Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chlodniczka egr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ktoś z was zaślepił chlodniczke egr? Czy jest to dobra opcja czy silnik dostaje po d*pie? Czy zwiększone spalanie jest możliwe przez uszkodzoną chłodniczke? Jaki koszt takiej usługi 2.0 brd 2007 r 

Jak auto się ma po takim zabiegu 

Opublikowano

A co takiego jest w tej chłodniczce uszkodzone?

Opublikowano

Gdzieś musi być nieszczelność bo lekko kopci głowice wymienialem, i zagrzany nic wystarczy zgasić na parę min i jak znów włączę mimo zagrzania przez chwilę kopci, spalanie wzrosło o ok 2 litry, (i nie to nie wina zimna bo w tamtym roku przy takiej samej jeździe wychodziło ok 7 l a teraz poniżej 8.5 nie schodzi nawet przy dziadkowej jeździe) a wtryski są wymienione parę tyś km temu więc to nie to, kolega z forum gadał że to może być to ale wolę popytać, pozatym kopceniem i ubyciem ok 100ml płynu na ponad 1000 km i tym kopceniem nie ma chyba, a gdzieś czytałem że gdy jest z chlodniczka jie tak to spalanie też wzrasta ale spalanie to pod kompa podpiąć trzeba i wyjdzie , choć wtryski wątpię bo są prawie nowe, 

Opublikowano

Przy nieszczelności w układzie spalin turbina dostaje ciut mniejsze ciśnienie spalin więc wolniej się obraca a tym samym ładuje mniej powietrza. Nieodpowiedni stosunek mnieszanki poliwowo powietrznej powoduje kopcenie i wzrost spalania. Podłącz kompa i sprawdź parametry turbiny. Ciśnienie zadane przez sterownik i ciśnienie rzeczywiste.

Opublikowano
18 minut temu, ecobuda napisał:

Przy nieszczelności w układzie spalin turbina dostaje ciut mniejsze ciśnienie spalin więc wolniej się obraca a tym samym ładuje mniej powietrza. Nieodpowiedni stosunek mnieszanki poliwowo powietrznej powoduje kopcenie i wzrost spalania. Podłącz kompa i sprawdź parametry turbiny. Ciśnienie zadane przez sterownik i ciśnienie rzeczywiste.

Kopci tylko na zimnym aż do paru km i ostatnio po przejechaniu ok 20 km wyłączyłem auto na 5 min włączyłem u znow kopci ale było to max 5 min i potem znika , głowica regenerowna na wiosnę wtryski  ok 10 k temu wiec tu chyba nic trubo db się  zbiera żadnych komunikatów i płynu ubywa minimalnie olej jest ok  więc to musi być ta chlodniczka,,  a jakie są  - po odłączeniu chlodniczki poza tym że będzie się dłużej grzał? Żeby nie iść tańsza droga a potem robić remont silnika 

Opublikowano

Sorry że się wtrącę ale: Wszystko opierasz że  .głowica regenerowana -odpada ,wtryski prawie nowe -odpada  , oleju nie ubywa-odpada wiec co  powoduje kopcenie ?skoro wszystko jest ok...

A może by tak zrobić logi na zimnym i ciepłym silniku i przyjrzeć się kondycji wtrysków 

bo tak na oko trudno coś powiedzieć .

A jest tu na forum kilka kumatych gości może coś doradza :)

 

 

Opublikowano
17 godzin temu, OLIVER napisał:

Sorry że się wtrącę ale: Wszystko opierasz że  .głowica regenerowana -odpada ,wtryski prawie nowe -odpada  , oleju nie ubywa-odpada wiec co  powoduje kopcenie ?skoro wszystko jest ok...

A może by tak zrobić logi na zimnym i ciepłym silniku i przyjrzeć się kondycji wtrysków 

bo tak na oko trudno coś powiedzieć .

A jest tu na forum kilka kumatych gości może coś doradza :)

 

 

Okej no ale żeby wtryski padły po paru tyś? A róż regulować chyba same się nie powinny

Opublikowano
1 godzinę temu, rafal12331 napisał:

Okej no ale żeby wtryski padły po paru tyś? A róż regulować chyba same się nie powinny

To już się okaże po logach czy jest się do czego przyczepić czy nie .

Takie jest moje zdanie a zrobisz jak uważasz .

Opublikowano
Godzinę temu, OLIVER napisał:

To już się okaże po logach czy jest się do czego przyczepić czy nie .

Takie jest moje zdanie a zrobisz jak uważasz .

A jak się ma wyłącznie chlodniczki jakie są -  + i orietacyj y koszt takiego Zabiegu? 

 

Opublikowano
Teraz, rafal12331 napisał:

A jak się ma wyłącznie chlodniczki jakie są -  + i orietacyj y koszt takiego Zabiegu? 

 

Wiem ze robią takie zabiegi ale ja nie podam ci co i jak bo się tym nie interesuję ja mam aktywną chłodniczkę 

Poszukaj gdzieś na forum jest temat o tym ..A co z twoją chłodniczką jest nie tak?

Opublikowano
W dniu 5.02.2021 o 12:18, ecobuda napisał:

Przy nieszczelności w układzie spalin turbina dostaje ciut mniejsze ciśnienie spalin więc wolniej się obraca a tym samym ładuje mniej powietrza. Nieodpowiedni stosunek mnieszanki poliwowo powietrznej powoduje kopcenie i wzrost spalania. Podłącz kompa i sprawdź parametry turbiny. Ciśnienie zadane przez sterownik i ciśnienie rzeczywiste.

Śmiem się nie zgodzić. Stosunek powietrza do paliwa ma się nijak do sprawności turbiny. Za zbadanie wpadającej ilości powietrza odpowiada czujnik masy powietrza, a za paliwo pompowtryskiwacz.

Oczywiście nie wliczam w to jakiś nieszczelności w układzie dolotowym, ale turbina nie ma nic do rzeczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...