wsosniak Opublikowano 16 Października 2020 Opublikowano 16 Października 2020 (edytowane) Witam Mam A4 b9 2020 2.0tfsi 150KM manual , przejechane 19tys. km Mam taki dziwny problem (w zasadzie od nowosci) : po nocy wyjeżdżam z garażu , obroty po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach stabilizują sie standardowo na poziomie 800obr/min, rodzinka pakuje sie do samochodu .... i ruszam z zerowej prędkości, standardowo : trochę gazu, puszczam sprzęgło, i czasami (raz na kilka dni sie to dzieje) zatrzęsie całym samochodem . Jakby miał zgasnąć , ale nie , obroty nie spadają samochód się rozpędza , i to szarpanie szybko ustaje. Zatrzęsie całym samochodem przez chwile i koniec , samochod potem jedzie jak po sznurku. Dojeżdzam do świateł, zatrzymuję się ....to samo. Następne światła ...to samo. Po 5 minutach jazdy juz jest ok i szarpania podczas ruszania już nie ma. Na innych biegach tego wogóle nie ma , tylko na jedynce podczas ruszania z zerowej prędkości. Rozmawiałem z ASO i tak w skrócie napiszę : tak ma byc, mam jeździć i się nie przejmować, ale jakoś nie chce mi sie w to wierzyc. Nawet im tego zademonstrować nie mogę , bo tak jak napisałem, dzieje sie to raz na kilka dni , a jak wystąpi ,to po 5 minutach ustaje. Fakt jest faktem że musi się coś tam w samochodzie przez te 5 minut ....zagrzać ... ułozyć.... i samochód potem jedzie ok. Tak jak napisałem , problem mam od nowości . Na początku mówiłem sobie : pojeżdże, musi się ułozyć, wyczuję sprzegło .......ale tak jeżdże już prawie rok a to szarpanie jak sie pojawiało co kilka dni ,to się dalej pojawia. Może ktoś z Was miał podobny przypadek ? Każda porada mile widziana Edytowane 23 Listopada 2020 przez wsosniak
wsosniak Opublikowano 5 Listopada 2020 Autor Opublikowano 5 Listopada 2020 (edytowane) taki update do tego co napisałem w poprzednim poście : teraz zauważyłem , że jak się zrobiło zimniej , to problem w zasadzie nie występuje rano na zimnym silniku , tylko pojawia się jak już się silnik nagrzeje po przejechaniu powiedzmy 20 km. Edytowane 23 Listopada 2020 przez wsosniak
wsosniak Opublikowano 23 Listopada 2020 Autor Opublikowano 23 Listopada 2020 (edytowane) inne spostrzeżenie do tego problemu : jak pada deszcz (jest wilgotno) to problem występuje dużo częściej niz raz na tydzień Edytowane 21 Stycznia 2021 przez wsosniak
aprox99 Opublikowano 10 Marca 2021 Opublikowano 10 Marca 2021 To szarpanie sprzęgła, było w a4b8 i niczego nie polepszyli. Ten sam bubel. Ford i Opel nie mają proplemów a,, premium"ciągle coś ma
Florenc Opublikowano 10 Marca 2021 Opublikowano 10 Marca 2021 W dniu 23.11.2020 o 22:31, wsosniak napisał: inne spostrzeżenie do tego problemu : jak pada deszcz (jest wilgotno) to problem występuje dużo częściej niz raz na tydzień Siemka Podłączę się pod temat, mam podobny problem i szukam rozwiązania. Udało ci się naprawić, czy nadal szukasz przyczyny??
aprox99 Opublikowano 10 Marca 2021 Opublikowano 10 Marca 2021 3 godziny temu, aprox99 napisał: To szarpanie sprzęgła, było w a4b8 i niczego nie polepszyli. Ten sam bubel. Ford i Opel nie mają problemów a,, premium"ciągle coś ma
wsosniak Opublikowano 11 Marca 2021 Autor Opublikowano 11 Marca 2021 W dniu 10.03.2021 o 08:54, Florenc napisał: Siemka Podłączę się pod temat, mam podobny problem i szukam rozwiązania. Udało ci się naprawić, czy nadal szukasz przyczyny?? nie znalazłem rozwiązania. Za miesiąc (lub dwa) jade na pierwszy przegląd i zgłoszę to, zobaczymy co ASO powie (pod warunkiem że przy nich ten problem się pojawi , bo nie zawsze występuje)
Florenc Opublikowano 12 Marca 2021 Opublikowano 12 Marca 2021 17 godzin temu, wsosniak napisał: nie znalazłem rozwiązania. Za miesiąc (lub dwa) jade na pierwszy przegląd i zgłoszę to, zobaczymy co ASO powie (pod warunkiem że przy nich ten problem się pojawi , bo nie zawsze występuje) No spoko, jakby Ci się udało naprawić to daj znać, ewentualnie jak mi się uda naprawić to dam znać
rav1985 Opublikowano 28 Lutego 2023 Opublikowano 28 Lutego 2023 W dniu 12.03.2021 o 09:58, Florenc napisał(a): No spoko, jakby Ci się udało naprawić to daj znać, ewentualnie jak mi się uda naprawić to dam znać I co panowie ? Jakieś wieści w temacie ? Powiedzieli ci coś w aso ?
wsosniak Opublikowano 4 Marca 2023 Autor Opublikowano 4 Marca 2023 W dniu 28.02.2023 o 17:52, rav1985 napisał(a): I co panowie ? Jakieś wieści w temacie ? Powiedzieli ci coś w aso ? Dwa razy podchodziłem z nimi do tematu ale nie stwierdzili żadnego szarpania ☹️ No i następne spostrzeżenie : W połowie stycznia uświadomiłem sobie że szapranie znikneło i tak sie zacząłem zastanawiac ......od 1 stycznia na stacjach jest tylko benzyna E10 i tak naprawde , jesli dobrze kojarzę , szarpanie własnie od tego czasu, po pierwszym zatankowaniu E10tki, ZUPEŁNIE ustało . Zbieg okoliczności ? Jeśli to był problem sprzęgła to co ? Sprzęgło po czterech latach się “dotarło” ? …. czary mary 🙂 a może rzeczywiście ta benzyna z dodatkiem 10% biokomponentów jest “lepsza” dla mojego silnika ? ok nie rozumiem o co tu chodzi , ale się BARDZO cieszę 🙂
Hugo Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia W dniu 4.03.2023 o 20:36, wsosniak napisał(a): może rzeczywiście ta benzyna z dodatkiem 10% biokomponentów jest “lepsza” dla mojego silnika ? To, że jest napisane E10, nie znaczy, że tyle tam jest dodatków. To jest podane "do 10%". Możesz sprawdzić to na stacji. Tak informacyjnie kolega sprawdzał i według papierów było 5,9% BIO. Na kwitach z E5 było 4%. Więc skromna różnica i nie wiem czy to właśnie ona mogła uzdrowić Twoje auto
Langista Opublikowano 22 Stycznia Opublikowano 22 Stycznia Mogła ale pod innym względem, zalali świeże paliwo, a nie takie które wiecznie leżało z nie wiadomo jakim syfem.
wsosniak Opublikowano 22 Stycznia Autor Opublikowano 22 Stycznia (edytowane) 12 godzin temu, Hugo napisał(a): To, że jest napisane E10, nie znaczy, że tyle tam jest dodatków. To jest podane "do 10%". Możesz sprawdzić to na stacji. Tak informacyjnie kolega sprawdzał i według papierów było 5,9% BIO. Na kwitach z E5 było 4%. Więc skromna różnica i nie wiem czy to właśnie ona mogła uzdrowić Twoje auto ja tez nie wiem co mogło uzdrowić moje auto Ale tak na marginesie : te 2% wiecej to nie jest wcale skromna roznica . Przy 50-cio litrowym baku , 1% to 0,5 litra , 2% = 1 Litr etanolu wiecej . Stacja stacji nie równa . Gdyby na tej stacji na ktorej ja leje (CIRCLE) było 3% (przy E5) a teraz jest 7% (przy E10) to jest = 2 litry etanolu wiecej , do KAZDEGO baku. 5 godzin temu, Langista napisał(a): Mogła ale pod innym względem, zalali świeże paliwo, a nie takie które wiecznie leżało z nie wiadomo jakim syfem. to nie to , na pewno . Na tylu róznych stacjach tankowałem , przez te 4 lata, wiec to nie moglo byc tak ze kazda stacja miała syf, a szarpało w zasadzie codziennie , raz mocniej raz słabiej , ale szarpało Edytowane 22 Stycznia przez wsosniak
Langista Opublikowano 22 Stycznia Opublikowano 22 Stycznia (edytowane) Mylisz się, oni nie dolewają tylko etanolu, to jest ogólne stężenie biokomponentów, w którym etanol jest tylko jednym ze składników. Już to ostatnio jeden tuner tłumaczył, żeby była faktyczną różnica w jakości paliwa z musiało by stężenie wynosić ok 30-40%. Edytowane 22 Stycznia przez Langista
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się