Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Demontaż pasa przedniego


czkawka2012

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj brałem się za wymianę rozrządu ale wyszedł problem z gwintem jednej z czterech śrub trzymającej koło pasowe i złożyłem przód z powrotem. Przedni pas brałem tylko w pozycje serwisowa tzn wkręciłem 2 śruby i pas na nich wisiał ale przez wyrobioną śrubę jest problem z dojściem do niej. Teraz mam pytanie czy mogę jakoś zdjąć pas całkiem bez wypuszczenie odczynnika z klimy bo przewody ide z prawej jak i z lewej. Dzięki temu może bym nabił torx w śrubę imbusową a jak nie to jeszcze szczypce morse'a zostały bo nie mam innego pomysłu. W razie czego proszę o jakąś instrukcje które przewody zdjąć bo w google nic nie znalazłem konkretnego

20200918_170159.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz ściągać pasa przedniego wraz z chłodnicami. Chłodnice mogą zostać na aucie. Pytanie czy to umożliwi odkręcenie tej śruby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem że nie ściągałem go ale teraz może to być potrzebne aby odkręcić na chama np. nabić torx w imbus trzeba się zamachnąć.

A zeby odpiac waz od klimy to musze spuścić odczynnik/gaz w zakladzie i nabic spowrotem czy moze olac to i odkręcić przewody i zdjac caly pas na bok? Co wyjdzie taniej ? Na pewno klima nie byla nabija w tym roku. Przez jedna śrubę tyle problemow :/ 

Edytowane przez czkawka2012
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przodu B6-ki co prawda nie rozbierałem, ale wydaje mi się, że można najpierw odkręcić chłodnice od pasa i ściągnąć sam pas. Pytanie czy odkręcona od pasa przedniego chłodnica (węże wciąż podpięte) będzie na tyle mobilna, że ułatwi Ci proces odkręcenia nieszczęsnej śruby. Jeśli nie, zostaje spuszczenie czynnika z opcją odzysku po naprawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, R4xx napisał:

Przodu B6-ki co prawda nie rozbierałem, ale wydaje mi się, że można najpierw odkręcić chłodnice od pasa i ściągnąć sam pas. Pytanie czy odkręcona od pasa przedniego chłodnica (węże wciąż podpięte) będzie na tyle mobilna, że ułatwi Ci proces odkręcenia nieszczęsnej śruby. Jeśli nie, zostaje spuszczenie czynnika z opcją odzysku po naprawie. 

Da rade 

 

received_2104920759741921.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasy przednie nieco inne w v6 ale różnice są małe,wiec i węże od 1.9tdi powinny mieć długość podobną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz to chyba tak zrobie przy odrobinie czasu, jeszcze sie zastanawiam czy ktos próbował w wyrobiony gwint od imbusa wkleic go na stale klejem do metalu albo poxilina? Pewnie to glupie ale moze sie nie skruszy klej tylko odkręci ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, czkawka2012 napisał:

Dzięki za podpowiedz to chyba tak zrobie przy odrobinie czasu, jeszcze sie zastanawiam czy ktos próbował w wyrobiony gwint od imbusa wkleic go na stale klejem do metalu albo poxilina? Pewnie to glupie ale moze sie nie skruszy klej tylko odkręci ;)

 

Nabić jakiś uszkodzony bit,przyłapać migiem i odkręcić. Taki klej to się nada do klejenia zabawek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to po zdjęciu pasa porządnie przydzwoń młotkiem od czoła w każdy łeb śruby zanim zaczniesz odkręcać, drugie to jak się już lekko wyrobił łeb można poszukać nasadkę podobnej wielkości ale calową będzie lekko wieksza jak dobrze pamiętam od normalnej metrycznej.inna opcja to nabicie torxa, ew spawanie lub przecinak i młotek :) tylko nie pamiętam czy śruby od koła nie są na klej (jak są to przecinak nie pomoże, a wręcz zaszkodzi) inna opcja to jeszcze podgrzanie śruby jakimś palnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uderzenie w łeb śruby i nabicie jakiegoś bitu nie pomoże, nie ma co się bawić - jeden spaw i po problemie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 50-60zl kosztuje zestaw nakrętek które się nabija na łebek śruby i odkrecisz bez problemu a zestaw przyda się na przyszłość. Ja tym odkręcam śruby z podłużnicy jak torx pęka bo wiadomo jak czasem są dowalone i zapieczone, łebek mają krótki a te nakrętki dają radę. 

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 44,28 zł - Zestaw do odkręcania...

 

Edytowane przez Lu-Gi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Lu-Gi napisał:

Jakieś 50-60zl kosztuje zestaw nakrętek które się nabija na łebek śruby i odkrecisz bez problemu a zestaw przyda się na przyszłość. Ja tym odkręcam śruby z podłużnicy jak torx pęka bo wiadomo jak czasem są dowalone i zapieczone, łebek mają krótki a te nakrętki dają radę. 

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 44,28 zł - Zestaw do odkręcania...

 

Również mogę polecić, sprawdza się ten patent. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...