Jump to content

Audi a4 b7 1,8T BFB pierwsze logi


Recommended Posts

Witam,

Zebrałem się i zrobiłem moje pierwsze logi statyczne i dynamiczne. Ciekawi mnie opinia fachowców w tym temacie. Moje auto to seria z wyjątkiem: Turbo po regeneracji K03s z BEX plus centralny intercooler zamiast ori. Kat też sobie siedzi od nowości. Kompresja równa po 12 barów ALBO nie umiem mierzyć :P obecnie je sobie 3 litry oleju / 10 tyś km.
Logi przed zmianą filtrów ( olej, paliwo i powietrza ) oraz przez próbą szczelności:

Statyczne:
http://vaglogi.pl/log-093_090_zn616.html

http://vaglogi.pl/log-033_002_6S4r9.html

 

http://vaglogi.pl/log-003_001_q57Z17.html

Dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-115_118_9f7mj.html

http://vaglogi.pl/log-020_003_d6zsg1.html

Zgodnie z poradnikiem z forum zrobiłem próbę szczelności. Przy ok 1 barze powietrze zaczęło spi… uciekać z kolanka przy tipie i drugim kolanku, który idzie od grzybka. Po poprawieniu i dokręceniu opasek była względna cisza. Potem filtry plus ponowne kasowanie błędów i ponowne logowanie.

Statyczne:

http://vaglogi.pl/log-001_003_GFqha.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_4gJ1Oq.html

Dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-090_093_g1XZk.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_tmu8lag.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_9I6yg.html

Mam nadzieję, że są wykonane prawidłowo. Proszę o diagnozę czy wszystko jest ok , bo czasem lubi tracić moc, chyba że mi się wydaje :kox:

Link to post
Share on other sites

A gdzie dynamiczny 2+33? Rozrząd przestawiony o ząbek albo napinacz z lancuszkiem do wymiany.

Link to post
Share on other sites

Właśnie robiłem 2+33 ale tak jakby mi go nie zapisało ? To mnie zmartwiłeś tym rozrządem , nie widzę żadnych niepokojących objawów,  ale fakt łańcuch już słychać :/ . Tylko że ori napinacz to koszt 2.5 klocka :shock3: 

A jak grupa 115/ 118 ?

Link to post
Share on other sites

Reszta jest ok. Sprawdź ustawienie rozrządu. Temat napinacza jest tak rozpracowany, że nie będę się powtarzać i trzeba sr** pieniędzmi żeby ladowac ori napinacz z cewką do tych starych paździochów.

Link to post
Share on other sites

Ok dzięki za zainteresowanie :wink: Rozrząd akurat już drugi raz wymieniany u tego samego mechanika. Posprawdzam na spokojnie. Jest jakiś objaw przestawienia o ząbek ? Gdzieś czytałem że jest o wiele większe spalanie, ale nie odczułem nic takiego.

Zabieram się do lektury napinacza :D

Link to post
Share on other sites

Może nie przyłożył się do wymiany. Będzie słabszy z dołu też. Poza tym możesz mieć już zużyte koła zebate na walkach albo czujnik walka przekłamuje i też będą takie wskazania. Norma to -3 do +6. Wszystko powyżej 10 wskazuje o przestawienie rozrządu o ząbek.

Generalnie to temat rzeka.

Edited by przem8
Link to post
Share on other sites

Faktycznie temat rzeka. Czytam właśnie że trzeba zdjąć pokrywę i spróbować nacisnąć napinacz , jeśli ugnie się nawet minimalnie to do wymiany, ceny a tu ciekawostka,  napisane niby że ori i jeden 2500 a drugi 850 też ori 😛 tylko chińczyk .

Czy jako amator mogłem źle zrobić tego loga ?  wymiana czujnika wałka ma sens ?

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Lekoman napisał:

Czy jako amator mogłem źle zrobić tego loga ? 

Nie. Zacznij o sprawdznenia ustawienia rozrządu. Czujnika bym na razie w to nie mieszał, chyba że jest jakiś zamiennik inny niż bosch wsadzony.

Ten test z wciskaniem napinacza to między bajki można włożyć, bo nowy też się będzie minimalnie poddawać.

Edited by przem8
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Lekoman napisał:

ceny a tu ciekawostka,  napisane niby że ori i jeden 2500 a drugi 850 też ori 😛 tylko chińczyk .

Nie doczytałeś do końca.Cena ori z cewką to ponad 2000,cena ori bez cewki poniżej 1000.Reszta dostępna w sprzedaży to chińczyk.Polecana wersja na forum to ori bez cewki plus korekta w sofcie,ale o tym doczytasz...

Edited by JarekST202
Link to post
Share on other sites

Niestety mechanik u którego serwisuje auto ma napięty grafik , wielki plus że ogarnia co to kanał 93 i nie będę musiał mu tego tłumaczyć (sam nic nie wiem).Ja wiem, że dla kogoś sprawdzenie rozrządu to pikuś ale jak narazie mnie to przerasta.

Lektura o napinaczu pasjonująca, zwłaszcza kłótnie kto wie lepiej 😛

Kolega Wylye stoi murem za tym, że napinacz z cewką jest po to by doic ludzi, ma sens dopiero od BAMa,  w BFB ładować napinacz bez cewki, lub zamienniki z cewką. Napinacz bez cewki - trzeba wykonać MĄDRZE korektę w sofcie (tu była batalia z kolegą Łukasz13 ). Zamienniki , to loteria, może wytrzymać 40 tyś przebiegu, a może walnąć za 2 tys i znowu to samo. 

Najpierw jednak sprawdzenie rozrządu...

 

Dziękuję wszystkim za udzielenie się w temacie 😉

Link to post
Share on other sites

Mechanik sprawdził rozrząd i stwierdził, że jest dobrze ustawiony. Uważa, że to wina zużytego napinacza oraz łańcucha. Wg niego wymiana łańcucha wraz z napinaczem jest co 200 tyś km w tym silniku ( ja mam 270 tyś obecnie) i trzeba wymienić, wtedy wskazania w grupie 93 powinny wrócić do zera.  Osobiście nie lubię słowa ,,powinny" bo jest tam ukryta niepewność :P  .  Nagrałem filmik z odpalania na zimnym silniku ( 8 stopni było na zewnątrz). Czy faktycznie jest już tak źle i igram z ogniem?
Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Spytaj czy jak wymieni i nic się nie zmieni to pokryje koszty części i robocizny. 

U mnie po 280tys lancuch miał zerowe zużycie. Jak już chcesz iść w wymianę to kup ori z aso bez wtyczki i potem korekta softu, nalepiej od razu z chipem.

Link to post
Share on other sites

Czyli z dźwięku idzie średnio ustalić czy faktycznie coś jest już nie tak? Czytałem, że nawet samo Audi się wypowiedziało, że grzechotanie 2-3 występuje nawet w nowym napinaczu i łańcuchu.  Czy ja już mam znacznie gorzej?

Link to post
Share on other sites

Może jestem gluchy ale ja tam grzechotania przy odpalaniu nie słyszę.

Link to post
Share on other sites

Mechanik sprawdził i twierdzi że niby nie , muszę wobec tego poszukać innego mechanika, będzie druga opinia

Link to post
Share on other sites

Już chyba bardziej prostszego rozrządu nie ma do weryfikacji ale to i tak przerasta spore grono mechaników.

Jak masz możliwość do podmień od kogoś czujnik położenia wałka, po tym koniecznie skasuj błędy i czekaj na wartości w gr.93.

Link to post
Share on other sites

Może głupie pytanie , ale czy mogę podmienić z innej marki tj skody lub Passata czy musi być kod silnika bfb i czujnik mu odpowiadający ? Czy wszędzie jest taki sam ?

Link to post
Share on other sites

Z każdego innego 1.8t. Nie myl tylko z czujnikiem położenia wału :P

Link to post
Share on other sites

Dwa małe wałki od góry,  albo jeden wał od dołu, może nic nie pomylę 😂

Link to post
Share on other sites

Dwa małe wałki od góry,  albo jeden wał od dołu, może nic nie pomylę 😂

Aktualizacja

dzisiaj byłem u innego mechanika, opisałem mu całą sytuację i on stwierdził że gdyby rozrząd był przestawiony nawet o jeden ząbek to wywaliło by błąd od wałka rozrządu i żeby jeździć i nie być nadgorliwym.... 😂

Link to post
Share on other sites

Gówno prawda. Jeździłem kiedyś taką a4 i ze dwa lata był rozrząd przestawiony o ząbek jak się okazało i żadnego błędu nie było, a wartość w gr.93 -14. Więc jak chcesz to olej temat ale wartości masz poza normą, a że o tym wie odsetek ludzi to inna sprawa :P

Link to post
Share on other sites

Nie możesz naprawdę się zebrać żeby samemu to zrobić?

Link to post
Share on other sites

To nie chodzi o ochotę czy chęci , a brak wiedzy , nie robiłem nigdy sam rozrządu.

Link to post
Share on other sites

Najwyższa pora,tym bardziej że tak jak Przem8 napisał,ten rozrząd jest naprawdę łatwy do ustawienia o ile ma się jakąś tam zdolność manualną.Dodatkowo będziesz miał wtedy 100% pewności poprawnego ustawienia,pomijając oczywiście łańcuch który przyjmujemy że jest ok.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...