zigula11 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Wymieniłem rozrząd i zamiast napinacza z czujnikiem (2100zł) załozyłem taki sam napinacz bez czujnika (680 zł) i teraz komputer wyświetla mi błąd 17936 Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Jakie mogą być skutki podczas pracy silnika ? Podczas jazdy nic nie zauważyłem, oprócz tego że w końcu przestał mi się tłuc na wolnych obrotach jak stary diesel
mstan Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Witam Nie będziesz mógł usunąć tego błędu.Nie wiem co zrobiłeś ze starym czujnikiem ale jak byś go podłączył do tych kabelków,to mimo że by nie funkcjonował nie wyrzucał by Ci błędów na ECU.Nie wiem dokładnie jak jest z technicznym rozwiązaniem ,ale teoretycznie jest to możliwe. Pozdrawiam
zigula11 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Ten stary czujnik mam, podpiąć pod instalację go mogę, tylko pytanie po co ten czujnik był i co będzie nie tak jak on nie będzie dawał sygnału do ECU ?
pox Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 A czy przypadkiem nie zamieniłeś napinacza elektronicznego na hydrauliczny?
zigula11 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Oba wyglądają identycznie różnią się tylko tym że ten stary ma czujnik, a ten nowy nie. I różnią się oczywiście ceną 680 a 2100zł. No a gdyby nawet tak było że ten nowy jest hydrauliczny a ten stary elektroniczny ? ... Jakie to może mieć skutki dla pracy silnika ? W zasadzie to wydaje mi się że hydrauliczne są oba bo jeden i drugi napina łańcuch ciśnieniem oleju, z tym że ten stary ma jak już napisałem wcześniej 17936 Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem natomiast w innym opisie znalazłem ten błąd jako czujnik położenia wału korbowego CMP actuator bank 1
mati91lv Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 to chyba nie tyle jest czujnik,co przelacznik hydrauliki i nie masz teraz zmiany faz rozrzadu,ale jaki to moze miec skutek nie wiem...Jezeli auto Ci jezdzi dobrze,nie widzisz roznicy w przyspieszeniu,to ciesz sie z cichej pracy silniczka...
loco87 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Bylem dzis u mechaniora i z ciekawosci zapytalem. Silnik nie ma zmiennych faz rozrządu gdy nie ma tego czujnika. Ponadto: - Zmienne fazy zapobiegaja nieregularnej pracy i niepełnemu spalaniu mieszanki w zakresie niskich obrotów, a gdy obroty wzrastają, gwarantuje optymalne napełnianie komór spalania mieszanką i osiągnięcie maksymalnej mocy przy jednoczesnej czystości pracy.Do pewnej prędkości obrotowej mechanizm nie włącza się. Zupelnie inne sa wartosci katow iczasow otwarcia zworow.... Blad na vagu to najmniejszy klopot.... Na zaworach zbierze sie w bardzo krótkim czasie ten pokost czy cos.... zawory będą pracować w bardzo trudnych warunkach a w koncu moze byc kambodza.
zigula11 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2009 zgadzam się z kolegą, czuję ten brak faz rozrządu, autko nie ma tej mocy co miało ;( Tylko gdzie taki napiczacz dostać za normalne pieniądze jego nr. katalogowy to 058109088D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się