Lekoman Opublikowano 17 Października 2020 Opublikowano 17 Października 2020 Witam, Zebrałem się i zrobiłem moje pierwsze logi statyczne i dynamiczne. Ciekawi mnie opinia fachowców w tym temacie. Moje auto to seria z wyjątkiem: Turbo po regeneracji K03s z BEX plus centralny intercooler zamiast ori. Kat też sobie siedzi od nowości. Kompresja równa po 12 barów ALBO nie umiem mierzyć obecnie je sobie 3 litry oleju / 10 tyś km. Logi przed zmianą filtrów ( olej, paliwo i powietrza ) oraz przez próbą szczelności: Statyczne: http://vaglogi.pl/log-093_090_zn616.html http://vaglogi.pl/log-033_002_6S4r9.html http://vaglogi.pl/log-003_001_q57Z17.html Dynamiczne: http://vaglogi.pl/log-115_118_9f7mj.html http://vaglogi.pl/log-020_003_d6zsg1.html Zgodnie z poradnikiem z forum zrobiłem próbę szczelności. Przy ok 1 barze powietrze zaczęło spi… uciekać z kolanka przy tipie i drugim kolanku, który idzie od grzybka. Po poprawieniu i dokręceniu opasek była względna cisza. Potem filtry plus ponowne kasowanie błędów i ponowne logowanie. Statyczne: http://vaglogi.pl/log-001_003_GFqha.html http://vaglogi.pl/log-002_033_4gJ1Oq.html Dynamiczne: http://vaglogi.pl/log-090_093_g1XZk.html http://vaglogi.pl/log-003_020_tmu8lag.html http://vaglogi.pl/log-115_118_9I6yg.html Mam nadzieję, że są wykonane prawidłowo. Proszę o diagnozę czy wszystko jest ok , bo czasem lubi tracić moc, chyba że mi się wydaje
przem8 Opublikowano 18 Października 2020 Opublikowano 18 Października 2020 A gdzie dynamiczny 2+33? Rozrząd przestawiony o ząbek albo napinacz z lancuszkiem do wymiany. 1
Lekoman Opublikowano 18 Października 2020 Autor Opublikowano 18 Października 2020 Właśnie robiłem 2+33 ale tak jakby mi go nie zapisało ? To mnie zmartwiłeś tym rozrządem , nie widzę żadnych niepokojących objawów, ale fakt łańcuch już słychać :/ . Tylko że ori napinacz to koszt 2.5 klocka A jak grupa 115/ 118 ?
przem8 Opublikowano 18 Października 2020 Opublikowano 18 Października 2020 Reszta jest ok. Sprawdź ustawienie rozrządu. Temat napinacza jest tak rozpracowany, że nie będę się powtarzać i trzeba sr** pieniędzmi żeby ladowac ori napinacz z cewką do tych starych paździochów. 1
Lekoman Opublikowano 18 Października 2020 Autor Opublikowano 18 Października 2020 Ok dzięki za zainteresowanie Rozrząd akurat już drugi raz wymieniany u tego samego mechanika. Posprawdzam na spokojnie. Jest jakiś objaw przestawienia o ząbek ? Gdzieś czytałem że jest o wiele większe spalanie, ale nie odczułem nic takiego. Zabieram się do lektury napinacza
przem8 Opublikowano 18 Października 2020 Opublikowano 18 Października 2020 (edytowane) Może nie przyłożył się do wymiany. Będzie słabszy z dołu też. Poza tym możesz mieć już zużyte koła zebate na walkach albo czujnik walka przekłamuje i też będą takie wskazania. Norma to -3 do +6. Wszystko powyżej 10 wskazuje o przestawienie rozrządu o ząbek. Generalnie to temat rzeka. Edytowane 18 Października 2020 przez przem8
Lekoman Opublikowano 18 Października 2020 Autor Opublikowano 18 Października 2020 Faktycznie temat rzeka. Czytam właśnie że trzeba zdjąć pokrywę i spróbować nacisnąć napinacz , jeśli ugnie się nawet minimalnie to do wymiany, ceny a tu ciekawostka, napisane niby że ori i jeden 2500 a drugi 850 też ori ? tylko chińczyk . Czy jako amator mogłem źle zrobić tego loga ? wymiana czujnika wałka ma sens ?
przem8 Opublikowano 18 Października 2020 Opublikowano 18 Października 2020 (edytowane) 18 minut temu, Lekoman napisał: Czy jako amator mogłem źle zrobić tego loga ? Nie. Zacznij o sprawdznenia ustawienia rozrządu. Czujnika bym na razie w to nie mieszał, chyba że jest jakiś zamiennik inny niż bosch wsadzony. Ten test z wciskaniem napinacza to między bajki można włożyć, bo nowy też się będzie minimalnie poddawać. Edytowane 18 Października 2020 przez przem8
JarekST202 Opublikowano 18 Października 2020 Opublikowano 18 Października 2020 (edytowane) 4 godziny temu, Lekoman napisał: ceny a tu ciekawostka, napisane niby że ori i jeden 2500 a drugi 850 też ori ? tylko chińczyk . Nie doczytałeś do końca.Cena ori z cewką to ponad 2000,cena ori bez cewki poniżej 1000.Reszta dostępna w sprzedaży to chińczyk.Polecana wersja na forum to ori bez cewki plus korekta w sofcie,ale o tym doczytasz... Edytowane 18 Października 2020 przez JarekST202
Lekoman Opublikowano 20 Października 2020 Autor Opublikowano 20 Października 2020 Niestety mechanik u którego serwisuje auto ma napięty grafik , wielki plus że ogarnia co to kanał 93 i nie będę musiał mu tego tłumaczyć (sam nic nie wiem).Ja wiem, że dla kogoś sprawdzenie rozrządu to pikuś ale jak narazie mnie to przerasta. Lektura o napinaczu pasjonująca, zwłaszcza kłótnie kto wie lepiej ? Kolega Wylye stoi murem za tym, że napinacz z cewką jest po to by doic ludzi, ma sens dopiero od BAMa, w BFB ładować napinacz bez cewki, lub zamienniki z cewką. Napinacz bez cewki - trzeba wykonać MĄDRZE korektę w sofcie (tu była batalia z kolegą Łukasz13 ). Zamienniki , to loteria, może wytrzymać 40 tyś przebiegu, a może walnąć za 2 tys i znowu to samo. Najpierw jednak sprawdzenie rozrządu... Dziękuję wszystkim za udzielenie się w temacie ?
Lekoman Opublikowano 28 Października 2020 Autor Opublikowano 28 Października 2020 Mechanik sprawdził rozrząd i stwierdził, że jest dobrze ustawiony. Uważa, że to wina zużytego napinacza oraz łańcucha. Wg niego wymiana łańcucha wraz z napinaczem jest co 200 tyś km w tym silniku ( ja mam 270 tyś obecnie) i trzeba wymienić, wtedy wskazania w grupie 93 powinny wrócić do zera. Osobiście nie lubię słowa ,,powinny" bo jest tam ukryta niepewność . Nagrałem filmik z odpalania na zimnym silniku ( 8 stopni było na zewnątrz). Czy faktycznie jest już tak źle i igram z ogniem? Pozdrawiam 20201028_082332.mp4
przem8 Opublikowano 28 Października 2020 Opublikowano 28 Października 2020 Spytaj czy jak wymieni i nic się nie zmieni to pokryje koszty części i robocizny. U mnie po 280tys lancuch miał zerowe zużycie. Jak już chcesz iść w wymianę to kup ori z aso bez wtyczki i potem korekta softu, nalepiej od razu z chipem.
Lekoman Opublikowano 28 Października 2020 Autor Opublikowano 28 Października 2020 Czyli z dźwięku idzie średnio ustalić czy faktycznie coś jest już nie tak? Czytałem, że nawet samo Audi się wypowiedziało, że grzechotanie 2-3 występuje nawet w nowym napinaczu i łańcuchu. Czy ja już mam znacznie gorzej?
przem8 Opublikowano 28 Października 2020 Opublikowano 28 Października 2020 Może jestem gluchy ale ja tam grzechotania przy odpalaniu nie słyszę.
DivaynEays Opublikowano 29 Października 2020 Opublikowano 29 Października 2020 Rozrząd o ząbek przestawiony jest
Lekoman Opublikowano 29 Października 2020 Autor Opublikowano 29 Października 2020 Mechanik sprawdził i twierdzi że niby nie , muszę wobec tego poszukać innego mechanika, będzie druga opinia
przem8 Opublikowano 29 Października 2020 Opublikowano 29 Października 2020 Już chyba bardziej prostszego rozrządu nie ma do weryfikacji ale to i tak przerasta spore grono mechaników. Jak masz możliwość do podmień od kogoś czujnik położenia wałka, po tym koniecznie skasuj błędy i czekaj na wartości w gr.93.
Lekoman Opublikowano 29 Października 2020 Autor Opublikowano 29 Października 2020 Może głupie pytanie , ale czy mogę podmienić z innej marki tj skody lub Passata czy musi być kod silnika bfb i czujnik mu odpowiadający ? Czy wszędzie jest taki sam ?
przem8 Opublikowano 29 Października 2020 Opublikowano 29 Października 2020 Z każdego innego 1.8t. Nie myl tylko z czujnikiem położenia wału
Lekoman Opublikowano 29 Października 2020 Autor Opublikowano 29 Października 2020 Dwa małe wałki od góry, albo jeden wał od dołu, może nic nie pomylę ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się