Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni Multitronik KSS na Quattro KXS Tiptronik w silniku 2.7 TDI CAMA


pawel57478

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  posiadam Audi a4 b8 z 2008r z silnikiem 2.7 TDI CAMA  ze skrzynią multitronik KSS  planuje zrobić swap na Quattro Tiptronik KXS

mam pytanie czy ktoś przerabiał temat ?? Wiem ze bedzie potrzebna skrzynia  z łapą tylne sanki i tak dalej ale chodzi o to czy to w ogóle ruszy 

Najlepiej kupić skrzynie z kompem i zegarami stacyjka i tak dalej  Z tego co sie orientuje  to 2.7 w seri nie było quattro  i pytanie czy komp od 3.0 TDI podejdzie  chodzi mi o silnik   co ma 4  łańcuchy rozrzadu   bo budowa przypomina mój 2.7

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaj grata i kup takiego jak potrzebujesz

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ecu to są różnice w sterowaniu turbo na pewno - ale do ogarnięcia. Miałem kiedyś kontakt z osobą która z kolei miała sterownik z 2.7tdi w 3.0tdi także jest to możliwe.

 

Natomiast w c6 były 2.7quattro z tiptronikiem także może takie ecu dopasować lepiej. 

Życze dużo cierpliwości z elektryką itd. Bo myślę że sama mechanika nie powinnq przysporzyć problemow.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze teamt taki ze. Nigdzie nie mogę ogarnąć bo w tym zbiorniku od Quattro są 2 pompy i pytanie czy można je zmostkowac razem i są 2 pływaki słyszałem że  ciągniemy 2 przewody pod liczniki tylko pod które piny??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Banan napisał:

Co do ecu to są różnice w sterowaniu turbo na pewno - ale do ogarnięcia. Miałem kiedyś kontakt z osobą która z kolei miała sterownik z 2.7tdi w 3.0tdi także jest to możliwe.

 

Natomiast w c6 były 2.7quattro z tiptronikiem także może takie ecu dopasować lepiej. 

Życze dużo cierpliwości z elektryką itd. Bo myślę że sama mechanika nie powinnq przysporzyć problemow.

Jeszcze teamt taki ze. Nigdzie nie mogę ogarnąć bo w tym zbiorniku od Quattro są 2 pompy i pytanie czy można je zmostkowac razem i są 2 pływaki słyszałem że  ciągniemy 2 przewody pod liczniki tylko pod które piny???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 1 drugiego pływaka pod pin 10 licznika , pin 2 do 9 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc udało sie  mam Audi a4 b8 2.7 TDI Quattro Tiptronic kxs

To wcale nie było takie łatwe  zmienić automat na automat mój sterownik  pochodził z 3.0 TDI  okazało sie ze w tym sterowniku   inne napięcia są  na czujniki  trzeba było wszystko przekodować zmienić  dawki na wtryskach  Wiązkę silnika tez trzeba było zmienić  bo w tej od 2.7 multitronik całkowicie piny w innym miejscu 

Po odpaleniu okazało się że w wiązce od 3.0 zostały 3 wolne wtyki   

1 była od czujnika  w turbinie  ciśnienia spalin 

2 od zaworu  ciśnienia oleju

3  temperatura oleju 

wszystko dało sie ładnie wy kodować bo wcześniej auto wpadało przy około 3k obrotów w tryb awaryjny 

Dpf też trzeba było usunąć  bo nie dało sie dojść do ładu 

W samochodzie dosłownie wymieniłem wszystkie sterowniki z auta dawcy  dzięki temu niem usiałem ściągać ochrony komponentu 

kołozamachowe te z multitronika nie pasowało  tak samow wybierak miał za krótkie cięgno 

Dużo rzeczy  sam  zrobiłem z kolegą  mam tu namyśli wsadzenie gratów  i tak  dalej 

komputer ogarniał kolega który pracuje w chiptuning   tak to koszta by były większe 

jeśli chodzi o koszta to wydałem około 6k na części mam tu na myśli  skrzynie  swap quattro  i cały zestaw startowy 

czy warto ???? to zależy jakie macie auto mam tu na myli wyposażenie i czy zadbane 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2021 o 23:19, Banan napisał:

Pin 1 drugiego pływaka pod pin 10 licznika , pin 2 do 9 

Dzięki  za informacje  ale ja to zrobiłem troszke inaczej    od strony pasażera jest kostka  brązowa i tam już są piny właśnie  co idą pod zegary (9-10 ) wpinamy sie w brazową kostkę w pin 4-5      czyli pin 1 do pin 4 pin 2 do pin 5 a dalej śa przewodu do zegarów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pawel57478 napisał:

Dzięki  za informacje  ale ja to zrobiłem troszke inaczej    od strony pasażera jest kostka  brązowa i tam już są piny właśnie  co idą pod zegary (9-10 ) wpinamy sie w brazową kostkę w pin 4-5      czyli pin 1 do pin 4 pin 2 do pin 5 a dalej śa przewodu do zegarów 

 

Screenshot_20210519_143133.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...