szydlos007 Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 Cześć, wczoraj robiłem trasę 350 km na autostradzie i auto dosyć dynamicznie jechało - prędkość średnia 170 - 180 km/h . Pacjent to BEX z manualem Avant i LPG ma od 2 tysięcy kilometrów. Dzisiaj rano odpalam auto i dziwna sprawa - z tyłu z wydechów zaczął się "wylewać" biały gęsty dym . Po przejechaniu 2 km ustało . Zapach tego dymu trącał jakąś chemią, coś jak wypalający DPF i czuć było płyn chłodniczy. Oleju nie ubyło, płynu chłodniczego też nie . Mazi pod korkiem nie ma. Auto normalnie pracuje. Czyżby uszczelniacze zaworowe ? Czy coś po stronie turbo leży ?
tass Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 (edytowane) Napisałeś, że oleju nie ubywa, płynu chłodniczego nie ubywa, to jak ma spalać olej uszczelniaczami zaworowymi? Kupy się to nie trzyma, masz LPG i to co wydostaje się z kominów to na 99% para wodna. Samochody z lpg przy niskich temp. tak mają, że z kominów wydostaje się dużo pary wodnej, przy wyższych temperaturach na zewnątrz nie ma tego efektu. Reasumując jak by powiedział mechanik jeździć obserwować. Byle do maja jak się nic nie zmieni lub płynów zacznie ubywać, zaczną się mieszać wtedy działać. Edytowane 15 Lutego 2021 przez tass
szydlos007 Opublikowano 16 Lutego 2021 Autor Opublikowano 16 Lutego 2021 No w porządku, mam któreś z rzędu auto w LPG i doskonale wiem co się wydobywa w zimę z tłumików silnika zasilanego LPG. Ale tu się zaczęło raczej coś nie normalnego dziać - po nocnym postoju, odpalam go na benzynie ( rzecz jasna sekw. instalacja gaz. jest ) po 5 sekundach zaczyna się wydobywać dosyć gęsty biały dym z kominów z tyłu, przy czym czuć spalony płyn chłodniczy, czyli coś na pewno pobiera go . Po przejechaniu jakichś 3-5 km to kopcenie ustaje i przy rozpędzaniu się wydobywa się normalna para od LPG. Czy to definitywnie wskazywało by na uszczelkę pod głowicą ? Coś z Turbo może ?
tass Opublikowano 17 Lutego 2021 Opublikowano 17 Lutego 2021 Próbniki szczelności uszczelek głowicy - Allegro.pl ALLEGRO.PL Próbniki szczelności uszczelek głowicy na Allegro.pl. Najwięcej ofert w jednym miejscu. Radość zakupów i 100% bezpieczeństwa dla każdej transakcji. Kup Teraz! Koszt niewielki, kontrola ilości płynów przez pewien czas też coś powie, odma 100% sprawna?
szydlos007 Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Opublikowano 4 Marca 2021 (edytowane) Test zrobiony, wynik negatywny - czyli teoretycznie głowica i uszczelkę można wykluczyć . Odma drożna i w 100 % szczelna . Czyli możemy obstawiać uszczelniacze zaworowe bądź Turbo ? Edytowane 4 Marca 2021 przez szydlos007
StachowiakA4 Opublikowano 4 Marca 2021 Opublikowano 4 Marca 2021 A nie masz czasem lubryfikatora LPG?
szydlos007 Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Opublikowano 4 Marca 2021 W dniu 4.03.2021 o 20:34, StachowiakA4 napisał(a): A nie masz czasem lubryfikatora LPG? Nie mam . Dziwna sprawa. Jak jest w miarę ciepło np. + 6-8 stopni to po odpaleniu zimnego silnika nie leci dym , tylko delikatnie przerywa przez jakieś 10 sekund i później się normuje. Gdy jest na minusie to wtedy widać biały dym z tyłu. Oleju nic nie ubywa, jedynie płynu chłodniczego trochę ginie. Mazi pod korkiem oleju nie ma, olej jest normalny. Był robiony test szczelności uszczelki i wyszedł negatywny, nie zmienił się kolor tego czynnika.
KarNaw Opublikowano 10 Października Opublikowano 10 Października Cześć. Odgrzewane kotleta bo mam takie same objawy jak szydlos007. Jaka była przyczyna? Coś ustaliłeś?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się