Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budowa Strokera (2.1 95,5mm ) Wał z TDI


hopek03

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , chciał bym wam przedstawić budowę strokera 2.1 na wale z 1.9 TDI o skoku 95,5mm , w porównaniu do stokera 2.0 na wale z 2.0TFSI dużo mniej popularny

W moim projekcie wykorzystałem części 

Wał z silnika AHL z 1.9TDI 110km , trochę odchudzony bo wał diesla to kloc

Tłoki supertech dedykowane pod ten skok CR 8:7 , ja go bardziej odprężam na 8:2 stosując przekładkę pod głowicą

Kute korby z kanałem olejowym

Zawory ssące i wydechowe +1mm supertech

Sprężynki i talerzyki supertech

Panewki główne i korbowodowe ACL

Śruby , głowicy , korb i podpór ARP

Wałki rozrządu J z ADR 1.8 20v

z takich podstawowych parametrów to .

luz na panewkach głównych 5 setek

luz na panewkach korbowych 5 setek i tu nie jestem co do niego przekonany no ale fachowcy pewnie wiedzom lepiej nie takie silniki obrabiali

pasowanie tłok cylinder 7 setek minimalna wartość którą podaje producent tłoków

luzy na pierścieniach

1 . 0.35

2 . 0.45

3 . 0.38

i kupę pierdół typu uszczelki oleje itp .

Pozostały osprzęt typu Turbo , wtryski itp zostaje stary z mojego obecnego setupu  w niedługim czasie też to dopisze w tym poście

Plan jest taki aby zrobić 400 do 450 km z szybkim doładowaniem i dużym niutem dlatego głowica została na wąskim kanale 

a jak będzie wyjdzie z czasem

Dodam Ze jest to początek prac i temat będzie na bieżąco aktualizowany

 

przerobić trzeba koło impulsatora czujnika położenia wału i wał pod koło paska rozrządu , poza tymi dwoma rzeczami wszystko składamy jak zakuwane 1.8T

 

 

 

 

20210317_172815.jpg

20210318_162908.jpg

20210318_162847.jpg

20210318_163139.jpg

20210318_163814.jpg

20210318_171610.jpg

20210318_171618.jpg

20210319_183524.jpg

20210319_184603.jpg

20210319_184637.jpg

20210319_191508.jpg

20210320_124053.jpg

20210320_124056.jpg

20210320_124121.jpg

20210320_131148.jpg

20210320_131152.jpg

20210320_160454.jpg

20210320_160518.jpg

20210320_160504.jpg

Edytowane przez hopek03
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły wał. Kto Ci go tak odchudził?

Aaa już widze?

Edytowane przez kakamber1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu Adam doczekaliśmy się :decayed: rób szczegółowy opis bo widzisz że Tomasz już pyta:) dwie panewki z rowkiem idą na 4 podporę tam jest kanał smarny 360. Tak jest przynajmniej przy 2l a tu Adam?

Edytowane przez morelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kakamber1 napisał:

Na którą podporę włożyłeś dwie panewki z rowkiem? Na trzecią?

tak trzecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, morelo napisał:

No w końcu Adam doczekaliśmy się :decayed: rób szczegółowy opis bo widzisz że Tomasz już pyta:) dwie panewki z rowkiem idą na 4 podporę tam jest kanał smarny 360. Tak jest przynajmniej przy 2l a tu Adam?

muszę raz jeszcze to sprawdzić ja chyba na 3 dałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8 i 1.9 ALH nie ma to chyba znaczenia, wszystkie czopy są takie same ale ACL pisze żeby założyć na czwartą więc tak też złożyłem u sieie.

Screenshot_20210321-083135_Firefox.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie pisze że na 4

ale myślę też że to nie ma znaczenia bo oryginalne panewki w podporach są wszystkie bez rowka i też jeżdżą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę. U mnie już głowica wałki napinacz na miejscu. Czekam na uszczelki i zamykam silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, kakamber1 napisał:

Też tak myślę. U mnie już głowica wałki napinacz na miejscu. Czekam na uszczelki i zamykam silnik.

no i super , idziesz z tematem do przodu

w moim obecnym silniku 2.0 stroker  znalazłem jakąś starom fotę i tam dałem panewkę z rowkiem na podporę 3 zrobione 35 tysi i nic się nie dzieje ciśnienie jest nic się nie zatarło , a z tego co pamiętam teraz chyba też , nie zrobiłem tym razem fotki

Jeżeli ktoś ma info dlaczego ta panewka z rowkiem ma iść na 4 podporę to niech napisze bo ciekaw jestem o co w tym chodzi

Edytowane przez hopek03
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, DivaynEays napisał:

Wałki J masz juz czy moze chcesz nabyc? (mam komplecik :P)

mam już ale znajomy w niedługim czasie będzie szukał takich to się odezwę czy jeszcze aktualne

mam do zbycia głowice z AEB na szerokim kanale gdyby ktoś potrzebował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, hopek03 napisał:

mam już ale znajomy w niedługim czasie będzie szukał takich to się odezwę czy jeszcze aktualne

mam do zbycia głowice z AEB na szerokim kanale gdyby ktoś potrzebował

w jakie walucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250 + KW dla klubowicza na olx mam za 300

głowica jest bez wałków napinacza szklanek i łańcucha

link poniżej

WWW.OLX.PL

300 zł: 300 zł: Witam sprzedam głowica 1.8 T AEB pan erna świetna do tuningu więcej info pod e-maila lub możliwość wysyłki

 

Edytowane przez hopek03
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uaktualnienie tematu

słupek złożony

z takich podstawowych parametrów to .

luz na panewkach głównych 5 setek

luz na panewkach korbowych 5 setek i tu nie jestem co do niego przekonany no ale fachowcy pewnie wiedzom lepiej nie takie silniki obrabiali

pasowanie tłok cylinder 7 setek minimalna wartość którą podaje producent tłoków

luzy na pierścieniach

1 . 0.35

2 . 0.45

3 . 0.38

 

20210322_171715.jpg

20210322_171725.jpg

20210322_171735.jpg

20210322_194630.jpg

20210322_185409.jpg

20210322_194639.jpg

20210323_181653.jpg

20210323_195536.jpg

20210323_195541.jpg

20210322_185418.jpg

20210322_181133.jpg

20210322_181136.jpg

Edytowane przez hopek03
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasowania

2.jpg

Adam Rozumiem że śruby ARP  wszystkie? Proszę dopisz jakimi momentami dokręcałeś głowice, główne podpory i korbowe, gdyż zapomniałem a wyrzuciłem kartki:decayed: może mi się to przydać:)

Edytowane przez morelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpory wału 95nm

Korbowody 74nm

Głowica 80 Funtów w przeliczeniu 108 nm  z jakimiś groszami

wszystko w ARP , dokręcane w 3 etapach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...