Krzysztof.95 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Witam. Mam problem z filtrem DPF. Przebieg auta 274 tys. Po wymianie silnika na ten o tym samym oznaczeniu z anglika i przejechaniu raptem 300 km wyswietliło mi błąd DPF'a, którego za nic w świecie nie szło dopalić. Do tej pory dopalał się bez problemowo. Procedura serwisowa wypalenia startowała, ale poziom zapełnienia sadzą był ciągle na poziomie 101.6%. Filtr DPF został wymontowany z auta i zawieziony do czyszczenia chemicznego, a czujnik różnicy ciśnień wymieniony na nowy firmy Bosh. Spokój był na kolejne 260 km i problem powrócił. Ikona DPF. mrugająca ikona świec żarowych oraz check engine. Tym razem po podpięciu VCDS poziom zapełnienia sadzą wynosił 46% i po trzykrotnym uruchomieniu serwisowego wypalania i jezdzie z prędkością 160 km/h (jazda na wysokich obrotach, ale z niską prędkością dawała temperaturę spalin przed turbosprężarką maksymalnie 400*C) udało mi się zejść jedynie do 20% zapełnienia sadzą, a błąd dalej nie zniknął. O co tu może chodzić? Próbować go dalej wypalać serwisowo? Poniżej błędy, które pokazuje mi VCDS. Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No SW: 03G 906 016 GD HW: 03G 906 016 GD Component: R4 1,9L EDC G000SG 9897 Revision: --H05--- Serial number: XXXXXXXXXXXXXX Coding: 0000071 Shop #: WSC 11111 111 11111 VCID: 6BD4FF304A85F11E4F-803E 2 Faults Found: 008194 - Particulate Trap Bank 1 P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 274396 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 882 /min Speed: 0.0 km/h (no units): 2.0 Duty Cycle: 20.1 % (no units): 10.20 Temperature: -0.9°C Time: 5091.8 s 005697 - Please check DTC Memory of A/C Controller P1641 - 000 - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 274396 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 882 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 14.21 V Bin. Bits: 00101100 Temperature: 85.5°C (no units): 0.0 Readiness: 0 0 1 1 1
ecobuda Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 (edytowane) Sprawdzałeś wałek rozrządu? Edytowane 19 Stycznia 2021 przez ecobuda Błąd
ecobuda Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Jak wałek na już śliwki na krzywkach to nie do końca ogarnia pracę pompowtryskiwaczy w efekcie czego występuje brak możliwości wtryśnięcia odpowiedniej dawki paliwa co skutkuje brakiem możliwości podniesienia temperatury spalania i niemożnością spalanie cząstek sadzy. Jeżeli masz wałek że starego silnika to porównaj wysokość krzywej. Zmierz suwmiarką. jeżeli jest duża różnica to masz odpowiedź.
Krzysztof.95 Opublikowano 20 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2021 Wałek rozrządu wleciał od razu nowy, do tego szklanki i zestaw naprawczy pompowtryskiwaczy. Mozliwe jest aby pompki byly zle ustawione?
ecobuda Opublikowano 20 Stycznia 2021 Opublikowano 20 Stycznia 2021 Albo nie ten wałek. Ja po wymianie silnika nie zmieniłem wałka a w Nowym silniku siedział wałek bez obsługi dpf i co 300 km zapisał się dpf.
Krzysztof.95 Opublikowano 21 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2021 Czyli objaw identyczny jak u mnie. Raptem 300 km i komunikat o zapchanym filtrze. Etka podaje dwa numery walka rozrzadu: 038 109 101 AF 038 109 101 AH Który z nich obsługuje DPF?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się