Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Strzał z rury wydechowej przy uruchamianiu


TOOL

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

zeby najlepiej nakreślić sytuację zacznę od początku.

miesiąc temu wymieniłem pompę paliwa na MTM. Przy montowaniu tej pompy wyszło na jaw że pompa przy zapłonie nie pompuje, ale po uruchomieniu silnika.

Efekt jest taki, że od tego momentu muszę jakby dłużej go 'hęhęhę' odpalać (może z sekundę dłużej, ale jest różnica).

Po nocy czy po dłuższym postoju (generalnie na zimnym) wchodzi od razu na 2000 obrotów i spada do 1200. Jak silnik się rozgrzeje spada do 850-900 obrotów.

Dzisiaj rano po odpaleniu znowu wskoczył na 2000, a z rury usłyszałem jeden 'pryk'/strzał jakby był zatkany i w tej samej sekundzie obroty spadły do 1200.

Tak szybko obroty jeszcze nie spadały jak przy tym 'wystrzale'.

Jak myślicie w czym rzecz?

pozdrawiam

PS. nadmienię, że instalacji gazowej nie mam, nikt nie grzebał przy silniku itd. itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzały oznaczaja zły stosunek paliwa do powietrza lub przestawiony zapłon. Zapłon nie mozna przestawić, więc wychodzi na to, że pompa którą wymieniłeś wprowadza zamieszanie - ciśnienia nie te czy co ??????????????? Wymień pompe na sprawną i od tego silnika, szukanie innych przyczyn bez potwierdzenia sprawności istniejących mija się z celem.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pompa nie ma wpływu na wysokość ciśnienia w kolektorze paliwowym ,to reguluje regulator ciśnienia.(może w przypadku gdy podaje zbyt niskie ciśnienie)

" Przy montowaniu tej pompy wyszło na jaw że pompa przy zapłonie nie pompuje, ale po uruchomieniu silnika." Nie sądzę żeby przed wymianą pompy było inaczej-to nie jest zależne od pompy tylko od przekaźnika.

Być może po montażu zaszły jakieś zmiany i ECU musi mieć czas na dopasowanie i zapisanie w pamięci i po pewnym czasie wszystko będzie dobrze.

Sądzę że nie zaszkodziło by sczytanie błędów,łatwiej jest wtedy szukać przyczyny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak mówi mstan, regulator nie trzyma, a pompa nowa, daje lepsze ciśnienie i stąd ten galimatias. ...??????????????

Ja wczesniej myślałem, że przyczyna leży w naturalnym zużyciu paru elementów, a wymiana pompy jedynie pokazała problem szerzej.

Ja mam pytanie: W jakim stopniu brak regulacji ciśnienia moze wpłynąć na lanie się chwilowe z wtrysków? W jakim stopniu wtrysk może powstrzymać zbyt dużą dawkę paliwa jezeli mamy zbyt duże ciśnienie za regulatorem ciśnienia?

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...