Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzony moduł komfortu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, od jakiegoś czasu mam pogłębiające się problemy z elektryką w swojej a4 b6 a mianowicie dawno temu wysiadło oświetlenie bagażnika wraz z możliwością otwarcia go przyciskiem na klapie, nie było też komunikatu na fis odnośnie otwarcia/zamknięcia klapy, następnie czasami działało otwieranie z pilota, teraz przestało i bagażnik można otworzyć tylko za pomocą kluczyka. Jakieś 4 dni temu wysiadło oświetlenie kabiny po odblokowaniu/otwarciu którychkolwiek drzwi samochodu (ręczne włączenie lampki/ek podsufitki działa), 2 dni później wysiadło sterowanie szybami (4x el), nie można odsunąć/zasunąć żadnej z szyb zarówno z poziomu panelu kierowcy jak i pasażerów. Zamieszczam poniżej foty z kodami błędów, swieży skan robiony dzisiaj. Jest ktoś w stanie pomóc i nakierować gdzie szukać przyczyny oraz jak ją wyeliminować?

Dodam ze błędy kasowałem ale wracają wszystkie.

 

 

 

 

DSC_0076.JPG

DSC_0077.JPG

DSC_0078.JPG

DSC_0079.JPG

 

Edytowane przez Krzychuxp7
Opublikowano

Masz problem z zasilaniem, zobacz czy Aku sprawny, czy wszystkie bezpieczniki są ok, usuń błędy i zobacz po jakimś czasie jakie błędy wrócą.

Popatrz też na kable w przelotach drzwi i klapy, teraz zrobiło się zimniej to mogły popękać czy coś i też powodować różnego rodzaju problemy z szybami itp.

Opublikowano

U mnie w b7 jak padł moduł to miałem podobny oznaki padło sterowanie szybami/ brak reakcji na pilot tj. otwieranie zamykanie itd. 

Opublikowano
6 minut temu, MaTeo85 napisał:

Masz problem z zasilaniem, zobacz czy Aku sprawny, czy wszystkie bezpieczniki są ok, usuń błędy i zobacz po jakimś czasie jakie błędy wrócą.

Popatrz też na kable w przelotach drzwi i klapy, teraz zrobiło się zimniej to mogły popękać czy coś i też powodować różnego rodzaju problemy z szybami itp.

Ok, zaraz się zabiore za aku i bezpieczniki i jeszcze raz pousuwam błędy oraz zrobię skan, jak się cokolwiek zmieni to zrobię nowe foty błędów.

Moduł wykluczasz? Miałem zamiar zerwać wykładzinę i zobaczyć jak to tam wygląda.

Opublikowano

Nie modułu nie wykluczam, równie dobrze to on może być winowajcą, ale proponuje zacząć od sprawdzania rzeczy prostszych i mniej czasochłonnych, jak nie pomoże to trzeba iść dalej w las...

Opublikowano

ok, w takim razie idę dłubać i dam znać.

Opublikowano

Więc tak, podładowałem aku, przeleciałem bezpieczniki i jeden 20A był uwalony, wymieniłem i szyby oraz oświetlenie wnętrza zaczęło działać, odnośnie bagażnika nic się nie zmieniło wiec sprawdziłem kable w przelotce między karoserią a klapa, okazało się że 4 były przerwane, polutowałem i wszystko wróciło do normy, działa otwieranie, podświetlenie i sygnalizacja na fis. Świeży skan błędów robiony dziś. Wszystko co tutaj widać wraca zaraz po skasowaniu bądź uruchomieniu silnika. Załączam foty.

Odnośnie poduszki to podejrzewam taśmę ponieważ pozostałe połączenia w tym kostki i kable sprawdzałem i niby są ok. Planuje w przyszłym roku dołożyć tempomat a z tego co widzę mój obecny moduł go nie obsługuje więc będzie trzeba wymienić na inny ale jak ma się do tego sama taśma? Jest jakaś różnica pomiędzy obecną a taką do obsługi tempomatu? Mógłbyś podać nr. taśmy jakiej mam szukać teraz? Kierownica obecnie jest 3 ramienna.

Nie licząc poduszki pozostają jeszcze 3 błędy z modułu komfortu, 2 z klimatyzacji i 1 z abs-u, jak je rozwiązać?

DSC_0082.JPG

DSC_0083.JPG

DSC_0084.JPG

DSC_0085.JPG

Opublikowano

Co do komfortu, podmień baterię w kluczyku, popatrz też na przelotki drzwi kierowcy i tylne prawe jak nie ma uszkodzonych kabli to mogą być zimne luty w zamkach, dosyć częstą usterka.

Co do klimy to trzeba by sprawdzić silnik i wiązkę bo masz przerwę lub zwarcie z plusem.

Airbag i g85, zetknął bym na tą taśmę bo ewidentnie coś jest chyba z nią nie tak.

Do samego tempomatu wystarczy podmienić moduł kierownicy bo S nie obsługuje. Jak planujesz w przyszłości kierownicę MF, to warto szukać moduł Q wtedy można wsadzić kierownicę z B7 czy B8. Taśmę jak masz zmieniać to też przyszłościowo na taką która ma wszystkie 12 pinów w kostce obsadzone żeby była pod MF gotowa.

 

Opublikowano

Ok to drzwiami zajmę się w przyszłą sobotę po pracy.

odnośnie klimy, pokierujesz skąd zacząć i jak to krok po kroku sprawdzić?

Już patrzyłem, co prawda nie rozbierałem jej ale też obstawiam że wina leży po jej stronie.

A jakbym teraz kupił taśmę taką jak ma być pod MF i nowy moduł to podejdzie mi pod obecny?

Opublikowano
16 minut temu, Krzychuxp7 napisał:

okazało się że 4 były przerwane, polutowałem i wszystko wróciło do normy,

Niestety lutowanie w aucie to zły pomysł,szczególnie w miejscu gdzie wiązka pracuje. Jak będziesz znów naprawiał przewody w tym miejscu to najlepiej dać nowe przewody na odcinku pracującym,piny zarobić a ewentualne łączenie przewodów zrobić łącznikami rurkowymi zaciskanymi gdzieś w miejscu w którym wiązka nie pracuje.

Opublikowano

Mała rada odnośnie VCDS, po wykonaniu autoscanu zapisany protokół jako plik tekstowy możesz albo wrzucić tu jako plik .txt albo skopiować cały tekst i wkleić na forum. Nie będziesz musiał tylu zdjęć robić i tu ładować. VIN możesz wykasować jeżeli się obawiasz, że będzie po internecie chodził. W wielu przypadkach diagnoza jest dużo łatwiejsza mając pełen autoscan i co za tym idzie mając pełen obraz wszystkich wbudowanych modułów ich kodowań oraz wersji softów. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...