sonadores Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 (edytowane) Witam mam problem który mnie nie pokoi a mianowicie metaliczny dzwięk króry przypomina mi stukot łancucha jak przy odpalaniu silnika który trwa ok 1s ( temat wariatora/smarowania łancucha) zauwazyłem że dzwięk występuje na każdym biegu w zakresie od 2000-3600obr po czym cisza. Mechanik mnie nastraszył na początku o remoncie silnika/ wymienie panewek łańcucha itp. czy miał ktoś podobny problem bądź czy wystepuje u kogoś podobne zjawisko ? umieszczam filmik pokazujący zjawisko ktore opisuje dodam że silnik zalany 5w40 motula 20210205_201429.mp4 Edytowane 5 Lutego 2021 przez sonadores
AndrzejK. Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 14 minut temu, sonadores napisał: Mechanik mnie nastraszył na początku o remoncie silnika/ wymienie panewek łańcucha itp. Tak,tak mechanik bardzo chętnie by wszystko zrobił pewnie nie za bardzo wglębiając się w temat....to tak na marginesie. Dzwięk pojawił się nagle czy od jakiegoś czasu się nasila? Olej ze sprawdzonego zródła (z Motulem różnie bywa), kiedy wymieniany?
sonadores Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor Opublikowano 5 Lutego 2021 od jakiegos czasu jest ten dzwięk, na tyle dlugo ze nie zwróciłem na niego uwagi także mysle ze juz sporo czasu... olej zakupiony na allegro u użytkownik oilpoint, a wymieniony był ok 7tys km
AndrzejK. Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 Wiesz z której części silnika dochodzi dzwięk, z okolic łańcucha może?
sonadores Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor Opublikowano 5 Lutego 2021 nie mam pojęcia, w każdym razie dzwięk przypomina mi cos jak sie odpala alteka na zimnym i zadzwoni ten łańcuh chwilke
AndrzejK. Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 No właśnie, może być łańcuch rozciągnięty i tłuc po obudowie, ale wiesz to takie moje gdybanie na odległość.... Ja w takim wypadku rozpatrywałbym dwie możliwości, wymieniłbym olej na nowy (ma "już" 7tkm jak napisałeś, a mógł być jakiś nie teges) i lub zerknąłbym na łańcuch w jakim jest stanie. No albo podjechać do kogoś ogarniętego niech zdiagnozuje problem. Nic innego nie doradzę. P.S. Już tak na marginesie to zmieniłbym ten olej najlepiej na Ravenola (bdb opinie) lub Eurola, też chłopaki chwalą i kupuj olej od certyfikowanego sprzedawcy jakikolwiek byś nie wybrał.
ZwierzuTom Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 Cześć kolego znam temat bo miałem dokładnie to samo . na początku nie było najgorzej delikatne stukanie między 3 a 4 tyś obrotów . Niestety !!! nie czekaj , u mnie okazało się że rozlatuje się wariator. Na odczytach zaczęło mi pokazywać kąty w przedziale -6 do 35 stopni . Wałek wariatora z nałożonym paskiem można już w rękach ruszać na kilka milimetrów :( . Jutro będę wiedział dokładnie jaki jest wyrok ale wiem że czeka mnie wymiana rozrządu ( co nie jest najgorsze bo i tak jest już czas) ale i wariatorów i oby nie wałków !!!! generalnie remont przez duże R. Jesli teraz masz te objawy bo jest to początek końca najprawdopodobniej wariatora/ów . Sprawdź jakie masz odczyty ze zmiennych faz rozrządu ale idąc moim przykładem możesz mieć podobnie czego nie życzę. Silnik jest super i zamieniłbym go tylko na V8 4.2 , niestety jesli to wariatory to jest to ich pięta achillesowa ... niestety , będę informować na temat mojego ASN,nka pozdrawiam.
sonadores Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Opublikowano 6 Lutego 2021 Andrzej.k moze narazie wstrzymam sie z wymianą oleju tylko sprobuje z grubsza zdiagnozować temat zanim będe narażać sie na koszta tym bardziej ze dzis wydalem 1700zl za regeneracje magla + wymiana pompa od której wylał mi sie płyn do miecha w maglownicy a dodam ze mineło 1,5 roku od poprzedniwj regeneracji tak więc jestem podłamany tym faktem...
sonadores Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Opublikowano 6 Lutego 2021 ZwierzuTom dziękuje za wskazówki i czekam na diagnoze Twojego silnika, rozumiem że jest aktualnie rozbierany w celu weryfikacji problemu ?
AndrzejK. Opublikowano 7 Lutego 2021 Opublikowano 7 Lutego 2021 W dniu 6.02.2021 o 02:34, sonadores napisał: moze narazie wstrzymam sie z wymianą oleju Wiesz....to nie był nakaz, tylko sugestia, zrobisz jak uważasz. Możesz też sprawdzić stan łańcucha (możesz sam bez kosztów jak ogarniasz troszkę mechanikę). Wydatki zawsze powodują dyskomfort w kieszeni to jasne, ale tak czasami bywa. Życzę rozwiązania problemu niskim nakładem "srebrników".
sonadores Opublikowano 7 Lutego 2021 Autor Opublikowano 7 Lutego 2021 39 minut temu, AndrzejK. napisał: Wiesz....to nie był nakaz, tylko sugestia, zrobisz jak uważasz. Możesz też sprawdzić stan łańcucha (możesz sam bez kosztów jak ogarniasz troszkę mechanikę). Wydatki zawsze powodują dyskomfort w kieszeni to jasne, ale tak czasami bywa. Życzę rozwiązania problemu niskim nakładem "srebrników". Jasna sprawa, i tak czeka mnie wymiana oleju takze sie za to wezme. Zastanawiam sie czy problem może tkwić w rozciagniętym łancuchu + byc moze zużytym napinaczu. Kolega mi sugerował napinacz tyle co zrozumiałem to wspominał że być moze przy duzym obciazeniu ciśnienie oleju może nie nadążać napiąć go i dlatego tak sie dzieje ale to rownież sugestia. W tygodniu postaram sie podjechać do innego mechanika który głebiej siedzi w temacie volkswagenow może zna temat i cos by wiecej wiedział. Przy spokojniej jezdzie nie słychać tego dzwięku Gdzies jeszcze czytałem o zatkanym smoku olejowym ale nie wiem czy mialo by to w tym przypadku jakies znaczenie
AndrzejK. Opublikowano 7 Lutego 2021 Opublikowano 7 Lutego 2021 Z olejem zainwestuj w te, które Ci sugerowałem, ewentualnie jeszcze Valvoline Synpower 5W40, cenę ma dobrą, a i parametry ma w porządku. Z Twojego opisu problem może tkwić w łańcuchu/napinaczu, ale jak napisałem, może....,bo na odległość ciężko coś narzucać jednoznacznie. Z drugiej strony nie napisałeś jaki auto ma przebieg, czy masz wiarygodne dokumenty na to, jak było serwisowane, to wszystko ma znaczenie w eksploatacji po zakupie. Jak już ogarniesz problem to wymieniaj olej regularnie, zakładaj filtr oleju Knechta lub Manna i będzie dobrze. Czyszczenie smoka to problem jednostek uturbionych, a 2.0 ALT to poczciwy wolnossak i takich akcji nie potrzebuje, jak jest zadbany to jest praktycznie bezobsługowy (piszę to na podstawie własnych doświadczeń). Tak informacyjnie, u mnie czy auto między rozruchami stoi jeden dzień czy przykładowy tydzień bez względu na temperaturę zewnętrzną odpala bardzo miękko (nie słychać zarówno hydrauliki zaworowej jak i wariatora/napinacza. I na koniec co do weryfikacji usterki - poszukaj sprawdzonego człowieka, który zna temat, a nie kogoś z "łapanki", który z marszu będzie sugerował tylko wymianę części. Powodzenia.
sonadores Opublikowano 8 Lutego 2021 Autor Opublikowano 8 Lutego 2021 a co do samego kupna oleju jaki polecasz gdzie powinienem szukać jako pewnego źródła ? co do przebiegu to na te chwile jest to 183000tys. auto sprowadzone z niemiec i jestem pierwszym właścicielem w polsce. Na przeglądach czy wizytach u mechanika każdy wspominał że przebieg adekwatny co do stanu pojazdu także sugerowałbym sie że jest uczciwy co do jego stanu. Dziś podjade do mechanika który powinien coś doradzić jeśli nie to skontaktuje sie z mechanikiem który typowo specjalizuje sie w audi
AndrzejK. Opublikowano 8 Lutego 2021 Opublikowano 8 Lutego 2021 Olej jeden z trzech o których wspominałem powyżej. Kupować od certyfikowanego sprzedawcy oleju danej marki, z Allegro ostrożnie.... Co do mechanika ja bym wybrał tego któremu najbliżej z wiedzą do Audi.
sonadores Opublikowano 10 Lutego 2021 Autor Opublikowano 10 Lutego 2021 Zwróce uwage na to żeby olej pochodził wlasnie od certyfikowanego sprzedawcy byłem u mechanika na razie powiedział mi tyle ze musiałby sie przejechać, posłuchać i wstępnie po nagraniu mówił że zaczął by od napinacza i wymiany łancucha oczywiście jeśli taka potrzeba by była ale raczej po takim przebiegu łańcuch napewo sie rozciągnął w jakimś stopniu. W każdym razie nie jest za tym żeby rozbierać odrazu silnik.
AndrzejK. Opublikowano 11 Lutego 2021 Opublikowano 11 Lutego 2021 A co to za przebieg masz.... W tym temacie bardzo ważna jest terminowa wymiana i dobry olej, oraz sposób użytkowania....z głową. No, ale z tym różnie bywa. Faktem jest też, że aby sprawdzić stan łańcucha/napinacza trzeba zdjąć pokrywę i dobrze rokuje, że mechanik nie chce od razu rozbierać "pół" silnika.
sonadores Opublikowano 11 Lutego 2021 Autor Opublikowano 11 Lutego 2021 Nie wiem jak wcześniej był eksploatowany silnik i jaki styl jazdy miał w każdym razie nie przejechałem nim za duzo bo myske ze jakies 40 tys przy czym 2x maglownica, pompa wspomagania, odma, czujnik temperatury + króciec w którym sie znajduje, sprzęgło alternatora, i sprawy zawieszenia. Poki co ma sie zorientowac ile by wyniósł koszt napinacza i łańcucha + wariator. Narazie wspominal ze dołu by nie ruszał tylko skupił by sie na tych rzeczach. Wymieniał juz sam napinacz i łańcuch w takich silnikach i raz to pomogło a raz nie, w każdym razie trzeba by zaglądnąć co sie dzieje, porównać długość starego łancucha do nowego itp.
AndrzejK. Opublikowano 11 Lutego 2021 Opublikowano 11 Lutego 2021 Zdaję sobie sprawę, że czasami ciężko zweryfikować historię auta..... Wstępnie łańcuch można zweryfikować po zdjęciu pokrywy..... Mechanik z tego co napisałeś ma jakieś pojęcie, to dobrze. Moja sugestia to w przypadku potrzeby wymiany aby mieć spokój dobrze iść w oryginalne graty w tym temacie choć tanio nie jest, ale to Audi....
sonadores Opublikowano 11 Lutego 2021 Autor Opublikowano 11 Lutego 2021 właśnie będę szukać wstępnie wariatora, i zastanawiam sie nad sensem regeneracji, cos na ten temat może wiesz? musze zobaczyć ile w aso taka impreza ... mechanik wspomniał ze w autolandzie nie maja a intercars ostatnia cena wariatoru 2800...
AndrzejK. Opublikowano 11 Lutego 2021 Opublikowano 11 Lutego 2021 Regenerować można byle by to było dobrze zrobione( wariator) Jeżeli dobrze pamiętam to kolega benya4 zajmował się tym, napisz do niego. Kilka osób z forum brało od niego i zadowoleni byli... Jeszcze ponoć łańcuch Fabii daje radę, ale napinacz to chyba tylko ori. ASO....tanio pewnie by nie było, ale dopytaj sobie choćby teoretycznie. Ważne przy tej robocie jest jakość części i....jakość montażu bo to nie takie oczywiste jest. Najważniejsza jest jednak prawidłowa ocena usterki na początku. Zdjęcie pokrywy zaworów i czystość lub nie wiele Ci powie jak ktoś dbal/wymieniał olej i czy o tym nie zapominał..... Działaj.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się