Jump to content

Błąd poziomowania świateł - 00496 - Sensor for Vehicle Leveling; Front


Recommended Posts

Cześć.
Parę dni temu po zmierzchu zauważyłem, że światła mam ustawione bardzo nisko. Po dojechaniu do domu wyskoczyła mi kontrolka poziomowania świateł i w sumie od tego czasu niemal ciągłe wyskakuje.
Dzisiaj podpiąłem VCDSa i dostałem to:

00496 - Sensor for Vehicle Leveling; Front
            008 - Implausible Signal - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11101000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 33
                    Reset counter: 40
                    Time Indication: 0

Jak mniemam, jest to błąd czujnika na lewym przednim wahaczu?
Mieszkam na zadupiu, więc chyba sam muszę się tym zająć.
Podpowiecie, jak się do tego zabrać? Wyjąć i spróbować poczyścić? Jak do niego się w ogóle dostać? Wystarczy na lewarek i zdjąć lewe przednie koło? Czy potrzebuję kanału/podnośnika?
Z góry dzięki i pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Wystarczy zdjąć lewe przednie koło i czujnik jest jak na widelcu. Zapewne masz w nim wodę. Kup drugi i go wymień. Robiłem to u siebie dwa dni temu (też przód) filozofii większej w tym nie ma.

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Lukasz_mk2 napisał:

Kup drugi i go wymień.

Gdzie kupowałeś i za ile? Masz może pod ręką nr części?

Edited by petrosdbz20
Link to post
Share on other sites

@Lukasz_mk2Dzięki wielkie. Musiałeś po wymianie grzebać coś VAGiem w kompie? Coś kalibrować?

Edited by petrosdbz20
Link to post
Share on other sites

Nic nie trzeba kalibrować. Podmieniasz czujnik i tyle. 

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Muskel1 napisał:

Nic nie trzeba kalibrować. Podmieniasz czujnik i tyle. 

trzeba grzebać VCDS'em, bo błąd nie zniknął sam - trzeba przeprowadzić adaptacje

Link to post
Share on other sites

Jestem innego zdania. Kalibrować nie musisz bo warości zapisane są w sterowniku a nie w czujniku:decayed: Gdy czujnik jest sprawny błąd zniknie. 

Mogę się mylić ale miałem już błąd czujnika i po wyczyszczeniu i złożeniu wszystko było ok. Bez VCDS:wink:

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał:

Koszty to 90zl z kw

Cześć Łukasz. Możesz podrzucić namiar na osobę od której kupiłeś czujnik? Też mam ten sam problem.

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Muskel1 napisał:

Jestem innego zdania. Kalibrować nie musisz bo warości zapisane są w sterowniku a nie w czujniku:decayed: Gdy czujnik jest sprawny błąd zniknie. 

Mogę się mylić ale miałem już błąd czujnika i po wyczyszczeniu i złożeniu wszystko było ok. Bez VCDS:wink:

u mnie po zmianie czujnika wyskoczył błąd:

01539 - Headlight not adjusted

 

oprócz powyższego błędu miałem jeszcze jeden, choć w ogóle nie wiem co to za bzdurę pokazało:

 

błędy xenon.jpg

Edited by Lukasz_mk2
Link to post
Share on other sites

Możliwe, że podmieniony czujnik podawał inne wartości niż ten stary. Ja czyściłem i wstawiłem ten sam. Więc obie wersje zdarzenia są możliwe:decayed:

Link to post
Share on other sites

00768 to błąd czujnika temp. G154 tylnej nagrzewnicy, której Ty nie masz. Były stosowane np w busach VW do podgrzewania budy z tyłu. 

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Muskel1 napisał:

00768 to błąd czujnika temp. G154 tylnej nagrzewnicy, której Ty nie masz. Były stosowane np w busach VW do podgrzewania budy z tyłu. 

to skąd taki głupi błąd?? wina "ryżowego" vcds'a??

Link to post
Share on other sites

Całkiem możliwe, że vcds źle sobie odczytane wartości zinterpretował. 

Zarówno czujnik G154 jak i G153 (czujnik temp. skraplacza tylnej klimy) podpięte są do klimatronika J255. Sterownik poziomowania nie ma z nimi kontaktu. 

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

Panowie, jak to jest z nr części? W etki ten czujnik ma nr 8E0 941 285 J, a a gdzie indziej widzę 8E0 907 503. To ta sama część czy dwie całkiem różne?

Link to post
Share on other sites

Dobra, znalazłem info, że jeden nr to część nowsza, chyba jeszcze niedostępna w używkach.
Zdjąłem czujnik i przyznam, że na pierwszy rzut oka wygląda ok. Jedyne obawy może budzić bardzo trudne poruszanie ramieniem.
Byłem nieco zdziwiony, jak po odkręceniu śrub z górnego mocowania, dźwignia z dolnego od razu wypadła. Czy coś tutaj u mnie się nie rozwaliło?
1614023050069.jpg

@Lukasz_mk2 kojarzysz jak wyglądało u Ciebie mocowanie tego czujnika do tej opaski?

I czy dobrze zapamiętałem ułożenie całego mechanizmu? :D
1614023050070.jpg

Edited by petrosdbz20
Link to post
Share on other sites

@Lukasz_mk2 jak mówisz, że tego i tak już nie wsadzę, to chyba nie mam wyjścia. Kolega z forum coś się nie odzywa, więc chyba jutro zamówię coś z allegro. Strasznie delikatne te mocowanie... Ciekawe, czy urwało się podczas wyjmowania, czy już wcześniej i temu błędem waliło.

Link to post
Share on other sites

Generalnie to te mocowanie powinno się swobodnie obracać na tym "nicie" ale pewnie z uwagi na rdzę "zamarzło" i się urwało. Jak będziesz miał już drugi czujnik to przed założeniem ostro potraktuj wszystko jakimś odrdzewiaczem a następnie dobrze nasmaruj

Link to post
Share on other sites

@Lukasz_mk2 właśnie zamówiłem ostatnią sztukę na allegro, bo kolega Andrzej już się wysprzedał. Pamiętasz, w którą stronę było wygięte ramię po zamocowaniu? Tak jak na foto powyżej?

Link to post
Share on other sites

Tak wygląda zamontowany

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Muskel1 napisał:

Tak wygląda zamontowany

Lol, że też nie wyskoczyło mi to nigdzie. Dzienks

Btw. Ostatnie parę cm przewodów to u mnie gołe "nitki" (chyba 3 kabelki). Jak to najlepiej zabezpieczyć? Są strasznie cienkie i jestem w szoku, że jeszcze trzymają się

Edited by petrosdbz20
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, petrosdbz20 napisał:

Lol, że też nie wyskoczyło mi to nigdzie. Dzienks

Btw. Ostatnie parę cm przewodów to u mnie gołe "nitki" (chyba 3 kabelki). Jak to najlepiej zabezpieczyć? Są strasznie cienkie i jestem w szoku, że jeszcze trzymają się

szczerze mówiąc to chyba lepiej byłoby zamontować nową wtyczkę i polutować kabelki gdzieś dalej od wyczki, nigdy nie zaizolujesz tego idealnie przy samej wtyczce.

np:

ALLEGRO.PL

Kup teraz Webasto Thermo Top C Wtyczka wtyk złącze 6P k3543 z Wrzosowa na Allegro.pl, za 20 zł w kategorii Układ elektryczny, zapłon - Materiały instalacyjne. Opinie i recenzje czy warto kupić ofertę id:...

 

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Lukasz_mk2 napisał:

nigdy nie zaizolujesz tego idealnie przy samej wtyczce

Tylko ta wtyczka też nie ma izolacji przy kostce. Chyba po prostu zrobię oplot od samej kostki do tej rurki izolującej. Taki kołnierz, żeby powstał

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...