krzys_ck 0 Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 (edytowane) witam, jakie cisnienie powinno byc w grupie 001 w module HVAC 08? Historia taka: Przestala mi chlodzic klima jakis czas temu, pozniej zaczal swiecic sie przycisk ECON. Doladowalem lekko klime uzupelniaczem, zeby ECON zgasl i teraz wyglada na to ze sprezarka sie zalacza ale dalej nie chlodzi bardzo. Ladowanie czynnika patrzac na stornie LO moze byc troche mylne, wiec sprawdzam w VCDS w module HVAC 08 w grupie 001 mam 4 bary (i bledow brak). czy powinno byc wiecej barow? dzieki, Edytowane 4 Września 2020 przez krzys_ck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaTeo85 554 Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 ciśnienie w układzie zależne jest od temperatury otoczenia. Jednak 4 bary to trochę mało, ale nie da się tego stwierdzić bo czynnika nie dobija się, a odciąga i nabija odpowiednią do danego układu ilością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys_ck 0 Opublikowano 7 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 Nie rozumiem dlaczego czynnika sie nie dobija. Myslalem ze wystarczy dobic i powinno byc OK zamiast wymieniac caly czynnik. Zwlaszcza ze teraz jest problem z wymiana czynnikow w starych autach bo Unia zakazala tego co byl wczesniej uzywany - freonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaTeo85 554 Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 2 godziny temu, krzys_ck napisał: Nie rozumiem dlaczego czynnika sie nie dobija. Myslalem ze wystarczy dobic i powinno byc OK zamiast wymieniac caly czynnik. Zwlaszcza ze teraz jest problem z wymiana czynnikow w starych autach bo Unia zakazala tego co byl wczesniej uzywany - freonu. Co Ty za bzdury z tą Unia wymyślasz? Owszem są restrykcje ale czynnik R134a jest normalnie w obiegu, jedynie nowe auta muszą wyjść z fabryki z nowszym czynnikiem. Co do dobijania, nie robię się tego bo nigdy nie będziesz wiedział ile czynnika jest w układzie. Tu masz mieć precyzyjną ilość, to nie lodówka że może być trochę mniej czy więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzys_ck 0 Opublikowano 12 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2020 o widzisz, to sie czegos nowego dowiedzialem. thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 12 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2020 (edytowane) Czynnik ewakuuje maszyna do serwisowania klimy razem z olejem i mierzy ich ilość. Gdy ilość jest znacznie mniejsza niż powinno być w układzie powinien być przeprowadzony test na szczelność poprzez podanie np. azotu pod ciśnieniem. Gdy test szczelności okaże sie pozytywny dopiero wtedy wolno napełnić klimę ponownie czynnikiem r134a i olejem. Nie dozwolone jest nabijanie klimy w nieszczelny układ (co się z resztą mija z celem) ale sa i tacy, którzy na lato tylko nabijają bo maja małą nieszczelność. Jazda bez czynnika prowadzi prędzej czy później do zajechania sprężarki bo z czynnikiem jest transportowany olej. Brak czynnika = brak smarowania, kto nie smaruje nie jedzie? Edytowane 13 Września 2020 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się