Jump to content

Silnik bierze olej. Porada!


Recommended Posts

Cześć, mam problem z moim Audi A4 B6 1.6 2004. Przebieg 193 000 km. Silnik bierze olej na 1000 km 0.5 litra. Na krotkich dystansach czyli jazda po miescie, czy małe trasy do 150 km nie bierze nic. Ostatnio bylem w trasie 1100 km i poł bagnetu nie ma (miedzy min a max). Obecnie wlany jest Castrol Edge 5W-30 LL. Prosze o porady co robic. Zalać gestszym czy szykowac sie na wymiane pierscieni? Z góry dzieki

Edited by pete7
Link to post
Share on other sites
W dniu 20.11.2020 o 21:39, pete7 napisał:

Cześć, mam problem z moim Audi A4 B6 1.6 2004. Przebieg 193 000 km. Silnik bierze olej na 1000 km 0.5 litra. Na krotkich dystansach czyli jazda po miescie, czy małe trasy do 150 km nie bierze nic. Ostatnio bylem w trasie 1100 km i poł bagnetu nie ma (miedzy min a max). Obecnie wlany jest Castrol Edge 5W-30 LL. Prosze o porady co robic. Zalać gestszym czy szykowac sie na wymiane pierscieni? Z góry dzieki

Witam ogólnie z forum widać że te silniki lubią brać olej, chociaż w moim przypadku na okres 10tys dolewam około 0.5 litra jeżdżę na Oleju Motul X-Cess 5w40 i pamiętaj o tym nie zmieniaj na tzw. "gęstszy" olej bo jeśli producent zaleca taki olej w tym przypadku 5w40 to lejemy go do samego końca. Ja osobiście co druga wymiana płukanka silnika, nie wierzę w mity że coś tam wypłucze i nie wierz w to. Pozdrawiam. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Legion44 napisał:

Witam ogólnie z forum widać że te silniki lubią brać olej, chociaż w moim przypadku na okres 10tys dolewam około 0.5 litra jeżdżę na Oleju Motul X-Cess 5w40 i pamiętaj o tym nie zmieniaj na tzw. "gęstszy" olej bo jeśli producent zaleca taki olej w tym przypadku 5w40 to lejemy go do samego końca. Ja osobiście co druga wymiana płukanka silnika, nie wierzę w mity że coś tam wypłucze i nie wierz w to. Pozdrawiam. 

Jak pojechałem do serwisu to jak mechanik dowiedział sie że zalany jest 5w30 to od razu powiedział ze jest za rzadki i zeby zmienic na 10w40

Link to post
Share on other sites

To zmień mechanika jeśli jest zalecany olej przez producenta 5w40 to takiego się używa na twoim miejscu zrobił bym płukanke silnika i zalał coś z parametrami 5w40 np. Motul Valvoline Liquy Moly. Napewno nie zaszkodzi a wydaje mi się że się polepszy pierwsza wartość to zdolność oleju w niskich temperaturach czyli czym parametr jest mniejszy silnik szybciej dostanie oleju w górnej części silnika. Drugi parametr czyli 40 to film smarny i to jest bardzo istotne. Jak przejdziesz z 30 na 40 będzie ciut większy i tak bym zrobił. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Legion44 napisał:

To zmień mechanika jeśli jest zalecany olej przez producenta 5w40 to takiego się używa na twoim miejscu zrobił bym płukanke silnika i zalał coś z parametrami 5w40 np. Motul Valvoline Liquy Moly. Napewno nie zaszkodzi a wydaje mi się że się polepszy pierwsza wartość to zdolność oleju w niskich temperaturach czyli czym parametr jest mniejszy silnik szybciej dostanie oleju w górnej części silnika. Drugi parametr czyli 40 to film smarny i to jest bardzo istotne. Jak przejdziesz z 30 na 40 będzie ciut większy i tak bym zrobił. 

ok, dzieki wielkie za rade. Tak zrobie, zobaczymy czy cos sie polepszy.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, pete7 napisał:

ok, dzieki wielkie za rade. Tak zrobie, zobaczymy czy cos sie polepszy.

Napisz jeszcze jakie masz interwały wymiany oleju.

Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, pila24 napisał:

Napisz jeszcze jakie masz interwały wymiany oleju.

Ja w marcu tego roku go kupiłem i wtedy wymienialem rozrzad i olej (187 000 km). Teraz ma ponad 193 000 km.

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, pete7 napisał:

Ja w marcu tego roku go kupiłem i wtedy wymienialem rozrzad i olej (187 000 km). Teraz ma ponad 193 000 km.

Wymiana oleju co 10 tys. 

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, pete7 napisał:

Jak pojechałem do serwisu to jak mechanik dowiedział sie że zalany jest 5w30 to od razu powiedział ze jest za rzadki i zeby zmienic na 10w40

Zmień serwis czy mechanika - parametr cec**jący olej to lepkość w skrócie .... określająca opory przepływu. Olej jest rzadszy od wody dlatego pływa na jej powierzchni.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...