Jump to content

Katalizator czyżby?


Recommended Posts

Witam.

Jako nowy na forum najpierw chciałbym się przywitać i podziękować za ewentualne odpowiedzi:)

A teraz do sedna. W mojej audi A4 b7 1.6 ostatnio wyrzuca mi czasami sprawdzony komputerem błąd dotyczący katalizatora. Chciałbym upewnić się lub zapytać czy ktoś ma lub miał podobne objawy. Dziś jadąc trasą około 130 km wyrzuciło mi w połowie check engine. Jak już wpadłem na s8 w pewnym momencie musiałem przyspieszyć i po wciśnięciu gazu do oporu samochód zaczął szarpać ale przyspieszał i między tymi szarpnięciami kontrolka od check engin na zmianę gasła i zapalała się. Czy ktoś miał podobne objawy może? Czy to faktycznie katalizator takie objawy może dawać? Dodam że w mieście jak dodaje czasami większą ilość gazu potrafi szarpać. Czy to na benzynie czy to na gazie. Ewentualnie proszę o jakieś inne porady czego szukać? 

Link to post
Share on other sites

Migający check świadczy o wypadaniu zapłonów i może to być przez kata, jak i przez niesprawny układ zapłonowy.

Link to post
Share on other sites

To co w pierwszej kolejności zajrzeć do świec - ewentualnie wymiana ich? i jak faktycznie by się okazało, że zapchany kat wycinać ( jak sprawdzić również drożność kata)? w dowód nie jest wbity :)

Edited by W3k
Link to post
Share on other sites

Jak złamiesz rękę też amputujesz? Auto wyjechało z fabryki z katalizatorem i musi tam pozostać jeżeli chcesz zatrzymać dowód rejestracyjny. Samochód się naprawia a nie robi druciarstwa nawet jeżeli związane jest to z kosztami. 

Link to post
Share on other sites

Ale jak nie szukam drogi na skróty tylko się pytam grzecznie czy zacząć ewentualnie sprawdzeniem wymiany świec jeśli to układ zapłonowy czy i jak ewentualnie sprawdzić drożność katalizatora :)

Link to post
Share on other sites

Błąd kata często jest przez źle wystrojone lpg ale co jest u Ciebie przyczyną to trzeba zrobić dokładniejszą diagnostykę. Kody błędów z vaga, odczyt korekt paliwowych na obu paliwach sporo by powiedziały. Kata sprawdzisz tylko po jego demontażu, ewentualnie log dynamiczny grup 3+20 może nakierować na kata jeśli bardzo cofa zapłony.

Edited by przem8
Link to post
Share on other sites

Byłem u gazownika gaz wystroił, rzekomo dawka była za uboga plus dodał że mimo że instalacja STAG-a to komputer  z jakimś urządzeniem się gryzą ( już nie pamiętam dokładnych nazw) i że przez to może wyrzucać błędy. Podczas jazdy to również dzieje się na benzynie. Sprawdzę w takim razie w dokładniejszej analizie komputerem co tam pokaże, ale samochód to po paru odpaleniach check gaśnie sam.

Edited by W3k
Link to post
Share on other sites

 Drożność katalizarora sprawdzisz zaglądając do niego. Jak jeździłeś długo na ubogiej mieszance mogłeś stopić monolit w kacie bo temperatura spalin jest na ubogiej mieszance bardzo wysoka. 

Link to post
Share on other sites

Temat do zamknięcia. W końcu udało się dojść sedna czym były spowodowane szarpnięcia auta. Zacząłem od wymiany świec ( przed wymianą wyskakiwał błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze). Po wymianie świec wypadanie było na 3 cylindrze i dojrzałem, że iskra skacze właśnie przy 3 cylindrze. Wymieniłem dzisiaj przewody wszystkie od cewki i już nie ma szarpnięć. 

P.S Dzięki przem8 - trafna diagnoza

Edited by W3k
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...