miskowy Opublikowano 24 Lutego 2021 Opublikowano 24 Lutego 2021 Witam kolegów. Wiem że problem nie dotyczy Audi, ale silnik to to samo co 1.9TDI tylko 1 cylinder mniej więc liczę na pomoc. Problem z samochodem jest taki, że raz na jakiś czas jest problem z odpaleniem silnika oraz za każdym razem podczas przyspieszania z pedałem w podłodze w okolicy 2000 obr/min samochód zaczyna przerywać (takie krótkie szybkie szarpnięcia) dopiero przy 2800-3000 silnik zaczyna pracować normalnie i później jedzie już dobrze do końca zakresu obrotów. Z logów wydaje mi się, że auto po programie. Zrobiłem komplet logów: Logi statyczne: Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_IWkPP8.html Grupy 013, 018, 023: http://vaglogi.pl/log-013_018_023_xE82OZ.html Logi z nastaw podstawowych: Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_137Ulx.html Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_7Q37m.html Logi dynamiczne: Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_278A2.html Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_B60iYn.html Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_nN1S412.html Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_423p2.html W samochodzie brak błędów. Nie podobają mi się te ujemne BIPy, tylko jak to problem z paliwem to dlaczego tylko między 2000-3000 obr/min a później już jedzie dobrze? Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi od czego zacząć...
piotrsob1 Opublikowano 28 Lutego 2021 Opublikowano 28 Lutego 2021 Wygląda to na problem z zasilaniem pompek w paliwo . W zakresie obrotów o którym piszesz dawki paliwa powinny być już duże a ciśnienie paliwa budowane przez pompę tandemową może jeszcze nie osiągać odpowiedniej wartości i pompki nie są w pełni napełniane paliwem , co może powodować odczucia opisane przez Ciebie jako przerywanie. Czy przy delikatnym przyspieszaniu też to występuje ? 1
miskowy Opublikowano 28 Lutego 2021 Autor Opublikowano 28 Lutego 2021 Przy delikatnym przyspieszaniu na wyższych biegach też objawy występują, ale są znacznie mniej odczuwalne. Co ciekawe na zimnym silniku problemu nie ma, zrobiłem 2-3 przyspieszenia żeby silnika nie katować na zimno ale problemu wtedy nie ma Dopiero po nagrzaniu do 50-60stopni problem się pojawia i im cieplejszy silnik tym gorzej. Zrobiłem dzisiaj dodatkowy log korekt gdzie przyspieszałem (wtedy korekty stoją w miejscu) a następnie wrzucałem na luz. Od razu korekta na 2 pompce idzie na maksa nawet do 2.99 i jak auto postoi to spada do około 1.3 co i tak jest sporą wartością. Poniżej link do loga: Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_PB1A2.html Sprawdzałem ciśnienie paliwa na pompie tandem (na biegu jałowym i około 3000obr/min). Wygląda na to, że jest w normie.
piotrsob1 Opublikowano 28 Lutego 2021 Opublikowano 28 Lutego 2021 (edytowane) No teraz na tym 013 widać że jest problem z dolnym uszczelnieniem pompki na drugim garku jak silnik jest mocniej obciążony. Spaliny przedostają się do szyny paliwowej " zapowietrzając " drugą pompkę. Wymień uszczelnienia na pompkach i problem powinien ustąpić. Oczywiście trzeba to zrobić zgodnie ze sztuką , bez wiedzy i najwyższej staranności po wymianie może być gorzej niż przed Na wszelki wypadek podczas wymiany zamień pompki z pierwszego i drugiego cylindra miejscami, jakby nie pomogło to będzie wiadomo czy czy problemu nie robi na przykład wyrobione gniazdo pompki na drugim ( szansa jest mała ale lepiej mieć możliwość stwierdzenia tego w razie czego ...). Tutaj masz temat z potrzebnymi informacjami : https://a4-klub.pl/topic/128771-pompowtryski-pd-demontaż-wymiana-ustawienie/ A, ciśnienie na tandemie jest w miarę OK. Edytowane 28 Lutego 2021 przez piotrsob1
miskowy Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Opublikowano 4 Marca 2021 Na 2 pompce był przeciągnięty gwint i śruba odkręciła się prawie bez oporu... Także wymiana uszczelek i naprawa gwintu pompki. Aktualnie auto jedzie jak trzeba, nic nie przerywa. Korekty wyglądają następująco:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się