Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Podłączenie CLH nie ori


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, wg. instrukcji jaką dostałem po kupnie modułu wygląda to tak:

jego.png

Teraz co do podłączenia tego - A4 B7, elektryka z tyłu, MCE LOW, MK LOW i włącznik świateł również LOW. Światła zapalają mi się po przekręceniu zapłonu, ustawiony mam tryb skandynawski. Poprawcie mnie bo nie mam pojęcia czy dobrze to kminię:

Stałe 12V podpinam pod bezpiecznik nr 24 (20A, odpowiada za MK)

Masa -12V pod pin 10 we włączniku świateł

+12V po zapłonie pod pin 1 we włączniku świateł

Impuls do tego modułu - podpinać się pod MK, kierunki czy może w drzwiach pod sterownik centralki ? Muszę do tego wykorzystać oba przewody, tj. +12V oraz masa -12V czy mase mogę w tym przypadku odpuścić ?

Podłączenie odpowiednich świateł pod MCE ogarnę.

Dzięki z góry za jakąkolwiek pomoc.

Opublikowano

Masę masz na oczko w dolnej części słupka przy nodze kierowcy, zasilanie nad pedałami, też na oczko, najlepiej z tych miejsc brać...

Jak chciałbyś to naprawdę dobrze ogarnąć to taki impuls idzie w drzwiach, do otwierania zamka, ale w tym przypadku łatwiej będzie pod kierunek po prostu... tylko musisz wiedzieć wtedy, że awaryjka + zapłon da wyzwolenie clh...

I warto dać taki dokładany moduł przez bezpiecznik...niby tam jest na tym schemacie ?

Opublikowano (edytowane)

Kamil pisząc o zasilaniu masz na myśli +12V po zapłonie czy o stałe 12V z bezpieczników ?

Edit. OK, nie było pytania, ogarnąłem :)

Wrzucę dodatkowo bezpiecznik po drodze do modułu a impuls właśnie pójdzie chyba z zamka - dojdą jeszcze składane lusterka więc boczki i tak będe ściągać. A może i blendy wrzucę jak u Ciebie :)

Edytowane przez KiziorDZN
Opublikowano

@kamil-vag a podpowiedz mi jeszcze przy okazji jak masz rozwiązane podłączenie blend lusterek żeby to grało z clh. Czytałem tematy z tym związane ale tam były info o podłączaniu się pod sufit albo ori clh. Jak masz to u siebie rozwiązane ?

Opublikowano

Kupujesz przekaźnik samochodowy 12V ze stykiem NC

styk 85 dajesz masę

styk 86 + po zapłonie

styk 30 plus z halogena, lewego lub prawego

ze styku 87a dajesz zasilanie na blendy lusterek

 

Takie coś najtańsze wystarczy: https://allegro.pl/oferta/przekaznik-uniwersalny-12v-30a-9964032181

 

Opublikowano

Dzięki, jeszcze ostatnie pytanie co do tego 12v po zapłonie bo chyba zaczynam kombinować niepotrzebnie. Brać to z MCE ? U mnie w low pin 7 (Pin 7 – Zasilanie ze stacyjki (pin 2), mostek z grzaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i sterownikiem kolumny kierowniczej (pin 16/12) // może coś wspólnego z włącznikiem świateł awaryjnych ? [żółto/czarny]).

Czy w ogóle mce nie ruszać ? (po za zasilaniem odpowiednich świateł)

 

Opublikowano

Może być z MCE, może być z włącznika świateł, może być ze stacyjki, + po zapłonie to czarny przewód zazwyczaj. 

Chodzi o to, żeby dać + po zapłonie, który rozwiera przekaźnik, żeby jak jedziesz i zapalisz halo nie świeciły też blendy... 

Opublikowano

No właśnie myślałem, że to skąd wezmę zasilanie po kluczyku ma jakieś znaczenie. Zatem teraz wszystko jasne, kompletuje blendy i można podłączać :)

Dzięki raz jeszcze.

Opublikowano

Dobra, ostatecznie - może ktoś sprawdzić czy to w ten sposób zadziała ?

Zdjęcie niżej, a teraz trochę wyjaśnień:

Stałe 12V puszczam przez dodatkowy bezpiecznik, masa wiadomo. 12V po zapłonie wezmę z MCE albo tam gdzie będzie najbliżej, to nie problem. Z modułu clh wychodzą 4 przewody do podłączenie oświetlenia, wykorzystam dwa z nich podłączając wszystko tak jak na zdjęciu. Dwa pozostałe zostawiam wolne (zaizoluję). Impuls będzie szedł z modułu w drzwiach, jako, ze sprzedający pisał, że moduł może być wzbudzany zarówno plusem jak i masą (z modułu wychodzą 2 przewody do tego przeznaczone) to wykorzystam również tylko jeden, np. ten oznaczony jako +12V. Podłączę go pod kabelek szaro-zielony w module drzwi (tam raz jest plus a raz minus). Tutaj właśnie mam problem bo nie wiem czy to zadziała w ten sposób jak myślę. Może więc zmostkować oba przewody z modułu clh (czyli ten co wzbudza po plusie i minusie) i dopiero te dwa podłączyć pod centralkę ?

No i sprawa z przekaźnikiem do lusterek - tak to ma wyglądać jak na poniższej grafice czy znowu coś poplątałem ?

podłączenie clh.png

Opublikowano
49 minut temu, KiziorDZN napisał:

Dwa pozostałe zostawiam wolne (zaizoluję).

Nie rób tak, skręć wyjścia modułu ze sobą i dopiero z nich daj dalej... 

Co do wzbudzenia CLH:

A4 przedni zamek.png

1 . Spróbuj plus pod V+ a minus pod V- 

2. Jak nie będzie tak działać, to spróbuj z połączeniem przewodów... chociaż dopytaj sprzedawcy czy np podanie niechcący zasialania na wyzwolenie masy nic nie uszkodzi...

3. Najbezpieczniej dać tu kolejny przekaźnik w drzwiach... dla cewki bez różnicy od której strony podasz plus czy minus... wiec zawsze zadziała... i wtedy sobie na styk roboczy daj masę i na wyjściu będzie się pojawiać masa do wyzwolenia clh... 

 

Opublikowano

Nad kolejnym przekaźnikiem również myślałem, w którymś temacie o clh wrzucałeś coś takiego na ten temat.

Relais-stromlaufplan-apel.png.9b4cd3ad5ca734571b56305d590b67c8.png

Pokombinuję z tym impulsem. Teraz już wszystko powinno być jasne, było tutaj na forum trochę takich tematów ale skakanie po nich i wyszukiwanie informacji jest mega męczące (a i o błąd nie trudno, w końcu b6 i b7 to co innego, do tego dochodzą instalacje low/high itd.), więc wolałem kolejny raz zapytać.

Blendy z led już mam, może jeszcze pokombinuję z rezystorami żeby to mocniej świeciło i można montować.

 

Opublikowano

Jeszcze jeden pomysł wpadł mi do głowy - mianowicie dorzucenie do tego CLH oryginalny przełącznik, nie ukrywam, że by się to przydało.

Da ktoś podpowiedź jak to połączyć z tym modułem, który mam ?

Opublikowano

Witam, ponownie wracam z pytaniem o moduł ponieważ nie mam już sił do tego. Wyzwalanie mam podłączone pod V+ i V- z zamka centralnego. Masa do masy, stałe 12V i po zapłonie również. Dodatkowo podłączone oświetlenie tablicy oraz halogenów. Po przekręceniu zapłonu na module zapala się dioda, po wyjęciu kluczyka gaśnie. I teraz podczas zamykania/otwierania auta z pilota nic się nie dzieje, słychać tylko cewkę w module (tak mi sie wydaje - charakterystyczne kliknięcie). Nie mam pojęcia gdzie szukać problemu.

Wydaje się, że moduł działa ale nie daje zasilania na wybrane światła.

Podłączenie jak wyżej na zdjęciach z poprzednich postów. Pomoże ktoś ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...