Skocz do zawartości
IGNOROWANY

użytkowanie audi a4 b8 2.0 tdi 177 z DPF


Jaren34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,panowie czy macie problemy z dpfem w swoich autach, niezależnie od użytkowania? chodzi o to czy w b8 dpf jest problematyczny?Jak wygląda sprawa wycięcia? i czy bez problemu przechodzicie przegląd technicznby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jaren34 napisał:

i czy bez problemu przechodzicie przegląd technicznby?

Myślę, że akurat na to pytanie to powinieneś sobie sam odpowiedzieć, a przynajmniej być na tyle świadomym, że niezależnie od marki takich rzeczy się nie robi i na pewno "bez problemu" przejść przeglądu samochód po takiej modyfikacji przejść nie powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pawel72689 napisał:

Jeszcze jest takie myślenie o wycinaniu DPF-u :facepalm:

Jest i jeszcze długo będzie niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kary powinny być surowe. Może wtedy się nauczą. Nie stać Cię na użytkowanie diesla i związane z nim koszty serwisowania to kup sobie benzyniaka bo jak do tej pory jeszcze znikoma ilość posiada opf. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.
Kilka słów o użytkowaniu diesla z dpf. Co prawda użytkuję B7, 140km, BPW, 2007 r., ale być może moja opinia Ci się przyda. Audiczkę mam od 6-lat i zrobiłem już 145tys. km. (obecny przebieg 320tys.) Przez ten czas kontrolka dpf zapaliła mi się 3 może 4 razy. Analizując przyczyny: było to po okresach jazdy w mieście, z reguły na niskich obrotach (poniżej 2tys.). W tych nielicznych wypadkach wyjeżdżałem na trasę (akurat mam blisko) i "przepalałem": tzn. obroty na 2,5 tys. 4-5 bieg i jazda (w instrukcji B7 jest napisane że aby dpf się wypalił to obroty muszą być ok. 2tys, ale z mojego doświadczenia jak są większe to nawet lepiej - oczywiście nie za wysoki żeby nie zajeździć silnika). Z zegarkiem w ręku po 6-7 minutach kontrolka gasła, ale dla spokoju proces ten przedłużałem do 15 minut.  Generalnie użytkuję samochód na trasach: do pracy 40km po drodze krajowej i dłuższe wyjazdy, gdzie wyskakuję na trasę, obroty powyżej 2tys. tempomat i nie ma żadnych problemów. Diesel (zresztą jak każdy silnik, ale diesel szczególnie) powinien złapać temperaturę roboczą  i pracować w optymalnym zakresie obrotów to wtedy jest duża szansa na długie i bezproblemowe użytkowanie. Jak wszystkie podzespoły pracują właściwie to naprawdę nie ma problemów z dpf. Oprócz eksploatacji ważna jest tez obsługa, u mnie robiąc 20-25 tys km rocznie olej wymieniam 2 razy w roku a kupując auto sprawdzałem co jakie interwały wymieniano olej. Z tego co wiem, to silnik B8, 177km ma bardzo dobre opinie i wydaje mi się że stosując takie samo podejście nie będzie problemów - może wypowie się jeszcze jakiś użytkownik tego konkretnie modelu i silnika i potwierdzi moje słowa. A jeżeli ktoś kupuje diesla z dpfem do jazdy po mieście na wiecznie zimnym silniku i na niskich z reguły obrotach to sam prosi się o koszty i nerwy. A mnie jako miłośnikowi marki - dodatkowo napiszę - najzwyczajniej w świecie szkoda takiego samochodu ;-(.

Pozdrawiam.

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Kary powinny być surowe. Może wtedy się nauczą. Nie stać Cię na użytkowanie diesla i związane z nim koszty serwisowania to kup sobie benzyniaka bo jak do tej pory jeszcze znikoma ilość posiada opf. 

Chodzi o to, że w PL nie ma żadnych kar, najwyżej zabiorą Ci dowód i jakiś mały mandat dodatniesz, druga sprawa to na drogach prawie nikt tego nie kontroluje, na stacjach diagnostycznych stąd Janusze motoryzacji mają ciągle pomysły na wycinanie DPFów. Sam użytkuję Audi z silnikiem 3.0 TDI z DPFem i myśl o wycinaniu DPFa do głowy mi nie przychodzi. Po pierwsze to nie ma z nim najmniejszych problemów (jakby były to bym wymieniał, bądź czyścił, na pewno nie usuwał), po drugie skoro coś jest to ma działać i tyle w temacie. Auto służy tylko i wyłącznie na dłuższe rodzinne wyjazdy, przebieg coś tam około 260tkm, zrobiłem nim 50tkm i z DPFem  nie było nigdy żadnych najmniejszych problemów i mam nadzieję że długo tak pozostanie. Nie chcę napisać, że diesel to tylko na trasy, jednak taka eksploatacja na pewno wydłuża jego żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2021 o 21:00, Barti_ napisał:

Myślę, że akurat na to pytanie to powinieneś sobie sam odpowiedzieć, a przynajmniej być na tyle świadomym, że niezależnie od marki takich rzeczy się nie robi i na pewno "bez problemu" przejść przeglądu samochód po takiej modyfikacji przejść nie powinien.

Dzięki, czyli przechodzi. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaren34 napisał:

Dzięki, czyli przechodzi. Pzdr

Jasne, wytnij i jedź na przegląd  pochwalić się modem:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jaren34 napisał:

Dzięki, czyli przechodzi. Pzdr

Mam wrażenie, że zrozumiałeś moją wypowiedź trochę na opak.. :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2021 o 21:00, Barti_ napisał:

Myślę, że akurat na to pytanie to powinieneś sobie sam odpowiedzieć, a przynajmniej być na tyle świadomym, że niezależnie od marki takich rzeczy się nie robi i na pewno "bez problemu" przejść przeglądu samochód po takiej modyfikacji przejść nie powinien.

Dzięki, czyli przechodzi. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez napinki chłopaki :) temat zamykam. Pozdrawiam i życzę szerokości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...