Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT prośba o analizę logów statycznych i dynamicznych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, prośba o rzut okiem i komentarz

pierwszy log, ( 3 w środku) dwa pierwsze to statyczne 01.11 bez napraw, 08.11 naprawiłem tak na sztukę czwórnik odmy( nowy czwórnik uszczelniłem wszystko itp),  potem 16.11 wymieniłem całą odmę z separatorem, całe podciśnienie, czyściłem dolot(bez przepustnicy), pokrywę zaworów. I wczoraj robiłem logi dynamiczne. Trzeci w pliku jest dynamiczny, nie mogłem zacząć od 1500 obrotów bo jechałem ekspresówką, na rozgrzanym silniku, od tych 2500 tyś do 6500 ale przerwałem bo audi wyraźnie już nie szło.

 

Widać jak zmieniały się wartości sond lambda od napraw - czy się myle?  Jak to jest że w pierwszym logu dynamicznym na 3 biegu, obciążenie silnika zaczęło spadać już od 5000tyś a ja dalej butowałem do 6000 a auto już nie szło. Dokładnie już przy 5160  auto przestało przyspieszać, spadło napięcie na sondzie lambda w grupie 33. Myślałem że coś z maf-em jest nie tak, tylko zerknąłem że jest max 85g/s i postanowiłem zrobić jeszcze raz na 4 biegu. Pod koniec loga jechałem na 5 przy 3400tyś jakieś 130km/h i wartości sondy w gr.33 ujemne i napięcie normalne. Robiłem testy sond lambda i wyszły ok. Mam tylko błąd katalizatora poniżej wydajności.

 

drugi log robiłem parę km dalej na 4 biegu i w okolicy 20s wrzuciłem 5 co widać. Sam robiłem więc musiałem orientować na drogę bardziej niż na komputer, dogoniłem kogoś przede mną i musiałem przerwać. Widać lepszy przepływ w porywach do 100g/s.

http://vaglogi.pl/log-032_033_002_9du3xFX.html

Prosiłbym o porównanie i wyjaśnienie co jest grane pod maską. Nie chodzi o poświęcanie nie wiadomo ile czasu ale o rzut oka i zwrócenie uwagi na czym mam się skupić. Czemu w 1 dynamicznym logu spadło napięcie na sondzie lambda jak auto nie przyspieszało, a  w drugim logu spadało jak auto przyspieszało? Wydaje mi sie że na 4 biegu- 2 log wygląda to lepiej

 

trzeci log to po prostu zapis z jazdy na 5 biegu gdzieś do 170

http://vaglogi.pl/log-032_033_002_Q4B04.html

 

 

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Sprawdź ciśnienie paliwa, bo coś długie czasy wtrysku.

Opublikowano

ok, prawidłowo powinno być pomiędzy 2-4 ms?

Pompka to raczej tylko zamiennik, nie mogę znaleźć numeru części oryginału.

Pracuje na 4bar  https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-passat-b6-audi-a4-1-6-1-8-t-2-3-2-8-8746787560

Jakieś pomysły?

Opublikowano
12 minut temu, troleslaw napisał:

ok, prawidłowo powinno być pomiędzy 2-4 ms?

Nie. Pod obciążeniem masz za duże wartości. W alt pod 6tys, obr wartości około 19 i w średnim zakresie ponad 20ms to za dużo.

Opublikowano

Ktoś coś tam jeszcze widzi?

Opublikowano (edytowane)

Pany a może być tak, że przez to, że wczesniej waliło olejem w dolot i przepustnice zapchało katalizator - błąd poniżej wydajności - i dlatego ograniczyło moc silnika Load zaczął spadac (w pierwszym logu trzeci pomiar (dynamiczny) z 21.11). Czas 10.26 lambda wskoczył na 14.8% w 33 grupie( z 4,7%), napięcie lambdy spadło finalnie do 0.85V( z 1.48V) czas wtrysku wskoczył na 20.06ms( z 16.3ms) i zaczął spadać. Powietrze się utrzymało w granicach 85g/s

Mógłby ktoś wyjaśnić co się stało w tym momencie? widać to na logu, czy za mało informacji żeby coś zdiagnozować?

http://vaglogi.pl/log-032_033_002_tjFv8hW.html

edit: może było tak, że wartości na lambdzie w 33 grupie były dodatnie czyli mieszanka uboga, jak czas wtrysków wydłużył się do 20ms przy 85g/s to komputer ograniczył prze lambde czasy wtrysków żeby nie uszkodzić wtryskiwaczy - a powodem było większe ciśnienie spalin przez katalizator zapchany? nie wiem czy głupoty nie napisałem

edit: albo jak napisał przem8, przez niewydolna pompę paliwa czasy wtrysku są wydłużone wszystkie, dlatego jedzie na ubogo lambda przy dużym obciażeniu. 

 

Z drugiej strony

Pod koniec pomiarów od 24 sekundy leciałem sobie spokojnie 130km/h i tam mieszanka była lekko na bogato czyli tak jak powinno być.

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Daj loga 3+20. Jak masz od kogo to podmien przepływomierz i zmierz cisnienie paliwa manometrem przy pełnym bucie. 

Opublikowano (edytowane)

dzięki, sprawdzę. 

Rozmawiałem przed chwilą w pracy z kolegą od katalizatorów i silników, to mi wyjaśnił.  Katalizatory są obliczone na ok 160 tys km przebiegu. Dużo zależny od warunków pracy, jakości paliwa no i oleju. Jak bierze olej w ten czy inny sposób( np. przez dolot) to produkty spalania oleju wiążą sie w kacie w warstwami (uleniającymi - co2, węglowodory( 2 warstwy) i redukującym związki azotu ( 1 warstwa), w wysokich temp dochadzących do 900 st. celc) i tworzą związki które zaburzają prawidłowe działanie - zatruwają i się nie wypalają. Sonda wykryła gr.33 czas 10.47  14.8% nieprawidłowy skład spalin - tlenu i odcięła wtryski. A czy to były weglowodory, co2 czy tlenki azotu to nie wiadomo. Zrobię analize spalin, ale analizatory na stacjach nie sprawdzają tlenków azotu tylko cos tam szacują( chodzi o technologie). 

Także docelowo kat do wymiany. Mogę spróbować jeszcze go wypłukać benzyną ekstr. pod cisnieniem ale to ponoć niewiele da. Oczywiście jak sprawdzę ile oliwy bierze. Po zakupie podwójna płukanka i zalałem LM synthoil 5w40 . Przed naprawami przez 3200km dolałem 1200ml. . Przebieg 190tyś. Czy tyle ma? Nie wiem.

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano (edytowane)

Ehh... to guzik prawda że są na tyle liczone. Znaczy ok są ale to nie znaczy że tyle wytrzyma. Może wytrzymać, może mniej. Katalizatory te 160tys to wytrzymują w jednostka uturbionych bo tam dostanie się troche oleju plus jeździ to na bogato. W Twoim onda szerokopasmowa pilnowała mieszanki i o ile ktoś jeździł sprawnym autem przeżyje znacznie więcej niż 160tys. Nie szukaj dziury w całym. Jakby kat był zatakny to byś nie mia za grosz mocy i miałbyś za pewne błąd. Dwa nie spotkałęm się z czymś takim że jak MAF jest zatkany komputer będzie lał więcej. Komputer nie mierzy przyspieszenia czyli przyrostu prędości. Tylko na tej podstawie mógłby okreslić że jest zatkany. W celu określenia sprawności katalizatora ma sondę i tyle.

.

Nie analizowałem dokładnie postów może potem zdąże, ale zrób co napisał @przem8 . W poprzednich logach MAF był ok, czasy długie a mieszanka niby ok. Teraz MAF jest nie ok, mieszanka ok, czasy ok. 

2 godziny temu, troleslaw napisał:

edit: może było tak, że wartości na lambdzie w 33 grupie były dodatnie czyli mieszanka uboga, jak czas wtrysków wydłużył się do 20ms przy 85g/s to komputer ograniczył prze lambde czasy wtrysków żeby nie uszkodzić wtryskiwaczy - a powodem było większe ciśnienie spalin przez katalizator zapchany? nie wiem czy głupoty nie napisałem

Komputer nie ma w "myśleniu" "uszkodzenia wtryskiwaczy". Nie ma procedur na to. Komputer dąży do dobrej mieszanki. Ta bierze się z tzw. map zaprogramowanych w komputerze. Komputer na podstawie MAF i RPM dobiera dawkę. A jak sonda po wylocie tej dawki powie mu że coś jest jednak nie tak z tym dobranym na podstawie MAF i RPM to wtedy koryguje. Ot co. Czas wtrysku jest owszem jakiś tam maksymalny którego wtryski nie puszczą ale oznacza to ni mniej ni więcej że bedą lać cały czas.

 

 

NA SAM KONIEC PROŚBA/UWAGA! Jak robisz logi zmieniaj nazwę pliku CSV w vag-com/vcds, jeszcze przed start. Bo takto zapisują się jeden pod drugim. Jak dopiszesz literke cyferkę znaczek będą to osobne logi. Łatwiej wtedy ogarnąć.

Edytowane przez zwonko
Opublikowano (edytowane)

Dzięki, podmienić nie mam skąd, ale mogę wyczyścić środkiem do czyszczenia mafu, jak go kupie.

Nawet jest oczyszczacz LM za 30zł. Jak wymieniałem kanał dolotowy to nawet miałem olej w kołnierzu wew. maf.

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

jak nie masz jak podmienic to zmierz cisnienie. czyszczenie rzadko kiedy pomaga.

 

Jak się głowisz nad sondami itp i angielski nie jest Ci obcy polecę:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info

Na filmiku jest sposób jak spr dolt metodą "na plaka"

 

Opublikowano

Konkret, dziekuje.

Opublikowano

Porada co do MAF.

1) Obejrzyj dokładnie numery sprawdź po allegro, czy jakiś ETKA'ch online czy nie były montowane w innych silnikach. Może sie okazć że idzie taki sam np do jakiegoś TDI których jest w PL mnóstwo.

2) jeśli masz allegro SMART polecam zamówić używkę, koszt pewnie koło 40-50zł, można odesłać.

Opublikowano (edytowane)

Zakupiłem używkę, muszę wymienić też filtr paliwa. Będę to ogarniał w sobotę. Czyścić tez przepustnicę? Jak zaglądałem lusterkiem to miała zółto-brazowy pierścień z oleju 3-4mm dookoła krawędzi części pracującej ale nie na niej.

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

w ALT to jest zapewne elekotrniczna także na to sobie zwróć uwagę. Jak zrobisz z głową to jej nie zaszkodzisz. A poświęcisz godzinkę może dwie.

Opublikowano (edytowane)

Witam, w sobotę wymieniłem MAF. Wcześniej wyczyściłem go środkiem do czyszczenia mafu LM. 

Tutaj log dynamiczny na 3 biegu do odcinki gdzieś ok 6700tyś/obr. Potem 5 bieg tak do 170km/h.

http://vaglogi.pl/log-032_033_002_M3W2x.html

 

Drugi log dynamiczny na 4 biegu, ok 28 sekundy wrzuciłem 5 i się czasy wtrysków zrobiły średnie 28ms. Ten log robiłem wcześniej niż ten powyżej.

http://vaglogi.pl/log-003_032_033_9UT66Y.html

Uszczelniłem opaskami metalowymi czwórnik odmy do dolotu i do separatora. Do tego próbowałem wyczyścić przepustnice sprejem LM, ale gówno to dało jak sprawdzałem lusterkiem. Zdjąłem pokrywę "kierownicy powietrza"( zespół napędu regulacji 06b133619C)  na kolektorze dolotowym - urwana dźwignia. Wymieniłem też filtr paliwa(po zdjęciu króćców ze starego, zero ciśnienia w przewodach- kapało sobie trochę na początku - na filmach z wymian się rżnęło) na knechta KL79 i króciec wychodzący ma luz tak na 2mm lewo prawo. Ciśnienia paliwa nie miałem jak zmierzyć. 

Pod koniec jazdy w grupie 32 drugi bank lambdy zmienił się na +1.6%, ale już nie rejestrowałem niczego.

 

Trzeci log grupy 03+020

http://vaglogi.pl/log-003_020_nxGRo.html

 

Widać, że wymiana MAFu pomogła ( dziękuje bardzo za pomoc -przem8, zwonko). Tylko co z czasami wtrysku paliwa? Pompa paliwa siada, czy może wina kierownicy powietrza?

 

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

MAF wygląda OK. Zobacz jak będzie wyglądała grupa 032 po jeździe dłuższy czas bez kasowania błędów (zerowania). Min. 50km. 

 

W dniu 30.11.2020 o 08:26, troleslaw napisał:

Drugi log dynamiczny na 4 biegu, ok 28 sekundy wrzuciłem 5 i się czasy wtrysków zrobiły średnie 28ms. Ten log robiłem wcześniej niż ten powyżej.

http://vaglogi.pl/log-003_032_033_9UT66Y.html

Powiedz mi po czym wnosić bo tam w logu nie ma mierzonych czasów wtrysku?

Na oko czasy faktycznie wyglądają wysoko (pierwszy log), ale chyba nie pętli, sprawdź dokładniej. Ja może gdzieś przy okazji popatrze na logi innych ALT. zresztą sam też możesz po kodach części i komponentu. 

Moim zdaniem to nie pompa, bo by leciały korekty na łeb na szyje, tak zazwyczaj jest jak nie ma ciśnienia. Pompę musiałbyś raczej spr u mechanika, podczas jazdy oczywiście, bo na wolnych to nic nie da.

Opublikowano

I jak grupa 032?

Opublikowano

Od tamtej pory logów nie robiłem, wymieniłem zespół napędowy - kierownicę powietrza, urwana była dźwignia. nie było sterowania geometria dolotu i stąd się pewnie biorą wydłużone czasy wtrysków - tzw klapy w kolektorze cały czas zamknięte. A napisałem że sie biorą bo siadło sterowanie zaworkiem podciśnienia. Wymieniłem cały zespół napędowy i gdy zepnę na krótko zasilanie zaworku do masy to cały czas zasysa powietrze, brak sterowania od razu po uruchomieniu silnika 14V.

Zrobię logi dynamiczne tak jak jest teraz na zamkniętych klapach, a potem wyjmę je z kolektora i zrobię jeszcze raz. Porównam zobaczę co się dzieje, i tak na razie jeżdżę bo nie mam sosu na elektryka jakiegoś dobrego.

Dziękuje za pomoc i zainteresowanie tematem. Pozdro

Opublikowano

Nie wiem jak w ALT, ale w silnikachV6 w audi a6, ludzie to wycinają w cholere... wbrew pozorom zmiana dynamiki jest niewielka. Poszukaj na forum a6 klub.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...