Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Problem z DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z filtrem DPF. Przebieg auta 274 tys. Po wymianie silnika na ten o tym samym oznaczeniu  z anglika i przejechaniu raptem 300 km wyswietliło mi błąd DPF'a, którego za nic w świecie nie szło dopalić. Do tej pory dopalał się bez problemowo. Procedura serwisowa wypalenia startowała, ale poziom zapełnienia sadzą był ciągle na poziomie 101.6%. Filtr DPF został wymontowany z auta i zawieziony do czyszczenia chemicznego, a czujnik różnicy ciśnień wymieniony na nowy firmy Bosh. Spokój był na kolejne 260 km i problem powrócił. Ikona DPF. mrugająca ikona świec żarowych oraz check engine. Tym razem po podpięciu VCDS poziom zapełnienia sadzą wynosił 46% i po trzykrotnym uruchomieniu serwisowego wypalania i jezdzie z prędkością 160 km/h (jazda na wysokich obrotach, ale z niską prędkością dawała temperaturę spalin przed turbosprężarką maksymalnie 400*C) udało mi się zejść jedynie do 20% zapełnienia sadzą, a błąd dalej nie zniknął. O co tu może chodzić? Próbować go dalej wypalać serwisowo? Poniżej błędy, które pokazuje mi VCDS. 

 

Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 03G 906 016 GD    HW: 03G 906 016 GD
   Component: R4 1,9L EDC G000SG  9897  
   Revision: --H05---    Serial number: XXXXXXXXXXXXXX
   Coding: 0000071
   Shop #: WSC 11111 111 11111
   VCID: 6BD4FF304A85F11E4F-803E

2 Faults Found:
008194 - Particulate Trap Bank 1 
               P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 274396 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 882 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    (no units): 2.0
                    Duty Cycle: 20.1 %
                    (no units): 10.20
                    Temperature: -0.9°C
                    Time: 5091.8 s

005697 - Please check DTC Memory of A/C Controller 
               P1641 - 000 - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 274396 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 882 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 14.21 V
                    Bin. Bits: 00101100
                    Temperature: 85.5°C
                    (no units): 0.0

Readiness: 0 0 1 1 1 
Opublikowano (edytowane)

Sprawdzałeś wałek rozrządu?

Edytowane przez ecobuda
Błąd
Opublikowano

Jak wałek na już śliwki  na krzywkach to nie do końca ogarnia pracę pompowtryskiwaczy  w efekcie czego występuje brak możliwości wtryśnięcia odpowiedniej dawki paliwa co skutkuje brakiem możliwości podniesienia temperatury spalania i niemożnością spalanie cząstek sadzy. Jeżeli masz wałek że starego silnika to porównaj wysokość krzywej. Zmierz suwmiarką. jeżeli jest duża różnica to masz odpowiedź. 

Opublikowano

Wałek rozrządu wleciał od razu nowy, do tego szklanki i zestaw naprawczy pompowtryskiwaczy. Mozliwe jest aby pompki byly zle ustawione? 

Opublikowano

Albo nie ten wałek. Ja po wymianie silnika nie zmieniłem wałka a w Nowym silniku siedział wałek bez obsługi dpf i co 300 km zapisał się dpf.

Opublikowano

Czyli objaw identyczny jak u mnie. Raptem 300 km i komunikat o zapchanym filtrze.

Etka podaje dwa numery walka rozrzadu:

038 109 101 AF

038 109 101 AH

Który z nich obsługuje DPF? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...