Gość piktokterius Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 witam Mam pytanie odnośnie tego czy można samemu wymienić drążki kierownicze nie jadąc do mechanika. A drugie moje pytanie to czy w osłonie gumowej tej charmonijkowej idącej od przekładni kierowniczej ma sie znajdować płyn przekładniowy. Ja u siebie dzisiaj zaobserwowałem, że takowy płyn znajduje sie w tej osłonie. Jeśeli nie ma być tam płynu to może jest przekładnia walnięta i już przepuszcza, a i czy tą osłone gumową można wymienić bo moja jest od góry pęknięta. Dodam jeszcze, że dochodzą stuki z okolic przekładni na postoju jak ruszam lekko kierownicą lub też podczas jazdy po nierównej nawierzchni wszystkie wachacze mam powymieniane czyli to nie od wachaczy.
wojtekce Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 to że znajduje sie tam olej to znaczy że przekładnia cieknie przy wymianie drążka wymień i mieszek potem na ustawienie zbieżności
Gość piktokterius Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 To znaczy, że przez wybite drążki może ciec olej i te stuki są też spowodowane wybitymi drążkami, a i czy dam rade sam wymienić te drążki czy są potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia a mieszek to oczywiście, że wymienie bo mój jest pęknięty
wojtekce Opublikowano 31 Marca 2009 Opublikowano 31 Marca 2009 nie wyciek nie powstał w skutek luzu na drążku czeka cię wymiana przekładni lub regeneracja zorientuj się co i za ile zanim powymieniasz drążki
_Solar_ Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 najpierw wymień/zregeneruj przekładnie kierowniczą tak jak kolega wojtekce radzi,odrazu też bedziesz mógł wymienić drązki.Jesli posiadasz kanał i podstawowe narzedzia w szafce to na pewno sobie sam z tym poradzisz Tutaj znajdziesz małe fotostory i opis który może Ci pomóc http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t23007.0.html;highlight=przekladni+kierowniczej po całym zabiegu ustawić zbierzność i śmiało jezdzić
Gość piktokterius Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 fajny opis i widze, że da rade samemu wymienić przekładnie a jeszcze jedno pytanie czy z tą cieknącą przekładnią i stukami dochodzącymi z okolicy przekładni można jeździć czy raczej nie?
_Solar_ Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 możesz jezdzić :gwizdanie: tylko jak wiesz jedno ciągnie za sobą drugie,i mogą Ci pożniej dojść jakies inne naprawy :gwizdanie:
zegarmistrz Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Albo 2 litry oleju na tysiąc kilometrów .. ja jeździłem trochę z cieknącą przekładnia.. na samym końcu skończyło się tak że musiałem wyjechać troche dalej i 800 km robiłem z przerwami co 100 na dolanie prawie całego zbiorniczka..
Gość piktokterius Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 dzięki za rade postaram sie jak najprędzej wymienić tą przekładnie
krzysiek23 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 przekladnie zregeneruj i wymien bo cieknacy plyn powoduje spadek cisnienia w ukladzie i pompa dostaje po tylku zwlaszcza przy wiekszym skrecie...a nie zaobserwowales ubytku plynu?
Gość piktokterius Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 no właśnie płyn mi tak szybko nie ubywa a widać, że mam wyciek jak śćiągnołem opaske z gumy i troche zsunołem tą gume z magla to tam w środku było pełno oleju a raczej ta guma nie jest po to żeby sie olej w niej zbierał??
wojtekce Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 no właśnie płyn mi tak szybko nie ubywa a widać, że mam wyciek jak śćiągnołem opaske z gumy i troche zsunołem tą gume z magla to tam w środku było pełno oleju a raczej ta guma nie jest po to żeby sie olej w niej zbierał?? napewno nie :gwizdanie:
krzysiek23 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 haha ja stracilem przez 20tys.km tylko z 100,200ml plynu czyli prawie nic,mowie malo cieknie bede dolewal ale potem doszlo przy skrecie wycie pompy wiec nie moglem narazic sie na wieksze koszty i wymienilem...wyciekow nigdzie nie bylo bo tak dobrze mialem scisniete opaski od oslon i nic nie uciekalo na zewnatrz dopiero po demontarzu oslon wszystko wylecialo szok :shocked:ile tego plynu sie tam zgromadzilo...u mnie przyczyna bylo zaniedbanie niemca bo plyn byl brazowy czyli nie wymieniany dosc dawno,dopiero na forum poczytalem co i jak...jakbym poczytal wczesniej zapobiegl bym moze temu...
Gość piktokterius Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 u mnie płyn też jest koloru brązowego i strasznie śmierdzi pewnie jakiś czas nie był wymieniany, a kupiłem auto sprowadzane w Włoch włosi strasznie zaniedbują swoje auta.
_Solar_ Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 ja u siebie wymieniałem z miesiąc temu płyn i ostatnio jak chciałem sprawdzić jego stan to był podobny do brązowego,być może jest to spowodowane jego pracą wymień płyn na nowy koszta nie wielkie ale za to zdrowiej będzie dla układu
krzysiek23 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 pamietajcie ze przy wymianie plynu jak juz jest brazowy przeplukajcie najpierw uklad,bo jak wymienicie tylko bez plukania to kolor z zielonego moze dalej stac sie brazowy kolego jak ci ucieka plyn to wymiana nic nie da tylko stracisz kase wynieniajac a to dalej bedzie cieklo,odkrec oslony i bedzie jasno[br]Dopisany: 06 Kwiecień 2009, 15:31_________________________________________________i taka uwaga ja jezdze po wymianie i plukaniu ukladu ponad 1,5r.i nadal zielony wystarczy strzykawka odciagnac i bedzie widac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się