indyq Opublikowano 7 Października 2020 Opublikowano 7 Października 2020 (edytowane) Hej, Kupiłem sobie na alle'drogo licznik od Angola za 20zł na części bo potrzebowałem buzzer i czerwoną diodę. Zacząłem od tego że licznik - dawcę organów wrzuciłem do auta żeby sprawdzić czy działa (vcds ma test zegarów). Zaskoczyły mnie błędy żarówek i płynu do spryskiwacza, które pojawiły się po włączeniu zapłonu na stacyjce. Błędy są poprawne, pokazują dokładnie te żarówki które mam spalone, płyn nie wiem czy jest ale faktycznie może brakować. Mój podstawowy licznik nie pokazuje tych błędów, i stąd moje pytanie: - czy licznik od angola który kupiłem za 2 grosze jest lepszy od mojego, bo ma funkcję pokazywania błędów świateł i płynu do spryskiwaczy, czy jest poprostu inaczej zakodowany? Czy da się mój stary licznik zakodować tak żeby pokazywał błędy żarówek? Szukałem takich informacji w internetach, ale info są sprzeczne, jedni mówią że cośtam można zakodować, inni że się nie da... :/ Planowałem przelutować buzer i diodę do mojego licznika, ale może lepsza opcja to moje tarcze wstawić do licznika z angola i przekodować immo, wyskalować liczniki, przepisać przebieg, zmienić mile na km i cieszyć się "lepszym" licznikiem? Sam tego na pewno nie zrobię, orientujecie się może ile może wziąć dobry elektonik za taką operację? Druga sprawa przy okazji sprawdzałem BIPy w aucie i VSDC pokazuje ujemne, np. -25, do tego mam czasem problemy z odpalaniem. Czy to może być związane z ciśnieniem paliwa, bo jakaś pompa niedomaga? Edit: Numer kupionego licznika z angola to: 8E0920 951E Numer mojego licznika nie wiem jak odczytać bo naklejka podarta Edytowane 7 Października 2020 przez indyq
MaTeo85 Opublikowano 8 Października 2020 Opublikowano 8 Października 2020 Twój licznik też obsługuje kontrolę żarówek tylko masz ją wyłączoną. Tu masz temat o aktywacji pełnego FIS i przy okazji kontroli żarówek
Banan Opublikowano 8 Października 2020 Opublikowano 8 Października 2020 (edytowane) Cytat moje tarcze wstawić do licznika z angola i przekodować immo, wyskalować liczniki, przepisać przebieg, zmienić mile na km tak na pewno jest to łatwiejsze od przelutowania buzera i aktywacji fisa - jakby to jeszcze kolor był to można by sie pokusić - ale jakbyś się zdecydował do masz do mnie niedaleko , mogę ogarnąć wszystko co opisałeś i jakbyś kiedyś kolor chciał wrzucić to też Edytowane 8 Października 2020 przez Banan
indyq Opublikowano 8 Października 2020 Autor Opublikowano 8 Października 2020 Panowie, serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Kupiłem kabelek na olx HEX V2 Dual-K & CAN, sprzedawca z PL wszystko szybko ogarnięte, VCDS normalnie łączy się z autem pokazuje błędy, działa kasowanie itp. Mam tylko problem z kodowaniem. Wchodzę w dowolny moduł-> kodowanie, zmieniam dowolną cyfrę, klikam zapisz, okienko się zamyka i niby działa, ale jak wchodzę ponownie w kodowanie to zapisana jest poprzednia wartość, a mojej zmiany nie widać. Spotkał się ktoś z czymś takim?
Banan Opublikowano 8 Października 2020 Opublikowano 8 Października 2020 musisz chyba wbijać wartość nieprawidłową
indyq Opublikowano 9 Października 2020 Autor Opublikowano 9 Października 2020 Przelutowałem to co potrzebowałem, licznik siedzi w aucie na gotowo. Jutro sprawdzę jeszcze to kodowanie. Czy może być jakiś problem z autem że nie zapisuje kodowania, np. uszkodzona instalacja, albo coś?
MaTeo85 Opublikowano 9 Października 2020 Opublikowano 9 Października 2020 Jeśli poprawnie kodujesz, a i tak nie zapisuje to bardziej wina chińskiego klona niż auta. Spróbuj zapisać kodowanie kilka razy pod rząd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się