Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem z uruchomieniem silnika a4 b6 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam dość nietypowy problem i szczerze nie wiem co o tym sądzić. Otóż ostatnio wymieniałem poduszkę skrzyni biegów oraz uszczelkę chłodnicy oleju. Po wymianie auto bez problemu wyjechało, zrobiłem parę km na test i zostawiłem na noc. Następnego dnia auto umarło, silnik kręci ale nie może zapalić. Jak minie trochę czasu (kręcąc) to w końcu uda mu się z trudem odpalić, ale jakiekolwiek dodanie gazu powoduje od razu zgaszeniem silnika. Błędów brak (ale nie pali więc nie jest to pewne). Moim oczom ukazał się natomiast w bloku 001 odczyt temperatury silnika, która wahała się pomiędzy 73-83 stopni. Myślałem, że to jest rozwiązanie sprawy i zamówiłem z aso nowy czujnik temperatury (ale nie wiem czy powodowałby takie objawy, jeśli ktoś wie to może wyjaśnić, będę wdzięczny). Moje obawy zaczęły się dzisiaj, jak drugi raz podłączyłem komputer i postanowiłem sprawdzić odczyt z czujnika wału i wałka rozrządu i... czujnik położenia wału pokazuje poprawne wartości podczas kręcenia, natomiast czujnik wałka stoi na 930obr/min nie ważne czy kręci, czy jest sam zapłon. I teraz obawiam się, czy to nie powinno generować błędu do ecu? A jeśli nie to czy możliwe jest, aby ten czujnik był uszkodzony wcześniej i o tym nie wiedziałem? Ponieważ auto miało problem z odpaleniem po postoju (nocy albo po pewnym czasie od zgaszenia), ale zazwyczaj drugie kręcenie zatrybiało i autko odpalało z lekkim można powiedzieć wypadaniem zapłonu przez 2 sekundy? i potem już nie było problemów, ale czasem się zdarzało, że odpalało nawet na dotyk. Proszę o jakąś poradę, zaczynam się martwić, że to coś z elektryką mogło się stać. Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez WunZUU
Opublikowano

To bardzo popularna złośliwość rzeczy martwych, padają w najmniej oczekiwanym momencie. Najczęstszym problemem z odpaleniem silnika to właśnie padnięty czujnik położenia wału. Czujnik temperatury będzie bardzo utrudniać jego odpalenie ale go nie umożliwi tak, jak zrobi to czujnik wału.

Opublikowano

Napisał ze czujnik wału mu pokazuje. 

20Vt ma zwykły trigger 60-2 jeżeli wiesz jak ma wyglądać zbocze sygnału i masz opcję to oscyloskop i ogień dla wykluczenia czujnika wału. 

Jeżeli czujnik wałka leży ci na jednej wartości mimo czy kręcisz czy nie to odepnij go i powinien odpalić na samym wale. 

Duże trudności z odpaleniem będą z powodu braku synchro. Jeżeli nie byłoby jej w ogóle to byś nie odpalił. Widocznie czasem ją łapie. 

 

Opublikowano (edytowane)

Czujnik wału jak napisałem pracuje i na vagu pokazuje poprawnie obroty podczas odpalania, auto jest w stanie odpalić, ale trzeba bardzo długo kręcić tylko jeśli odpali, to zgaśnie jak tylko dotknie się gazu. Jak tylko przyjdzie mi czujnik temperatury to sprawdzę, czy auto odpali. Jeśli nie to znaczy, że czujnik wałka też padł w tym samym momencie.. A jeśli uda mu się odpalić i będzie pracował jak dawniej to będzie znaczyć, że musiał być uszkodzony już od jakiegoś czasu, ale dziwi mnie to, że nie było by żadnych objawów na silniku z uszkodzonym tak ważnym czujnikiem (stale pokazuje wartośc obrotową ok. 930 obrotów, raz skoczyło do 850 podczas kręcenia ale jest chyba całkowicie zwarty jeśli to nie coś z elektryką)

Niestety nie posiadam oscyloskopu, więc jak tylko wsadzę nowy czujnik temperatury to odepnę czujnik wałka i zobaczę, czy sygnał z niego zniknie.

Edytowane przez WunZUU
Opublikowano

A teraz się tak zastanawiam, czy niedziałające fazy zmiennego rozrządu mogły być spowodowane uszkodzonym czujnikiem położenia wałka? Z tego co wiem to czujnik jest na wałku dolotowym, a wariator steruje również tym samym wałkiem.

Opublikowano

Dobra sytuacja jest następująca, po wymianie czujnika temperatury silnik odpalił od kopa, wszystko śmiga i temperatury są poprawnie mierzone. Zostaje jeszcze tylko kwestia czujnika położenia wałka, ponieważ podczas pracy silnika czujnik działa poprawnie, a gasząc silnik obroty zostają na 830/min i stoją do momentu odpalenia auta (podczas kręcenia też stoją w miejscu). Czy jest to może specjalnie tak zaprogramowane, czy czujnik dokonuje powoli śmierci?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...