Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ B7 BRD] Wibracje przy wyższych prędkościach


dedee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent A4B7 AVANT 2.0 tdi kod silnika brd 256k nalotu,

Ostatnio jadąc za granicę miałem poważne problemy z wibracjami auta. Wyjeżdżając z Polski przez pierwsze 100km było wszystko w normie, prędkość 140-160 wszystko śmiga tak jak ma być. Niestety po kilku kolejnych kilometrach auto podczas przyśpieszania/utrzymywania stałej prędkości 120-140km/h wpadało w mocne wibracje które było widać głównie po drążku zmiany biegów, w pewnym momencie myślałem że zaraz go urwie coś :D Im dalej w trasę tym gorzej cała buda zaczęła wpadać w mocne wibracje które głównie były odczuwalne pod nogami, kierownicą nie rzucało. Po odjęciu gazu problem wibracji znikał, jedynie przy dodawaniu go/utrzymywaniu prędkości. W pierwszym momencie myślałem że to wina dawno wyważanych kół i dystansów które poprzedni właściciel elegancko centrował przy pomocy izolacji :D , natomiast objaw wibracji występował by nadal nawet po odjęciu gazu, a tak nie było. Na forach czytałem że możliwe że to przegub wewnętrzny i tu pada pierwsze pytanie, czy po odjęciu nogi z gazu przegub wewnętrzny nie powodował by wibracji? Wracając do podróży, po zrobieniu chwilowego postoju auto przestało tak przeraźliwie wibrować ale nie trwało to długo, chwila i znowu to samo. Dodam że auto tankowałem w Polsce na taniej stacji w której paliwo raczej nie jest wysokich lotów. Na granicy zatankowałem troszkę lepsze paliwo i ruszyłem dalej w trasę. Problem występował nadal głownie na 5,6 biegu powyżej 100km/h. 300km przed celem była widoczna poprawa, nie wibrował tak bardzo jak wcześniej, natomiast nadal na drążku zmiany biegów widać było wibracje. I tu pada głownie pytanie, co to może być? Pompowtryskiwacze po regeneracji 30k km temu, auto ma zrobioną mapę na 200 kuca. Co w pierwszej kolejności powinienem zrobić, wyeliminować? Jak wiadomo problem wibracji to szeroki zakres możliwych usterek, może ktoś z forumowiczów miał styczność z takim problemem w tym dokładnie silniku? DPF usunięty, EGR zaślepiony.

Z góry dzięki za pomoc :)

 

Edytowane przez dedee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem słusznie zdiagnozowałeś-przyguby wewnętrzne,sprawdź je. Zapewne rozsypane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pila24 napisał:

Moim zdaniem słusznie zdiagnozowałeś-przyguby wewnętrzne,sprawdź je. Zapewne rozsypane.

Jest opcja sprawdzenia takiego przegubu bez ściągania go z ośki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem to przeguby sprawdzasz w następujący sposób. Podnosisz samochód, wchodzisz pod auto, łapiesz za przegub i szarpiesz jak nie ma luzu- jest dobry jak jest luz- do wymiany. 

Edytowane przez Kimas97
Błąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kimas97 napisał:

Z tego co ja wiem to przeguby sprawdzasz w następujący sposób. Podnosisz samochód, wchodzisz pod auto, łapiesz za przegub i szarpiesz jak nie ma luzu- jest dobry jak jest luz- do wymiany. 

Najlepiej na kolach np. w kanale to robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można na najazdy wjechać i przy zaciągniętym ręcznym nawet kół zdejmować nie trzeba. Szarpać nie trzeba, wystarczy, że dobrze złapiesz i go obrócisz, wyczujesz w ten sposób czy ma luz, zanim usłyszysz stuk zebatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okey sprawdzę to, dam znać co z tego wyszło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i tak jedziesz do diagnosty dajesz mu 10 zł i i Ci sprawdzi przeguby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kimas97 napisał:

Można i tak jedziesz do diagnosty dajesz mu 10 zł i i Ci sprawdzi przeguby. 

XD, tyle powiem. Diagnostyka w Polsce na stacjach okręgowych to jakaś pomyłka. Oni dobrze zdiagnozować wybitego zawieszenia nie potrafią a przegub mieli by zdiagnozować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko już wróciło od mechanika, okazało się że diagnoza była dobra- przegub wewnętrzny rozsypany i  wymieniony, nie miałem okazji jeszcze śmigać, miejmy nadzieję że problem z głowy. Dzięki za pomoc ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...