Jump to content

Cykanie w pobliżu bezpieczników.


Recommended Posts

Witam,

od kilku dni odnotowałem dziwne "cykanie" w pobliżu bezpieczników. Niestety nie mam pojęcia co to może być. Nie wykryłem, żadnej zależności pomiędzy ilością obrotów, prędkością, a występowaniem "cykania". Czasem jest silniejsze, czasem ustępuje. Ratujcie :)

Film z "cykaniem" w załączniku.

 

Audi A4B5 1997 ADP

1.6 Benzyna + LPG

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Edited by wilczynskil
Link to post
Share on other sites

1. Czy na tym filmiku silnik pracował czy są to odgłosy innych urządzeń?

2. Czy to "cykanie" pojawie się tylko na pracującym silniku czy też na tylko załączonym zapłonie?

Link to post
Share on other sites

Witam, dziękuję za chęć pomocy.

1. Silnik w filmie pracuje. W tle słychać pracę silnika + charakterystyczne cykanie.

2. Na zapłonie nic takiego się nie działo, jednak jutro się jeszcze upewnie. Cykanie bardzo rzadko występuje na postoju, tu akurat udało mi się to uchwycić. Zazwyczaj pojawia się od razu po ruszeniu i trwa podczas jazdy z krótkimi nieregularnymi przerwami.

Pozdrawiam,

Łukasz

Link to post
Share on other sites

Jeśli to komuś pomoże w przyszłości to znalazłem przyczynę. Cyka przekaźnik na 213. Po wymianie odezwę się czy pomogło. Dla potomnych. Poniżej dodaję zdjęcie. Jestem lekko zawiedziony chęcią pomocy i dzieleniem się wiedzy na tom forum.

Pozdrawiam,

Łukasz

IMG_20201205_161309.jpg

Link to post
Share on other sites

Nie ma co być zawiedzionym, czasami trwa to trochę zanim się coś ruszy. Problem był dość rzadki a raczej ciężko było wychwycić na tym filmie, że to dźwięk przekaźnika. Przekaźniki jako takie padają oczywiście ale tu akurat, moim zdaniem, ciężko było na podstawie tego filmiku prawidłowo to zdiagnozować. Jest on pierwszym z lewej czy są przed nim jakieś inne?

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

W zupełności się z Tobą zgadzam, zaglądając pod kierownicę po zdjęciu obudowy sam byłem zdziwiony ile tam jest przekaźników. Oczywiście, że ciężko byłoby to zdiagnozować po jednym filmie. Szkoda tylko, że nikt nawet nie próbował do czegoś dojść. Oprócz Ciebie.

Te przekaźniki są w 2 linii, bardzo głęboko. Przed nimi jest jeszcze jedna linia z bodajże 4 innymi. Ciężko było tam zanurkować.

Ciekawe jak pójdzie z wymianą. Będę robił to pierwszy raz. Dojście jest marne, szczególnie, że dochodzi przewód od LPG przymocowany do pokrywy i nie można jej odłożyć na bok. Jestem jednak dobrej myśli.

Szukałem oryginalnego przekaźnika, ale niestety nie mogę znaleźć nic co w 100% byłoby zgodne z numerem seryjnym/ilością V i A oryginalnego. Może w tej kwestii ktoś może mi pomóc? Oryginalnych części z lat produkcji B5 na allegro jest masa.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

nie bądź za bardzo zawiedziony bo ciężko jest ocenić po nagraniu przez internet nie mając pod nosem auta -  ja pierwsze co bym zrobił przed nagraniem filmiku zdemontował osłonę i szukał co tak cyka , w końcu sam to zrobiłeś i znalazłeś od razu co jest przyczyną :wink: 

Będę miał chwilę później to zerknę do elsy i etki ( katalogi i serwisówka ) i może znajdzie się jakiś zamiennik tego przekaźnika - one chyba bedą od biegów wentylatora chłodnicy jeżeli dobrze kojarzę 

Link to post
Share on other sites

Coś znajdziemy i wymyślimy. Jesteś w dobrych rękach u kolegi @Banan :wink:

Który to przekaźnik na rysuku?

 

20201205_211701.jpg

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

to nie ten uchwyt - te dwa przekaźniki i wtyczka są w takim 8 przekaźnikowym w głębi 

Link to post
Share on other sites

dokładnie o to chodziło - dobrze kojarzyłem że to od wentylatora chłodnicy 

 

kolego @wilczynskil masz klimatyzację? który masz rocznik modelowy ( wg VIN literka V czyli 97 czy W czyli 98 ) ?

 

wiesz co dziwne wychodzi wg ETKI i potwierdzają schematy z ELSY - że ten przekaźnik 214 jest na pozycji 1 tylko w dieslu 1.9 :eusathink:

Edited by Banan
Link to post
Share on other sites

Jeżeli to rzeczywiście ten z nr. 213 to jest to 60A i ten podejdzie:

ALLEGRO.PL

Kup teraz z Częstochowa - PRZEKAZNIK WENTYLATORA RENAULT 60A, na Allegro.pl, za...

 

Link to post
Share on other sites

aha przekaźnik 214 można zastąpić 373 , natomiast  213 przekaźnikiem 370 

 

ale ja chyba źle pozycje odczytałem - one są w miejscu 2 i 3 czyli pasuje :wink:

Edited by Banan
Link to post
Share on other sites

Witam,

wielkie dzięki za pomoc.

W VIN pierwsza litera to W.

Dokładnie. To drugi szereg przekaźników. Jak będę montował nowy to postaram się zrobić zdjęcie poglądowe i wrzucę na koniec.

Myślicie, że w jakiejś sieci z częściami samochodowymi np. IC, będą to mieli? Zależy mi na kupnie od ręki. Potrzebuje auta, a muszę zrobić przegląd.

Czy któryś z tych pasuje?

E-KATALOG.INTERCARS.COM.PL

Inter Cars: Katalog i sklep części samochodowych

W oryginale jest 12V i 60A, nigdzie nie mogłem znaleźć pasującego zarówno nr seryjnym i tymi parametrami. Ten przekaźnik, który wstawiliście wcześniej up ma 70A 12V to nie przeszkadza?

Pozdrawiam

Edited by wilczynskil
Link to post
Share on other sites

te przekaźniki 370 i 373 znajdziesz w każdym Audi z roczników 98-2004 ( A6 C5 , A4 B5 i inne Vagi ) - możesz na każdym szrocie dorwać

 

jakby co 70A jak najbardziej możesz montować byleby nie mniejszy niż oryginalny 

Link to post
Share on other sites

O przepraszam, najwidoczniej jest błąd w opisie bo w tytule pisze 60 A a na obudowie i w specyfikacji poniżej, tak jak mówisz 70A. 

Tak jak kolega wyżej pisał, 70A ale nie mniejszy niż 60A bo się styki stopią. Być może dostaniesz gdzieś w sklepie motoryzacyjnym u Ciebie taki. Powinien w sumie każdy dobry sklep mieć przekaźniki na stanie. 

Link to post
Share on other sites

Witam,

niestety wymiana przekaźnika 213 nic nie dała. Przekaźnik używany kupiony na szybko w stacji demontażu pojazdów. Po wymianie, cykanie nie ustępuje. Możliwe jest, że "nowy" też nie jest sprawny, jednak prawdopodobieństwo raczej niewielkie. Jakieś pomysły? Niesprawne gniazdo?

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Może gniazdo w którym przekaźnik siedzi ma wypalone styki?

Czy na samym zapłonie, gdy silnik nie pracuje też słychać ten odgłos?

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

Dasz radę sprawdzić jak gniazdo tego przekaźnika wygląda?

A może to inny ten obok cyka? Masz 100% pewność, że to ten?

Link to post
Share on other sites

Mam 99,99%, że to ten. Po dotknięciu podczas pracy wyraźnie czuć, że to ten. Zamówiłem, jednak używkę 214 sprawdzę jak dojdzie.

Co do gniazda, mogę jutro zerknąć, choć jest mega ciężkie dojście. Czego dokładnie szukać? Jak powinno wyglądać, a jak nie?

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy dasz radę wypiąć gniazdo przekaźnika gdy cały wspornik przekaźników jest przykręcony. Po wyjęciu przekaźnika można wypiąć gniazdo przekaźnika ze wspornika. Na zdjęciu zaznaczone masz dwa plastikowe zaczepy, odchylając je od siebie zwalniasz haczyki i można gniazdo wypiąć. Może wtedy będzie lepiej można do niego zajrzeć. Sprawdzić czy kontakty i przewody mocno w nim siedzą. Gniazdo nie może być nadtopione a kontakty w nim powinny być koloru miedzianego. Jeżeli są nadpalone to będą czarne. 

20201207_194219.jpg

Link to post
Share on other sites

Witam,

Po wyjęciu gniazd mam 100% pewności, że to przekaźnik nr 213. Zdjęcia gniazd umieszczam poniżej. Wyglądają według mnie, dobrze. Kable siedzą pewnie. Cykanie wyraźnie dochodzi z gniazda/przekaźnika nr 213. 

Dodaje również film. Podczas ruszania, dość głośno i wyraźnie uruchamia się jakiś wentylator? Nie wiem co to jest, ale czy powinno tak być (chodzi o intensywność)? Dzieje się to zawsze przy ruszaniu. Na wstecznym praktycznie nie występuje (bardzo rzadko). Przypominam, że przekaźnik nr 213, jak zdiagnozowaliście odpowiada za wentylator chłodnicy.

Dodaje też zdjęcia ułożenia przekaźników dla potomnych.

Jeśli macie jakieś pomysły to czekam na pomoc :)

Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie rady, które do tej pory otrzymałem.

Gniazdo przekaźnika nr 213.

IMG_20201208_124502.jpgIMG_20201208_124527.jpgIMG_20201208_124534.jpg

Gniazdo przekaźnika nr 214.

IMG_20201208_124757.jpgIMG_20201208_124817.jpg

Ułożenie przekaźników - Audi A4B5 1997.

IMG_20201207_124243.jpgIMG_20201207_124235.jpgIMG_20201207_125113.jpg

Film dotyczący uruchamiania wentylatora podczas ruszania.

Edited by wilczynskil
Link to post
Share on other sites

Pod przekaznikami masz 2 bezpieczniki od wentylatora. Sprawdz co sie bedzie dzialo jak je wyjmiesz kolejno najwierw jeden pozniej drugi. Sprawdz czy dalej bedzie cykal przekaznik.

Moze podepnij auto pod komputer i odczytaj bledy. Alternatywnie sprawdz bledy w klimatroniku

 

Bezp.jpg

Link to post
Share on other sites

Komputer podpinałem. Błędów brak. 

Jutro odepnę te bezpieczniki. To są bezpieczniki wentylatora chłodnicy czy nawiewu auta? Napisałeś, żebym dał znać co będzie się działo po ich wypięciu. Wiesz czego mogę się spodziewać oprócz niedziałającego wentylatora?

Co sądzisz o dźwięku wentylatora na filmie, powinno to tak działać?

Dzięki za pomoc.

Link to post
Share on other sites

Bezpieczniki wentylatora chłodnicy.

To nie jest normalne, że wentylator załącza się przy ruszaniu (moim zdaniem). 

Zobaczymy czy po wyjęciu bezpiecznika nadal cyka. 

Link to post
Share on other sites

Witam,

mamy winowajcę :) Przyczyną cykania był przetarty przewód łączący przekaźnik i wentylator chłodnicy. Dotykał jednej z części silnika i zbierał minus.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

 

IMG_20201215_122217 (1).jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...