petrosdbz20 Opublikowano 20 Lutego 2021 Opublikowano 20 Lutego 2021 Cześć. Parę dni temu po zmierzchu zauważyłem, że światła mam ustawione bardzo nisko. Po dojechaniu do domu wyskoczyła mi kontrolka poziomowania świateł i w sumie od tego czasu niemal ciągłe wyskakuje. Dzisiaj podpiąłem VCDSa i dostałem to: 00496 - Sensor for Vehicle Leveling; Front 008 - Implausible Signal - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 33 Reset counter: 40 Time Indication: 0 Jak mniemam, jest to błąd czujnika na lewym przednim wahaczu? Mieszkam na zadupiu, więc chyba sam muszę się tym zająć. Podpowiecie, jak się do tego zabrać? Wyjąć i spróbować poczyścić? Jak do niego się w ogóle dostać? Wystarczy na lewarek i zdjąć lewe przednie koło? Czy potrzebuję kanału/podnośnika? Z góry dzięki i pozdrawiam.
Lukasz_mk2 Opublikowano 20 Lutego 2021 Opublikowano 20 Lutego 2021 Wystarczy zdjąć lewe przednie koło i czujnik jest jak na widelcu. Zapewne masz w nim wodę. Kup drugi i go wymień. Robiłem to u siebie dwa dni temu (też przód) filozofii większej w tym nie ma. 1
petrosdbz20 Opublikowano 20 Lutego 2021 Autor Opublikowano 20 Lutego 2021 (edytowane) 32 minuty temu, Lukasz_mk2 napisał: Kup drugi i go wymień. Gdzie kupowałeś i za ile? Masz może pod ręką nr części? Edytowane 20 Lutego 2021 przez petrosdbz20
petrosdbz20 Opublikowano 21 Lutego 2021 Autor Opublikowano 21 Lutego 2021 (edytowane) @Lukasz_mk2Dzięki wielkie. Musiałeś po wymianie grzebać coś VAGiem w kompie? Coś kalibrować? Edytowane 21 Lutego 2021 przez petrosdbz20
Muskel1 Opublikowano 21 Lutego 2021 Opublikowano 21 Lutego 2021 Nic nie trzeba kalibrować. Podmieniasz czujnik i tyle. 1
Lukasz_mk2 Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 15 godzin temu, Muskel1 napisał: Nic nie trzeba kalibrować. Podmieniasz czujnik i tyle. trzeba grzebać VCDS'em, bo błąd nie zniknął sam - trzeba przeprowadzić adaptacje
Muskel1 Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 Jestem innego zdania. Kalibrować nie musisz bo warości zapisane są w sterowniku a nie w czujniku Gdy czujnik jest sprawny błąd zniknie. Mogę się mylić ale miałem już błąd czujnika i po wyczyszczeniu i złożeniu wszystko było ok. Bez VCDS
Rzuq Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 19 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał: Koszty to 90zl z kw Cześć Łukasz. Możesz podrzucić namiar na osobę od której kupiłeś czujnik? Też mam ten sam problem.
Lukasz_mk2 Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 (edytowane) kupowałem od @andrzej104513 z tego co wiem to miał tych czujników więcej Edytowane 22 Lutego 2021 przez Lukasz_mk2
Lukasz_mk2 Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 (edytowane) 11 minut temu, Muskel1 napisał: Jestem innego zdania. Kalibrować nie musisz bo warości zapisane są w sterowniku a nie w czujniku Gdy czujnik jest sprawny błąd zniknie. Mogę się mylić ale miałem już błąd czujnika i po wyczyszczeniu i złożeniu wszystko było ok. Bez VCDS u mnie po zmianie czujnika wyskoczył błąd: 01539 - Headlight not adjusted oprócz powyższego błędu miałem jeszcze jeden, choć w ogóle nie wiem co to za bzdurę pokazało: Edytowane 22 Lutego 2021 przez Lukasz_mk2
Muskel1 Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 Możliwe, że podmieniony czujnik podawał inne wartości niż ten stary. Ja czyściłem i wstawiłem ten sam. Więc obie wersje zdarzenia są możliwe
Muskel1 Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 (edytowane) 00768 to błąd czujnika temp. G154 tylnej nagrzewnicy, której Ty nie masz. Były stosowane np w busach VW do podgrzewania budy z tyłu. Edytowane 22 Lutego 2021 przez Muskel1
Lukasz_mk2 Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 1 minutę temu, Muskel1 napisał: 00768 to błąd czujnika temp. G154 tylnej nagrzewnicy, której Ty nie masz. Były stosowane np w busach VW do podgrzewania budy z tyłu. to skąd taki głupi błąd?? wina "ryżowego" vcds'a??
Muskel1 Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 (edytowane) Całkiem możliwe, że vcds źle sobie odczytane wartości zinterpretował. Zarówno czujnik G154 jak i G153 (czujnik temp. skraplacza tylnej klimy) podpięte są do klimatronika J255. Sterownik poziomowania nie ma z nimi kontaktu. Edytowane 22 Lutego 2021 przez Muskel1
petrosdbz20 Opublikowano 22 Lutego 2021 Autor Opublikowano 22 Lutego 2021 Panowie, jak to jest z nr części? W etki ten czujnik ma nr 8E0 941 285 J, a a gdzie indziej widzę 8E0 907 503. To ta sama część czy dwie całkiem różne?
petrosdbz20 Opublikowano 22 Lutego 2021 Autor Opublikowano 22 Lutego 2021 (edytowane) Dobra, znalazłem info, że jeden nr to część nowsza, chyba jeszcze niedostępna w używkach. Zdjąłem czujnik i przyznam, że na pierwszy rzut oka wygląda ok. Jedyne obawy może budzić bardzo trudne poruszanie ramieniem. Byłem nieco zdziwiony, jak po odkręceniu śrub z górnego mocowania, dźwignia z dolnego od razu wypadła. Czy coś tutaj u mnie się nie rozwaliło? @Lukasz_mk2 kojarzysz jak wyglądało u Ciebie mocowanie tego czujnika do tej opaski? I czy dobrze zapamiętałem ułożenie całego mechanizmu? Edytowane 22 Lutego 2021 przez petrosdbz20
Lukasz_mk2 Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 Urwało ci się mocowanie przy blaszanym uchwycie
Lukasz_mk2 Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 Ta opaska jest tak jakby przynitowana
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się