Jump to content

Barti_

Pasjonat
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

5

About Barti_

Informacje

  • First name
    Bartłomiej
  • Location
    Kraków

Car

  • Car model
    A4 B8
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2013
  • Engine
    2.0 TDI
  • Engine code
    CGLC
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

358 profile views
  1. Barti_

    A4 B8 lift avant

    Nie wiem jak teraz dokładnie stoją ceny bo nie sprawdzałem ostatnio, ale tak jak napisał Kamil - najpierw sprecyzuj czego szukasz i na czym Ci najbardziej zależy (jednemu wystarczy bieda byle było S-line, a drugi woli panoramę, dwustrefową klimatyzację i inne bajery ale bez znaczka S-line w tej samej cenie). Budżet masz określony - rozumiem, że nie zamierzasz go przekraczać? Czy w tej cenie chcesz wykonać również tzw. pakiet startowy (oleje, filtry, ew. rozrząd itd)? Jeżeli tak to wtedy automatycznie też musisz obniżyć cenę za jaką chcesz kupić samochód. S-line jest fajny, ale cena samochodu szybuje od razu kilka tysięcy w górę za to, że masz ten magiczny emblemat. Więc masz do wyboru albo szukać biednej wersji z S-line, albo dobrze doposażonej ale bez S-line. Nie określiłeś też z jakiego rocznika i z jakim przebiegiem maksymalnym szukasz bo to też będzie wpływało na to co ten samochód może mieć. Przed zakupem z podstawowych rzeczy ważnym jest sprawdzić przede wszystkim historię pojazdu, jakie serwisy były robione (czy był rozrząd, dwumasa, olej w skrzyni regularnie (w przypadku automatu to dosyć ważne)), czy gdzieś ewidentnie nie był bity (miernikiem lakieru - tutaj jedynie szukałbym dużych wartości, bo wiadomo, że jak ktoś chce zatuszować to i tak zatuszuje albo wymieni cały element poszycia), dobrze jest zabrać samochód też na stację diagnostyczną żeby sprawdzić podstawowe parametry jak chociażby geometrię, zawieszenie itd, ew. ASO. Najważniejsze to żeby silnik był zdrowy, resztę zawsze da się zrobić. Rzuć okiem też na podłużnice czy całe, czy są jakieś ślady ingerencji, na podłogę w bagażniku, spasowania elementów - w gruncie rzeczy jak się nie znasz to zawsze warto zabrać kogoś kto się na tym zna, albo zlecić komuś.
  2. Cześć wszystkim, Na wstępie tylko napiszę, że ten dział wydaje mi się najbardziej odpowiedni do tego typu informacji. Postanowiłem zrobić nowy temat z tego względu, że podpięty w Manualach odnośnie czujników TPMS jest zamknięty, a też nie do końca odpowiadał temu czego szukałem, czyli informacji co ja właściwie mam w tym swoim aucie. Osoby, które zainteresowane są dołożeniem / zakodowaniem TPMS odsyłam do poniższego tematu: Natomiast osoby, które tak jak ja po zakupie miały problem z ustaleniem, którą z wersji TPMS posiada samochód, tj. czy macie czujniki w kołach, czy raczej elektroniczny pomiar na podstawie ABS zapraszam do poniższej lektury. Wrzucam dla potomnych poniższe informacje - mam nadzieję, że pomogą przynajmniej jednej osobie 1) Istnieje kilka rodzajów czujników ciśnienia (zaczerpnięte z forum VW) - nie wiem czy wszystkie aplikują się również do Audi (ale zakładam, że tak): Źródło: How to: retrofit indirect Tire Pressure Monitoring in 5 minutes. (7K6) WWW.VWWATERCOOLED.ORG.AU Retrofit fully functional 7K6 Indirect Tire Pressure Monitoring, (No TPMS reset button required). This may be of interest, if like me; you have a less Z powyższej tabelki łatwo odczytać, że jeżeli posiadacie 7K0, bądź 7K6 to albo w ogóle nie macie takiego systemu (7K0), albo macie system który działa na zasadzie odczytu bezpośrednio z ABS częstotliwości obrotu danego koła (7K6). Jeżeli chodzi o kody 7K3/7K4/7K5 - są to czujniki radiowe montowane w kołach, czyli tzw. bezpośredni pomiar. Jeżeli chodzi o 7K6 to dokładnie działa w ten sposób, że "pobiera sygnały ze sterownika ABS i na tej podstawie porównuje obwód koła (różny obwód = różne ciśnienie). System ten nie pokazuje temperatury ani ciśnienia na ekranie MMI – spadek ciśnienia komunikuje jedynie grafika na wyświetlaczu licznika." Źródło: TPMS 7K6 – system monitorowania ciśnienia w kołach, A6 C6 – …stefank… MOJEPROJEKTY.EU 2) Żeby sprawdzić w konkretnym przypadku, jaki system macie - trzeba sprawdzić po VIN na pozycji: 3) W poniższym linku wrzucam dodatkowo odnośnik do strony Audi na której macie filmik jak dokładnie działa TPMS po ABS: Audi Technology Portal - Tire pressure monitoring system WWW.AUDI-TECHNOLOGY-PORTAL.DE <p>Many models from Audi are equipped with a tire pressure monitoring system that is integrated into the electronic stabilization program (ESP). This is a system that measures indirectly, has no... 4) Dodatkowo Audi od 2011 wzwyż montuje tylko Indirect TPMS na bazie ABS. Źródło: Audi ABS Indirect TPMS Reset Procedures WWW.TPMSDIRECT.COM Audi ABS Indirect TPMS Reset Procedures - What is an ABS Indirect TPMS System? How do you reset it? Jeżeli gdzieś zawarłem jakiś błąd - nie krępujcie się poprawiać Jeżeli władza uzna, że powinno się to znaleźć w innym dziale/ewentualnie warto podwiesić - śmiało Pozdro, Bartek
  3. Panowie jak to jest z tymi całorocznymi, warto czy nie warto? Miałem teraz na lato kupować felgi 19tki i letnie opony do nich, ale zrezygnowałem z pomysłu na ten rok, a aktualne założone mam zimowe 18tki (245/40/18), więc też zacząłem myśleć o całosezonowych oponach pod kątem przyszłorocznych felg (zmianie na większe). Kupno teraz na lato wielosezonowych 245/40/18 pozwoli mi później też jeździć na nich ewentualnie w zimie gdyby w lato przyszły większe felgi (i konieczność zakupu nowych opon), więc nie zmarnowałbym kasy kupując opony na jeden sezon. Tylko pytanie czy te całosezonowe rzeczywiście warto? Przeglądałem trochę oponeo i pytanie jaką oponę całosezonową na 245/40/18? Patrząc po popularności przedstawia się to następująco: 1) Michelin CrossClimate+ 245/40 R18 97 Y XL Michelin CrossClimate+ 245/40 R18 97 Y XL » Oponeo WWW.OPONEO.PL Opony Michelin CrossClimate+ 245/40 R18 97 Y XL w Oponeo to darmowa dostawa w 24h i atrakcyjne ceny. Sprawdź ofertę! 2) Bridgestone Weather Control A005 245/40 R18 97 Y XL Bridgestone Weather Control A005 245/40 R18 97 Y XL » Oponeo WWW.OPONEO.PL Opony Bridgestone Weather Control A005 245/40 R18 97 Y XL w Oponeo to darmowa dostawa w 24h i atrakcyjne ceny. Sprawdź ofertę! 3) Nokian WeatherProof 245/40 R18 97 V XL Nokian WeatherProof 245/40 R18 97 V XL » Oponeo WWW.OPONEO.PL Opony Nokian WeatherProof 245/40 R18 97 V XL w Oponeo to darmowa dostawa w 24h i atrakcyjne ceny. Sprawdź ofertę! W tym wątku najczęściej przewijała się Michelin - rzeczywiście najlepsza pod kątem użytkowania z tych 3 wyżej? Ewentualnie jeżeli chodzi o stosunek cena/jakość?
  4. Morał z tej całej historii jest taki, że w przypadku części samochodowych lepiej załatwiać to poprzez sprawdzonych sprzedawców na forum, czy też poprzez renomowane sklepy internetowe albo w zwyczajnym sklepie stacjonarnym, gdzie jak ktoś Ci sprzeda bubla to wjeżdżasz fizycznie do sklepu i mimo wszystko sypnąć trochę więcej grosza, a spać spokojnie. Kupując poprzez Allegro musisz się liczyć z tym, że to taki OLX gdzie masz pełno Januszy, ale z trochę lepszą otoczką ponieważ nazywają się tam nie "Janusz" tylko "Firma Janusz Januszowaty" co od razu brzmi poważniej. Niby kupujesz mając jakąś ochronę, ale jak przychodzi co do czego to efektem "dyskusji Allegro" jest to, że zawieszają konto typowi na X czasu, a później wraca do tego samego procederu, gdzie pewnie 1 na 10 klientów zrobi w ogóle cokolwiek po tym jak został naciągnięty, a reszta machnie ręką, że to małe pieniądze i nie warte nerwów. Polecam przed zakupem na większą kwotę (rzecz subiektywna jaką) zawsze sprawdzić albo opinie o danym sprzedawcy (nie tylko na Allegro), ewentualnie o przedmiocie jaki sprzedaje (w ocenach / komentarzach tego sprzedającego). Czekam na dalszy przebieg wydarzeń bo podziwiam za determinację
  5. Poszukaj tutaj, powinno być w pierwszym poście.
  6. Barti_

    Koronawirus

    Poczta Polska już ma nasze dane - Wybory prezydenckie 2020 - rp.pl WWW.RP.PL Państwowy operator już 22 kwietnia otrzymał za zgodą ministra cyfryzacji dane z rejestru PESEL potrzebne do przygotowania wyborów prezydenta – tę informację potwierdził resort cyfryzacji. I tyle w temacie danych osobowych w naszym kraju
  7. Jest podczepiony cały temat o tym..
  8. Barti_

    Zakup A4 B8

    Bardzo często tak jest, że jeżeli auto długo stoi, a jest w fajnej konfiguracji to oznacza w gruncie rzeczy, że jego historia wypadkowa, albo kondycja pozostawia wiele do życzenia. Przerobiłem masę takich tematów - VIN to podstawia żeby zacząć weryfikacje samochodu, nie ma co wierzyć w zapewnienia sprzedawcy. Co do drugiego egzemplarza - bardzo przystępna konfiguracja jeżeli chodzi o środek natomiast nie widzę w opisie "Bezwypadkowy", więc sugeruję od tego zacząć temat podczas sprawdzania (co było robione)
  9. Barti_

    Kupno A4 B8

    faktycznie prezentują się zacnie - dlatego za każdym razem warto jechać albo z kimś kto nie jedzie z myślą o kupieniu tylko sprawdzeniu, ewentualnie zlecić to komuś kto się specjalizuje w sprawdzaniu Co do B9 - wszystko zależy od tego jaki masz budżet, na pewno będzie tego coraz więcej z każdym kolejnym miesiącem. Pamiętaj, żeby się nie wypstrykać z całego na sam zakup, a zostawić rezerwę na ewentualne wymiany/dołożenie na pakiet startowy
  10. Z tego co widzę, to żeby w ogóle pojechać będziesz musiał zrobić sobie test i mieć pieczątkę, że wynik negatywny. Test teraz ile kosztuje - 500PLN? Co do tego kiedy będzie druga fala - myślę, że wcale nie będzie tak, że będzie to falami tylko przyrost będzie ściśle związany z restrykcjami. Oczywiście zwiększy się w momencie poluzowania restrykcji, więc może się okazać, że w lipcu będzie np. 1MLN chorych jeżeli znieśliby całkowicie. Do grudnia daleka droga
  11. Barti_

    Kupno A4 B8

    To drugie - jestem w stanie już uwierzyć w taki przebieg. Z tego co widzę, ma jeszcze lepsze wyposażenie niż pierwszy, do tego quattro i automat. Ale znowu - sprowadzony z Niemiec i tym razem reklamowany jako bezwypadkowy. Bierz VIN i sprawdzaj czy rzeczywiście tak jest. W przypadku automatu - ważne żeby olej w skrzyni w odpowiednich interwałach był wymieniany (idealnie to +/- co 60k). Jeżeli do tej pory by np nie był - no to już się zapala lampka. Plus pamiętaj, że przy takim przebiegu dobrze by było, żeby rozrząd był przynajmniej raz już zmieniony. Natomiast co do ceny - auto fajnie wyposażone, wygląda na zadbane, ale... w tej cenie pewnie już kupisz B9 (gorzej wyposażone, ale to zawsze B9 ) Tak już ad hoc: Używane Audi A4 - 57 000 PLN, 230 000 km, 2013 - otomoto.pl WWW.OTOMOTO.PL Nie Uszkodzony Audi A4 - Nie Pierwszy właściciel, Inny kolor, Metalik, Perłowy, Diesel, 177 KM, 1 968 cm3. ABS, CD, ABS, Centralny zamek, ABS, CD, ABS, Podobny egzemplarz, a zobacz jaka różnica w cenie (tylko, ze tutaj masz już od handlarza).
  12. Barti_

    Kupno A4 B8

    Jeżeli uwierzysz w taki przebieg w aucie sprowadzonym z Niemiec - bierz śmiało (oczywiście żartuję). Myślę, że to auto ma taką cenę tylko i wyłącznie ze względu na mityczny przebieg. Gdyby miało 250k przebiegu - kosztowałoby pewnie 60k. Auto dobrze wyposażone, po zdjęciach nie ma się do czego przyczepić. W ofercie nie widzę informacji, że bezwypadkowe - więc poprosiłbym o VIN oraz informację, co było w tym aucie robione
  13. Jak uda się wyjechać nad polskie morze w tym roku to będzie dobrze.. Chyba, że do tej Grecji czy Chorwacji chcesz jechać w grudniu, a to i tak nie pewne Ja myślałem osobiście, żeby na wakacje jechać w sezonie jesienno-zimowym do jakiegoś kraju w którym jest ciepło, aczkolwiek patrząc po tym, że w Afryce też już koronawirus hula, myślę, że i to jest nierealne w tym roku. Odbiegając trochę od temat - myślę, że jeżeli już biura będą mogły gdziekolwiek wysłać turystów - to będzie taki popyt, że będzie to rekordowo drogie.
  14. Jak się nazywa firma?
×
×
  • Create New...