Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wentylator działa non-stop. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, nadal się kręci, na małych obrotach.


prontoszymek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Temat pewnie powrzechny i często się pojawiający, ale muszę napisać nowy, ponieważ mam kilka pytań, a nie chciałbym popełnić żadnego błędu i nie chciałbym wydawać pieniędzy w błoto. Mianowicie. Dziś znajomy z pracy, kiedy wychodził z niej powiedział mi, że w moim aucie ciągle działa wiatrak - zdziwiłem się, bo wcześniej tak nie było.. Więc odpaliłem autko, podłączyłem sobie OBD II, kostkę która pozwala czytać błędy przez BT w telefonie(plus aplikacja) - wiem, że to i tak by nic nie wykazało, ale no - nie pokazało nic. Odpaliłem autko, problem zniknął. Pojawił się po kilku minutach, co mnie lekko rozjuszyło, bo niedawno kupiłem to auto, a to kolejny problem, który się pojawia. 
Idąc dalej - wróciłem do domu, zabrałem się za rozkręcenie skrzynki z tymi duperelami typu ECU itp. Otworzyłem ją, zajrzałem do środka i.. Nie było nic. Wody nie ma, nic się nie dzieje, dosłownie.. Niby na dole były ślady, które mogły wskazywać na wodę, ale jej tam nie zaobserwowałem. Sprawdziłem przekaźnik, niby... Działał, nie wiem jak go sprawdzić, ale jak go wyjąłem, wiatrak przestał kręcić, jak go podłączyłem to kręcił ponownie.. Jest tam przekaźnik 219, który no na allegro stoi za dobrą cenę, co mnie lekko zdziwiło. Ale wiadomo, auto to skarbonka. Teraz szybkie pytanie. Jak zlokalizować problem, czy to czujnik jest do wymiany - cokolwiek?
Jest jeszcze jedno pytanie - czy ten przekaźnik można jakoś zastąpić, cokolwiek?

edit; Autko to Audi A4 B6, 1.8T BEX, quattro

Edytowane przez prontoszymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że to będzie czujnik, bo szczerze mówiąc, to zbliża się weekend i mam nadzieję, że nie będę musiał odstawić auta przez tę usterkę. 
Nie wiem, czy opłacalne jest kupowanie tych przekaźników, aby to zrobić, czy sobie odpuścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze szybkie pytanie. Ten czujnik - gdzie go zlokalizuję w silniku 1.8T BEX? Może bym na szybko go kupił, wymienił samemu, zamiast truć d*pę mechanikowi - da się to zrobić samemu, czy lepiej mechanik?
Od razu napiszę, że nie mam ani kanału, ani najazdów, ani nic takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może gdzie znajduje się ten czujnik? Upierdliwe jest odłączać ciągle akumulator, aby się nie rozładował..

Na internecie nigdzie nie mogę znaleźć żadnego schematu, nic.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Fazii napisał:

Po wyjęciu bezpiecznika nr 4 wentylator nadal chodzi?

Nie. Po wyjęciu bezpiecznika, wentylator przestawał działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypnij przekaźnik nr 3 

IMG_20201211_164404.jpg

I sprawdź miernikiem czy przypadkiem styki robocze nie są zwarte na stałe. Między 2/30 a 8/87 oraz między 2/30 a 5/87a powinna być przerwa

IMG_20201211_164341.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, prontoszymek napisał:

Ten czujnik - gdzie go zlokalizuję w silniku 1.8T BEX?

1.8t coolant temp sensor location Audi/Passat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, Panowie. Problem rozwiązany. Wymieniłem czujnik - nic to nie dało, ale; wziałem z mojej drugiej A4 B6 przekaźnik 219, zmieniłem go i okazało się, że to głównie wina tylko przekaźnika była. Stary przekaźnik ma styki robocze zwarte na stałe. Tak jak napisał Fazii. Dzięki wielkie za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...