ciziapodróba Opublikowano 4 Grudnia 2020 Opublikowano 4 Grudnia 2020 (edytowane) Cześć, Mam problem w swojej cizi (Audi A4 B6 2.0 FSI 150KM) Otóż we wrześniu uciekał mi płyn chłodniczy z wyciekiem koło pompy wodnej, wymieniłem pompę wody oraz przedni rozrząd pasek, rolki itd. Przez jakies 2-3 tygodnie miałem spokój, nagle po ustawieniu na climatronicu HIGH leci zimne powietrze przy jeździe 50-100km/h dopiero zaczyna grzać jak jadę ciągle 140km/h+ wtedy ładnie grzeje. Przy jeździe po mieście 50-100km/h na zegarze temperatury zaczynają dziać się dziwne rzeczy, otóż wariuje i lata mi wskaźnik od 90*C+ do 100*C czasami nawet 120*C walnie a potem znowu szybko wraca do 90*C (przypominam wieje caly czas zimne powietrze mimo że mam ustawione na HIGH) Potem znowu płyn uciekał mi jak głupi co się okazało trafiał do komory spalania przez uszczelkę i spalał się więc znowu do mechanika. Dobra wymieniłem uszczelkę głowicy, planowanie głowicy i ogólnie generalny remont prowadnice itd Przy okazji filtry, olej, filtr paliwa, zaworki pneumatyczne 16 sztuk, rozrząd tylni - napinacz, łańcuch. Auto lepiej chodzi, fajnie się zbiera lecz dalej leci zimne powietrze pomimo ustawionego HIGH i wariuje zegar temperatury. Auto zostało odpowietrzane (ale nie wiem czy do końce) a co ciekawe wczoraj (04.12) pokazało mi 120*C wróciło nagle do 90*C to się zatrzymałem i zgasiłem auto, z 10 godzin auto nie było odpalane, odkręciłem zbiorniczek i zassało płyn i spuściło powietrze (było ciśnienie) Nagrzewnica ma ciśnienie więc z nią wszystko okej (tak mówi mechanik, jak upuścił wąż aż mu wywaliło na 3m ciśnienie) Myśleliśmy że blok rozwalony, lecz auto pali od strzała, trzyma moc, nie dymi ani na testerze nie zakolorował się płyn chłodniczy - więc wykluczyliśmy tą opcje. Moja myśl usterki to że termostat może być walnięty, czujnik temperatury. Nie wiem co to może jeszcze być, proszę o pomoc i może schemat postępowań krok po kroku jak da radę. PS: jest jakiś sposób na odpowietrzanie? proszę o pomoc, pozdro. Edytowane 4 Grudnia 2020 przez ciziapodróba
MaTeo85 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Zacznij od prawidłowego odpowietrzenia nagrzewnicy, na jednym z węży masz taki mały otworek u góry, zsuwasz opaskę i wąż na tyle żeby odsłonić ten otworek. Odpalasz auto i czekasz aż się płyn zagrzeje i kontrolujesz aż przestaną lecieć bombkę powietrza. Jak jest ok to wciskasz wąż na miejsce i zakładasz opaskę na swojej pozycji. Przy odpowietrzaniu nie ściągaj całkowicie opaski tylko zrób tak żebyś po odsłonięciu tego otworu w wężu założył ją tak żeby choć trochę trzymała Ci wąż, wtedy nie powinien się zsunąć przypadkowo.
ciziapodróba Opublikowano 4 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2020 42 minuty temu, MaTeo85 napisał: Zacznij od prawidłowego odpowietrzenia nagrzewnicy, na jednym z węży masz taki mały otworek u góry, zsuwasz opaskę i wąż na tyle żeby odsłonić ten otworek. Odpalasz auto i czekasz aż się płyn zagrzeje i kontrolujesz aż przestaną lecieć bombkę powietrza. Jak jest ok to wciskasz wąż na miejsce i zakładasz opaskę na swojej pozycji. Przy odpowietrzaniu nie ściągaj całkowicie opaski tylko zrób tak żebyś po odsłonięciu tego otworu w wężu założył ją tak żeby choć trochę trzymała Ci wąż, wtedy nie powinien się zsunąć przypadkowo. Było to robione, nagrzewnica "daje" wg. mechanika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się