Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z elektryką po podmianie MCE


ironman155

Rekomendowane odpowiedzi

ogarnij kogoś w okolicy z forum z vcdsem żeby chociaż wiedzieć jakie są błędy, wtedy będzie można coś pomóc.

Jak powiedział że za kierunki w b6 odpowiada przycisk awaryjnych to weź go omijaj szerokim łukiem bo nie ma pojęcia o czym gada. Jak bedziesz miał błędy to napisz wtedy będzie się myślało co dalej z tym zrobić.

i jezcze napisz jaki miałes numer mce przed zmianą i na jaki zmieniłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, MaTeo85 napisał:

ogarnij kogoś w okolicy z forum z vcdsem żeby chociaż wiedzieć jakie są błędy, wtedy będzie można coś pomóc.

Jak powiedział że za kierunki w b6 odpowiada przycisk awaryjnych to weź go omijaj szerokim łukiem bo nie ma pojęcia o czym gada. Jak bedziesz miał błędy to napisz wtedy będzie się myślało co dalej z tym zrobić.

i jezcze napisz jaki miałes numer mce przed zmianą i na jaki zmieniłeś

Zczytane błędy masz w pliku załączonym do pierwszego mojego postu. Oryginalnie mam MCE z końcówką E zmieniłem na J, bo niby każdy będzie pasować (bieda edition). Ten J zachował się dziwnie. Po podpięciu kolejnego zakupionego MCE - E, błędy już zostały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz tu jest problem bo masz B6 a moduł wsadziłeś z B7 (ten J) niestety to tak nie działa że zmieniasz i działa, tam są zupełnie inaczej piny wyprowadzone. Więc tu jest pierwszy problem. Musisz szukać moduł z modelu B6 czyli jak miałeś E to musisz wsadzić B, E lub F 

aha mce z b6 sterowanie przekaźników ma plusem, natomiast te z B7 sterują masą (lub na odwrót, nie pamiętam a piszę z głowy) więc tu mogły się uszkodzić przekaźniki i stąd masa błędów o zwarciu? 

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, sam sobie zrobiłeś problem nie doczytując tematu... 

Nie wiem czy nie mam po swapie mce High w domu czasem, 100% sprawny ? zobaczę jaki nr tylko jak Cię interesuje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, MaTeo85 napisał:

no widzisz tu jest problem bo masz B6 a moduł wsadziłeś z B7 (ten J) niestety to tak nie działa że zmieniasz i działa, tam są zupełnie inaczej piny wyprowadzone. Więc tu jest pierwszy problem. Musisz szukać moduł z modelu B6 czyli jak miałeś E to musisz wsadzić B, E lub F 

aha mce z b6 sterowanie przekaźników ma plusem, natomiast te z B7 sterują masą (lub na odwrót, nie pamiętam a piszę z głowy) więc tu mogły się uszkodzić przekaźniki i stąd masa błędów o zwarciu? 

czyli rozwiązaniem będzie przepatrzeć przekaźniki i ewentualnie wiązkę...
dzięki za podpowiedź, sam bym na to nie wpadł, szkoda tylko, że sprzedający mówił, że na pewno będzie pasować, no ale to jednak moja wina, bo powinienem sam to sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem będzie wymiana modułu na B6... 

A kierunek znając życie to uszkodzone styki w oprawce... Często to widzę w lampach z B6... 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kamil-vag napisał:

Rozwiązaniem będzie wymiana modułu na B6... 

takowy już siedzi i nie pomogło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2020 o 19:22, PAWEL69 napisał:

Zrób jeszcze raz pełny autoscan auta na oryginalnym MCE .

Jak zainstalujesz ori.to przed scanem skasuj błędy. 

Przecież napisałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz vcdsa pod ręką? jak tak to wypnij przekaźniki nad nim i wtedy się podłącz, skasuj błędy i zrób skan, wtedy zostaną tylko te które psują coś. Wtedy po kolei teź możesz wpinać przekaźniki i sprawdzać czy coś nowego się pojawia itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kamil-vag napisał:

A kierunek znając życie to uszkodzone styki w oprawce... Często to widzę w lampach z B6... 

I tutaj Kamilk ma rację....standard w b6

Sprawdziłeś ten bezpiecznik o którym pisałem?

Edytowane przez PAWEL69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, PAWEL69 napisał:

Sprawdziłeś ten bezpiecznik o którym pisałem?

Jeszcze nie...
Z tymi stykami w oprawce to nie wiem, lampy były wymieniane niedawno na nowe DEPO i kierunek działał przez jakiś czas, możliwe, że tak szybko się uszkodziły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ironman155 napisał:

możliwe, że tak szybko się uszkodziły?

Zamienniki tak działają,załóż oryginalną oprawkę od kierunku,obejrzyj dokładnie styki w lampie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2020 o 19:22, PAWEL69 napisał:

Na początek sprawdź bezpiecznik 15A w obudowie ecu na podszybiu.

 

Bezpiecznik był spalony, wymieniłem go, błędy zniknęły, auto jeździ. Dzięki Panowie za pomoc. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ironman155 napisał:

Bezpiecznik był spalony, wymieniłem go, błędy zniknęły, auto jeździ. Dzięki Panowie za pomoc. :lol:

Wróżka ????

A kierunek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, PAWEL69 napisał:

Wróżka ????

A kierunek?

tak jak było mówione, lampa zamiennik, w oprawce piny się dogięły i nie stykały, multimetr prawdę powiedział, a stop się ciągle palił, bo żarówka od światła przeciwmgłowego odmówiła posłuszeństwa, po wymianie wszystko wróciło do normy... kilka zbiegów okoliczności i tragedia gotowa :grin: teraz zostało porządnie pojeździć, bo się chyba trochę samochód zamulił przez niskie obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ironman155 napisał:

kilka zbiegów okoliczności i tragedia gotowa

5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
17957 - Zawór elektromagn.ograniczania ciś. doładowania (N75) 
            P1549 - 35-10 - przerwa/zwarcie z masą - Sporadyczny
17849 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) 
            P1441 - 35-10 - przerwa/zwarcie z masą - Sporadyczny
16955 - Przełącznik świateł hamowania (F) 
            P0571 - 35-00 - usterka w obwodzie
19561 - Zawór przełączania klapy kolektora ssącego (N239) przerwa/zwarcie z masą 
            P3105 - 35-10 -  - Sporadyczny
19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) 
            P3007 - 35-00 - brak sygnału
Kody gotowości: 0 0 X X X 

Jaka tragedia:polew:

Ktoś ogarnięty w temacie po odczytaniu tych błędów od razu wiedział by gdzie wsadzić łapsaka.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...