Jump to content

Budowa Strokera (2.1 95,5mm ) Wał z TDI


Recommended Posts

Cześć , chciał bym wam przedstawić budowę strokera 2.1 na wale z 1.9 TDI o skoku 95,5mm , w porównaniu do stokera 2.0 na wale z 2.0TFSI dużo mniej popularny

W moim projekcie wykorzystałem części 

Wał z silnika AHL z 1.9TDI 110km , trochę odchudzony bo wał diesla to kloc

Tłoki supertech dedykowane pod ten skok CR 8:7 , ja go bardziej odprężam na 8:2 stosując przekładkę pod głowicą

Kute korby z kanałem olejowym

Zawory ssące i wydechowe +1mm supertech

Sprężynki i talerzyki supertech

Panewki główne i korbowodowe ACL

Śruby , głowicy , korb i podpór ARP

Wałki rozrządu J z ADR 1.8 20v

z takich podstawowych parametrów to .

luz na panewkach głównych 5 setek

luz na panewkach korbowych 5 setek i tu nie jestem co do niego przekonany no ale fachowcy pewnie wiedzom lepiej nie takie silniki obrabiali

pasowanie tłok cylinder 7 setek minimalna wartość którą podaje producent tłoków

luzy na pierścieniach

1 . 0.35

2 . 0.45

3 . 0.38

i kupę pierdół typu uszczelki oleje itp .

Pozostały osprzęt typu Turbo , wtryski itp zostaje stary z mojego obecnego setupu  w niedługim czasie też to dopisze w tym poście

Plan jest taki aby zrobić 400 do 450 km z szybkim doładowaniem i dużym niutem dlatego głowica została na wąskim kanale 

a jak będzie wyjdzie z czasem

Dodam Ze jest to początek prac i temat będzie na bieżąco aktualizowany

 

przerobić trzeba koło impulsatora czujnika położenia wału i wał pod koło paska rozrządu , poza tymi dwoma rzeczami wszystko składamy jak zakuwane 1.8T

 

 

 

 

20210317_172815.jpg

20210318_162908.jpg

20210318_162847.jpg

20210318_163139.jpg

20210318_163814.jpg

20210318_171610.jpg

20210318_171618.jpg

20210319_183524.jpg

20210319_184603.jpg

20210319_184637.jpg

20210319_191508.jpg

20210320_124053.jpg

20210320_124056.jpg

20210320_124121.jpg

20210320_131148.jpg

20210320_131152.jpg

20210320_160454.jpg

20210320_160518.jpg

20210320_160504.jpg

Edited by hopek03
Link to post
Share on other sites

Wałki J masz juz czy moze chcesz nabyc? (mam komplecik :P)

Link to post
Share on other sites

Niezły wał. Kto Ci go tak odchudził?

Aaa już widze😁

Edited by kakamber1
Link to post
Share on other sites

Na którą podporę włożyłeś dwie panewki z rowkiem? Na trzecią?

Link to post
Share on other sites

No w końcu Adam doczekaliśmy się :decayed: rób szczegółowy opis bo widzisz że Tomasz już pyta:) dwie panewki z rowkiem idą na 4 podporę tam jest kanał smarny 360. Tak jest przynajmniej przy 2l a tu Adam?

Edited by morelo
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, kakamber1 napisał:

Na którą podporę włożyłeś dwie panewki z rowkiem? Na trzecią?

tak trzecia

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, morelo napisał:

No w końcu Adam doczekaliśmy się :decayed: rób szczegółowy opis bo widzisz że Tomasz już pyta:) dwie panewki z rowkiem idą na 4 podporę tam jest kanał smarny 360. Tak jest przynajmniej przy 2l a tu Adam?

muszę raz jeszcze to sprawdzić ja chyba na 3 dałem

Link to post
Share on other sites

W 1.8 i 1.9 ALH nie ma to chyba znaczenia, wszystkie czopy są takie same ale ACL pisze żeby założyć na czwartą więc tak też złożyłem u sieie.

Screenshot_20210321-083135_Firefox.jpg

Link to post
Share on other sites

dokładnie pisze że na 4

ale myślę też że to nie ma znaczenia bo oryginalne panewki w podporach są wszystkie bez rowka i też jeżdżą 

Link to post
Share on other sites

Też tak myślę. U mnie już głowica wałki napinacz na miejscu. Czekam na uszczelki i zamykam silnik.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
48 minut temu, kakamber1 napisał:

Też tak myślę. U mnie już głowica wałki napinacz na miejscu. Czekam na uszczelki i zamykam silnik.

no i super , idziesz z tematem do przodu

w moim obecnym silniku 2.0 stroker  znalazłem jakąś starom fotę i tam dałem panewkę z rowkiem na podporę 3 zrobione 35 tysi i nic się nie dzieje ciśnienie jest nic się nie zatarło , a z tego co pamiętam teraz chyba też , nie zrobiłem tym razem fotki

Jeżeli ktoś ma info dlaczego ta panewka z rowkiem ma iść na 4 podporę to niech napisze bo ciekaw jestem o co w tym chodzi

Edited by hopek03
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, DivaynEays napisał:

Wałki J masz juz czy moze chcesz nabyc? (mam komplecik :P)

mam już ale znajomy w niedługim czasie będzie szukał takich to się odezwę czy jeszcze aktualne

mam do zbycia głowice z AEB na szerokim kanale gdyby ktoś potrzebował

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, hopek03 napisał:

mam już ale znajomy w niedługim czasie będzie szukał takich to się odezwę czy jeszcze aktualne

mam do zbycia głowice z AEB na szerokim kanale gdyby ktoś potrzebował

w jakie walucie?

Link to post
Share on other sites

głowica ?

6 minut temu, DivaynEays napisał:

w jakie walucie?

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, hopek03 napisał:

głowica ?

 

tak

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

250 + KW dla klubowicza na olx mam za 300

głowica jest bez wałków napinacza szklanek i łańcucha

link poniżej

WWW.OLX.PL

300 zł: 300 zł: Witam sprzedam głowica 1.8 T AEB pan erna świetna do tuningu więcej info pod e-maila lub możliwość wysyłki

 

Edited by hopek03
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

uaktualnienie tematu

słupek złożony

z takich podstawowych parametrów to .

luz na panewkach głównych 5 setek

luz na panewkach korbowych 5 setek i tu nie jestem co do niego przekonany no ale fachowcy pewnie wiedzom lepiej nie takie silniki obrabiali

pasowanie tłok cylinder 7 setek minimalna wartość którą podaje producent tłoków

luzy na pierścieniach

1 . 0.35

2 . 0.45

3 . 0.38

 

20210322_171715.jpg

20210322_171725.jpg

20210322_171735.jpg

20210322_194630.jpg

20210322_185409.jpg

20210322_194639.jpg

20210323_181653.jpg

20210323_195536.jpg

20210323_195541.jpg

20210322_185418.jpg

20210322_181133.jpg

20210322_181136.jpg

Edited by hopek03
Link to post
Share on other sites

Pasowania

2.jpg

Adam Rozumiem że śruby ARP  wszystkie? Proszę dopisz jakimi momentami dokręcałeś głowice, główne podpory i korbowe, gdyż zapomniałem a wyrzuciłem kartki:decayed: może mi się to przydać:)

Edited by morelo
Link to post
Share on other sites

Podpory wału 95nm

Korbowody 74nm

Głowica 80 Funtów w przeliczeniu 108 nm  z jakimiś groszami

wszystko w ARP , dokręcane w 3 etapach

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, morelo napisał:

Pasowania

2.jpg

Adam Rozumiem że śruby ARP  wszystkie? Proszę dopisz jakimi momentami dokręcałeś głowice, główne podpory i korbowe, gdyż zapomniałem a wyrzuciłem kartki:decayed: może mi się to przydać:)

nie znam angielskiego szkoda że to nie jest w pełni PL

Link to post
Share on other sites

Uaktualnienie .

i tak panewka na podporze głównej z rowkiem smarującym 360* idzie tak jak koledzy wyżej pisali na podporę numer 4  , po szukaniu info w internecie jak również na tutejszym forum doszedłem do wniosków że ACL zrobiło smarowanie na tej podporze z kanałem olejowym na pełen obrót wału dlatego że przy przekraczaniu pewnych granicznych obciążeń zaciera się panewka korbowodu numer 3 na która idzie kanał smarowania z czopu wału podpory numer 4 , moim zdaniem jest to jakaś wada konstrukcyjna tego silnika który i tak wiele morze znieść , a konstruktorom tej jednostki pewnie nawet się nie śniło że z tego silnika  będą ludzie wyciągać moce dobijające do 1000 km

Ja też zamieniłem tom panewkę z podpory numer 3 na podporę numer 4

kilka foto które się znalazły w między czasie

DSC01850.JPG

DSC01851.JPG

DSC01853.JPG

DSC01854.JPG

Link to post
Share on other sites

:kox:

Link to post
Share on other sites

Aktualizacja

Silnik zamontowany w bude odpalony przejechane 100 km

odczucia w porównaniu do 2.0 to większy moment obrotowy w obrotach gdy turbina jeszcze śpi działa jak dosyć mocny silnik wolnossący czuć spory przyrost momentu obrotowego w tych partiach obrotów niskich , jeżeli chodzi o wstawanie turbiny to około  300 a 400 obrotów turbina szybciej uzyskuje 1 bar

Wiadomo nie katowałem nie upalałem nie kręciłem go wysoko motor traktowany delikatnie na dotarciu .

Ciekaw jestem czy korekta softu pobudzi turbo jeszcze ciut szybciej .

Link to post
Share on other sites

Aż to zaobserwuje bo wygląda ciekawie :D

Link to post
Share on other sites

tak to wygląda pod maską

Link to post
Share on other sites

Adam kiedy nagrasz jakiś filmik? kupuj uchwyt na kierownicę, Ty masz Quattro To pokaż jak idzie od zera do 200 nie wiem gdzie ale może masz gdzieś taką drogę:decayed:

Maskę będziesz całą wyciszał? Jestem ciekaw czy sporo wyciszy też o tym myślałem:)

Gratulacje:oklasky:

 

Link to post
Share on other sites

 to izolacja termiczna ,nie chodziło mi o wyciszenie

na tom chwile mam przejechane niewiele coś koło 160 kilometrów gdy bardziej dotrę to być morze coś nagram

choć nie wiem czy coś się nie zesra mam pewne obawy ale to wyjdzie z czasem

Link to post
Share on other sites

Faktycznie teraz patrzę że to wata termiczna,  ja mam założony termometr w filtrze powietrza wspominałem Ci adam już o tym ale może dla innych się sprzyda,  Jeśli na polu jest w granicach 25-30 stopni i samochód stoi w słońcu na wolnych obrotach to w filtrze jest 60-70 stopni,  aby później schłodzić to powietrze musimy przejechać około 5 km nie mówię tu o spokojniutkiej jeździe 20-40 km tylko w granicach 50-80  jadąc przez około 5 km na piątym biegu temperatura zeszła mi do około 25 stopni naprawdę robiłem różne testy w różnych warunkach. Więc jak najbardziej warto osłaniać całą puche filtra i robić nawet 3 komory przegrody od turbo i DP czy kata.

Teraz u mnie mam założone czujniki, w filtrze, drugi jest zaraz za turbiną przed intercoolerem i trzeci jest za intercoolerem za przepustnicą jak już będzie samochód jeździł i bedzie troche cieplej to będę robił testy w boju Ile tak naprawdę schładza intercooler tego powietrza.

Adam jakie obawy?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...