory i opis który może Ci pomóc http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t23007.0.html;highlight=przekladni+kierowniczej :good: po całym zabiegu ustawić zbierzność i śmiało jezdzić :decayed:

Gość piktokterius
Opublikowano

fajny opis i widze, że da rade samemu wymienić przekładnie :rolleyes: a jeszcze jedno pytanie czy z tą cieknącą przekładnią i stukami dochodzącymi z okolicy przekładni można jeździć czy raczej nie? :mysli:

Opublikowano

to od Ciebie zależy :gwizdanie:

Opublikowano

możesz jezdzić :gwizdanie: :rolleyes: tylko jak wiesz jedno ciągnie za sobą drugie,i mogą Ci pożniej dojść jakies inne naprawy :gwizdanie:

Opublikowano

Albo 2 litry oleju na tysiąc kilometrów :).. ja jeździłem trochę z cieknącą przekładnia.. na samym końcu skończyło się tak że musiałem wyjechać troche dalej i 800 km robiłem z przerwami co 100 na dolanie prawie całego zbiorniczka..

Gość piktokterius
Opublikowano

dzięki za rade postaram sie jak najprędzej wymienić tą przekładnie :rolleyes:

Opublikowano

przekladnie zregeneruj i wymien bo cieknacy plyn powoduje spadek cisnienia w ukladzie i pompa dostaje po tylku zwlaszcza przy wiekszym skrecie...a nie zaobserwowales ubytku plynu?

Gość piktokterius
Opublikowano

no właśnie płyn mi tak szybko nie ubywa a widać, że mam wyciek jak śćiągnołem opaske z gumy i troche zsunołem tą gume z magla to tam w środku było pełno oleju :no: a raczej ta guma nie jest po to żeby sie olej w niej zbierał??

Opublikowano

no właśnie płyn mi tak szybko nie ubywa a widać, że mam wyciek jak śćiągnołem opaske z gumy i troche zsunołem tą gume z magla to tam w środku było pełno oleju :no: a raczej ta guma nie jest po to żeby sie olej w niej zbierał??

napewno nie :gwizdanie:

Opublikowano

haha ja stracilem przez 20tys.km tylko z 100,200ml plynu czyli prawie nic,mowie malo cieknie bede dolewal ale potem doszlo przy skrecie wycie pompy wiec nie moglem narazic sie na wieksze koszty i wymienilem...wyciekow nigdzie nie bylo bo tak dobrze mialem scisniete opaski od oslon i nic nie uciekalo na zewnatrz dopiero po demontarzu oslon wszystko wylecialo szok :shocked:ile tego plynu sie tam zgromadzilo...u mnie przyczyna bylo zaniedbanie niemca bo plyn byl brazowy czyli nie wymieniany dosc dawno,dopiero na forum poczytalem co i jak...jakbym poczytal wczesniej zapobiegl bym moze temu...

Gość piktokterius
Opublikowano

u mnie płyn też jest koloru brązowego i strasznie śmierdzi pewnie jakiś czas nie był wymieniany, a kupiłem auto sprowadzane w Włoch włosi strasznie zaniedbują swoje auta. :slina:

Opublikowano

ja u siebie wymieniałem z miesiąc temu płyn i ostatnio jak chciałem sprawdzić jego stan to był podobny do brązowego,być może jest to spowodowane jego pracą :mysli: wymień płyn na nowy :wink4: koszta nie wielkie ale za to zdrowiej będzie dla układu :good:

Opublikowano

pamietajcie ze przy wymianie plynu jak juz jest brazowy przeplukajcie najpierw uklad,bo jak wymienicie tylko bez plukania to kolor z zielonego moze dalej stac sie brazowy

kolego jak ci ucieka plyn to wymiana nic nie da tylko stracisz kase wynieniajac a to dalej bedzie cieklo,odkrec oslony i bedzie jasno[br]Dopisany: 06 Kwiecień 2009, 15:31_________________________________________________i taka uwaga ja jezdze po wymianie i plukaniu ukladu ponad 1,5r.i nadal zielony wystarczy strzykawka odciagnac i bedzie widac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...