Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gwint a geometria.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piszę  w tej sprawie, ponieważ zdania słyszę podzielone. Jeden robił geometrie jak założył gwint, inny nie. Ja mam ten problem u siebie, że mi mechanik co zmieniał mówił, abym zrobił, pojechałem diagnosty u którego robię przeglądy, mają też mechanikę, mieli mi to zrobić 2 godziny, dzwoni po 4/5 i mówi, że nie zrobią, bo z tył w wahaczach są po dwie tuleje, które są pordzewiałe, jak i śruby, i muszę kupić nowe, wymienić wtedy zrobią, bo najpierw trzeba zrobić tył, potem dopiero przód. Dzwoniłem zamówiłem Oryginalne audi 4x tuleja i dwie śruby, nakręty/podkładki oko 300zł, mechanik za wymiane tuleji powiedział min 200, bo trzeba je wyciąć i wbić, a potem dopiero geometria, mówili także że "kąty" są ok, tylko zbieżność zrobić i koszt 140, gdzie inny znajomi powiedział 80, nie wiem czy chcą mnie naciągnąć czy jak, sam zauważyłem, że po założeniu gwintu MTS Gold black edition, tak jak jest w zaleceniu 35/65 przednie koła są deliketnie pod kątem ustawione, ale nie dużo, tył moim zdaniem normalnie przylega do podłoża. Jakie jest wasze zdanie?

Opublikowano

Obowiązkowo kompletna geometria przy każdej tego typu zmianie. Na dzień dobry za obu osiach przy obniżeniu zmienia się kąt pochylenia koła (i z przodu nic z tym nie zrobisz bo jest nieregulowany), a wielowahacze mają to do siebie, że zbieżności też się zmieniają.

Opublikowano

4 tuleje i dwie śruby to brzmi jak banany i śruby od pochylenia koła. Przygotuj się, że to zrobisz i nagle okaże się, że jest jeszcze jedna śruba mimośrodowa po obu stronach od zbieżności (o ile dobrze rozumiem ich zasadę działania ;) )

Opublikowano

No mi właśnie powiedzieli, że kąty są ok, ale zbieżność trzeba zrobić, tylko nie wiem, ja się nie znam tak bardzo. Powiedzieli mi, że aby ustawić zbieżność z przodu, to trzeba najpierw tył zrobić, a aby zrobić tył musze kupić po dwie tuleje dolne plus śruby, wymienić je i wbić, dopiero potem regulacja.

Opublikowano
11 godzin temu, wojtek_lbn napisał:

Obowiązkowo kompletna geometria przy każdej tego typu zmianie. Na dzień dobry za obu osiach przy obniżeniu zmienia się kąt pochylenia koła (i z przodu nic z tym nie zrobisz bo jest nieregulowany), a wielowahacze mają to do siebie, że zbieżności też się zmieniają.

Czyli jak mam aktualnie minimalnie pochylona koła z przodu, jest to zauważalne jak się człowiek schyli od przodu auta dość nisko, to tego nie da się ustawić? Skoro mówisz, że jest nieregulowany. Bynajmniej dosłownie 1/10 opony nie przylega do ziemi, tył jak najbardziej cały przylega.

Opublikowano
1 godzinę temu, Gozdzio96 napisał:

Czyli jak mam aktualnie minimalnie pochylona koła z przodu, jest to zauważalne jak się człowiek schyli od przodu auta dość nisko, to tego nie da się ustawić? Skoro mówisz, że jest nieregulowany.

Niestety, taka konstrukcja. Moja jest nieco obniżona (nie wiem dokładnie ile, nowa opona 235/40R18 jest mniej więcej na wysokości rantu błotnika, ale nie chowa się) i z przodu wyszło -1,5 stopnia pochylenia, a powinno być poniżej 1 stopnia. Wszystko inne się dało ustawić na fabryczne wartości zawieszenia S. 

 

1 godzinę temu, Gozdzio96 napisał:

No mi właśnie powiedzieli, że kąty są ok, ale zbieżność trzeba zrobić, tylko nie wiem, ja się nie znam tak bardzo. Powiedzieli mi, że aby ustawić zbieżność z przodu, to trzeba najpierw tył zrobić, a aby zrobić tył musze kupić po dwie tuleje dolne plus śruby, wymienić je i wbić, dopiero potem regulacja.

Nie wiem po co takie gdybanie. Wjeżdżasz na geometrię, montujesz komplet głowic i widać co jest w zakresie, a co nie... Fakt, że najpierw ustawiasz tył i tak jak wyżej wspomniane już zostało, tam są 2 śruby regulacyjne na stronę- jedna od zbieżności  i druga od pochylenia.

Opublikowano

No właśnie, mi mówili aby kupić 4 tuleje na tył, po dwie dolne na strone, plus do tego śruby nakrętki od zbieżności, tak powiedzieli, ale upewnie się dokładnie, i pojadę do tego co zakładał mi gwint, niech on stwierdzi, czy to faktycznie jest tak źle jak mówią, bo mi się wydaje, że powiedzieli aby to wymienić, bo nie chce im sie silować z tym, łatwiej im za przeproszeniem uj*bać tuleje wywalić, wsadzić nowe, i aby lekko fajnie poszło. Ale jeżeli da się to zrobić teraz jak jest, to ja mam w d*pie kupowac nowe, dziś zaprowadzę do tego mechanika niech sam oceni, jak trzeba wymienić, to sie wymieni, ale na geometrie jadę gdzie indziej, bo oni powiedzieli mi 140, a znajomy warsztat diagnostyka 80zł....

Opublikowano
5 godzin temu, wojtek_lbn napisał:

Niestety, taka konstrukcja. Moja jest nieco obniżona (nie wiem dokładnie ile, nowa opona 235/40R18 jest mniej więcej na wysokości rantu błotnika, ale nie chowa się) i z przodu wyszło -1,5 stopnia pochylenia, a powinno być poniżej 1 stopnia. Wszystko inne się dało ustawić na fabryczne wartości zawieszenia S. 

 

Nie wiem po co takie gdybanie. Wjeżdżasz na geometrię, montujesz komplet głowic i widać co jest w zakresie, a co nie... Fakt, że najpierw ustawiasz tył i tak jak wyżej wspomniane już zostało, tam są 2 śruby regulacyjne na stronę- jedna od zbieżności  i druga od pochylenia.

A bardzo ci oponę ciągnie ? Ja wracam zaraz do Holandii wlasnie, i nie chce zmienic opon co rok czy dwa lata

Opublikowano

@Gozdzio96 ogólnie zawieszenie wygląda tak. Na zielono masz tuleje, na czerwono śruby. Dwie te same fotki pod innym kątem. Dowiedz się o które chodzi bo strzelam, że zbieżność to te w aluminiowej podporze


image.pngimage.png

 

Opublikowano

Powiedzieli mi dwie dolne od zbieżności, tyle wiem, nie widzialem samochodu jak był na podnośniku.

Opublikowano

Odpuszczam narazie, dopóki nie zobacze, że faktycznie opony zle sciaga, górna tuleja nie występuje oddzielnie, tylko razem z wahaczem.
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...