Grzegorz76 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Witam. Noszę się z zamiarem zmiany silnika na BDH.(Mam już upatrzony silniczek 2005 rok, 110k przebieg), na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie silnika? Z jakimi kosztami oprócz robocizny muszę się liczyć, jakieś części dodatkowe musiałbym dokupić. U mnie nie ma komputera FIS czy to ma jakieś znaczenie? Pozdrawiam.
rav Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Witam M.in. będzie Ci potrzebny cały osprzęt silnika ___________________ Pozdrawiam Rafał
Grzegorz76 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Witam M.in. będzie Ci potrzebny cały osprzęt silnika ___________________ Pozdrawiam Rafał No ja kupuję silnik całość, z osprzętem, tzn, pompy, turbo, ECU itp itd, komplet. Ale czy nie będę potrzebował no nie wiem, przy wymianie, jakieś uszczelki i tym podobne rzeczy.
GILI Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Po co to robisz ?? Przebieg można sprawdzić po, kolorze części gorących podczas pracy silnika, stopniu utlenienia aluminium i czystości wnętrza, ale na 100% i tak nie będziesz pewien w jakim stanie jest motor jeśli jest on wyjęty z dawcy... Lub po kompleksowej rozbiórce...
Grzegorz76 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Dlatego, że silniki BAU i BDH są poprawione, po prostu lepsze konstrukcyjnie, chodzi o hydraulikę rozrządu, wałki. Poza tym 110km to świeżutki jeszcze, myślę, że napewno fajniej pracuje niż AKN. A dosyć mam wrzucania kasy w swojego, a to pompa, a to wtryski, poza tym nie jestem pewnien swojego przebiegu. No nie wiem, taka opcja wydaje mi się dość atrakcyjna, facet chce za całość 5tys, chyba nie jest to wygórowana cena?
GILI Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nie lepiej sprzedać, dołożyć i kupić B6 ??
Grzegorz76 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nie lepiej sprzedać, dołożyć i kupić B6 ?? Gdybym miał pieniążki to wiele bym się nie zastanawiał , poza tym auto mam ledwie ponad rok, chciałbym nim trochę pojeździć...
AndyN Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Meszrum, Piotruś - do nich pisz z prośbą o radę Silnik silnikiem - a skrzynia biegów?[br]Dopisany: 09 Kwiecień 2009, 20:44_________________________________________________ (Mam już upatrzony silniczek 2005 rok, 110k przebieg) Zakładając że prawdziwy to przebieg to pewnie przed zmianą rozrządu. Jakiś miesiąc temu wymieniałem. Kompletny (wszystkie paski, rolki - tak rozrządu jak i osprzętu, termostat, pompa wody). 3 tysie (części plus robocizna z gwarancją warsztatu "w pakiecie") ....
Grzegorz76 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Meszrum, Piotruś - do nich pisz z prośbą o radę Silnik silnikiem - a skrzynia biegów?[br]Dopisany: 09 Kwiecień 2009, 20:44_________________________________________________ (Mam już upatrzony silniczek 2005 rok, 110k przebieg) Zakładając że prawdziwy to przebieg to pewnie przed zmianą rozrządu. Jakiś miesiąc temu wymieniałem. Kompletny (wszystkie paski, rolki - tak rozrządu jak i osprzętu, termostat, pompa wody). 3 tysie (części plus robocizna z gwarancją warsztatu "w pakiecie") .... Skrzynia zostaje z mojego..., rozrządu już też się nie boję, sam sobie wymienię. Mam brata mechanika, raz dałem, chociaż mi odradzał zmienić rozrząd w serwisie i już nie popełnię tego błędu 2 raz.
GILI Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Skrzynia podejdzie, tyle, że przełożenie raczej nie jest takie same .
AndyN Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 rozrządu już też się nie boję, sam sobie wymienię. Mam brata mechanika, raz dałem, chociaż mi odradzał zmienić rozrząd w serwisie i już nie popełnię tego błędu 2 raz. Sprawdź ceny podzespołów najpierw. Robocizna w tych 3 tysiach to nie jest największa pozycja ....
Grzegorz76 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Pytałem Piotrusia powiedział, że ze skrzynią problemów nie będzie. [br]Dopisany: 09 Kwiecień 2009, 21:08_________________________________________________ rozrządu już też się nie boję, sam sobie wymienię. Mam brata mechanika, raz dałem, chociaż mi odradzał zmienić rozrząd w serwisie i już nie popełnię tego błędu 2 raz. Sprawdź ceny podzespołów najpierw. Robocizna w tych 3 tysiach to nie jest największa pozycja .... Ceny podzespołów rozrządu raczej się nie różnią od AKN?
AndyN Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Pytałem Piotrusia powiedział, że ze skrzynią problemów nie będzie. Ale czy taka zamiana jest możliwa i jak bardzo kosztowna napisał? Ceny podzespołów rozrządu raczej się nie różnią od AKN? Chodzi mi o to, że oprócz wydatku związanego z ewentualną "przekładką" silnika najprawdopodobniej czeka Cię kolejny: wymiana rozrządu. A nie lepiej poszukać jakieś w dobrym stanie 1,9 i zachipować klekota? Skoro masz dość wydatków to może to rozwiązanie jest lepsze z tego punktu widzenia?
GILI Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 A nie lepiej poszukać jakieś w dobrym stanie 1,9 i zachipować klekota? Skoro masz dość wydatków to może to rozwiązanie jest lepsze z tego punktu widzenia? Skrzynie będziesz maił przygotowaną, pod porządne modyfikacje silnika.AFNa kupisz za znacznie mniejsze pieniądze.
Grzegorz76 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nie nie... V6 to V6. Biorę to pod uwagę, że rozrząd trzeba będzie zmienić. Wiesz, to, że mam dosyć wydatków to wiąże się z tym, że mam dosyć wymieniania pierdułek,..., chcę poprostu lać i jeździć, wymieniać regularnie rozrząd, oleje itp. Piotrek nie oponował, więc raczej się da. Czekam od niego na odpowiedź PW.
Piotruś Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Bry , To jakaś epidemia : http://www.a6klub.pl/a6-c5-25-tdi-akn-wymiana-silnika-vt8921.htm ? Odpowiadając na rozterki Grzegorza: 1. Koszty wymiany napędu rozrządu w silnikach V6 praktycznie niczym się nie różnią (od AFB do BDH włącznie) . 2. Nie wiem gdzie leży kres mechanicznej wytrzymałości BAU, BCZ, BDG i BDH. Nie widziałem jeszcze takiego silnika, który odmówiłby współpracy z uwagi na przebieg ... . Niby na początku były jakieś kłopoty lecz odeszły do lamusa kiedy LL2 zamieniono na LL3 ... . Chcę przez to powiedzieć, że legendarna trwałość AFNa nie jest tutaj żadnym argumentem (moim osobistym zdaniem ...) . 3. Na miejscu Grzegorza polowałbym na BAU lub BCZ (a nie na BDH lub BDG) - dzięki czemu uniknąłby kłopotów opisanych tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b7_bdg_trzesie_na_jalowym-t31302.0.html;msg369984#msg369984 i np. tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=71376&highlight=naprawione 4. Co do przełożeń w skrzyni (czy ew. w dyfrze) należałoby sprawdzić szczegóły ale ponieważ wszystkie V6-tki (TDi) kręcą się do tych samych obrotów - sądzę, że wielkiego problemu nie będzie (a styl jazdy po swapie i tak będzie trzeba zmienić). 5. Jeżeli swapowanie odbędzie się tak jak napisał Grzesiek na silnik wraz z kompletnym osprzętem, to jedynym wyzwaniem (dla elektronika) będzie dopasowanie "nowego" sterownika ECU do "starej filozofii" CANa ale wiem, że dla chcącego to naprawdę żaden kłopot. Oczywiście łatwo i przyjemnie jest tylko w przypadku "manuala", bo z automatem to już tak fajnie wcale nie jest ... . Aha - Grzesiek, gdybyś zmieniał jednak na BDH (lub BDG) pamiętaj, żeby nie brakowało zawora EGR i rury łączącej kolektory wraz z elektroniczną przepustnicą !!! Gdyby silnik pochodził z samochodu z automatem - będzie potrzeba wymiany softu i przekodowania ECU - no ale dzisiaj to też nie jest problem . Jeżeli nie wyczerpałem tematu a mógłbym się jeszcze do czegoś przydać - pytajcie dalej. Jeżeli napisałem coś głupiego - wybaczcie ale jestem cały w nerwach bo jak się właśnie okazało - moje idealne letnie oponki (30 tkm przebiegu) mogę wywalić na śmietnik, a najgorsze jest to, że nie wiem co im odbiło ... ... .
Grzegorz76 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Mając kontakt z takim fachowcem jak Ty Piotrek to ja się nie obawiam żadnego drgania Ważne, żeby autko jeździło, żeby lać paliwko i jeździć, zmieniać olej i rozrząd i żeby nastał koniec tych problemów Apropo tych drgań to sobie z Trzeniem trochę pogadałem i bardzo Cię chwalił, żeś mu autko wyleczył. Zresztą dość spojrzeć na Twoje wyczerpujące wypowiedzi... i wszystko jasne. Pozdrawiam Zatem na razie czekam na kasę, jeszcze mi brakuje trochę..., dam znać co i jak
Piotruś Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Mając kontakt z takim fachowcem jak Ty Piotrek to ja się nie obawiam żadnego drgania To są niebywale miłe słowa - za które naprawdę bardzo serdecznie dziękuję !!! Chciałbym jednak stanowczo zwrócić Twoją uwagę na fakt, że usunięcie tej awarii zazwyczaj jest kosztowne (przede wszystkim z uwagi na ceny niezbędnych części) i choćbym nie wiem jak bardzo chciał - nie znam metody na obejście tych kosztów ... . Z drugiej strony eksploatacja popsutego silnika to żadna frajda, a problem pozostawiony na dłużej bez naprawy - na 101% odciśnie piętno na mechanicznej stronie silnika ... (tłoki, zawory, często wtryskiwacze). Dlatego powtarzam - zbierając pieniążki SZUKAJ i KUPUJ BAU (lub BCZ) !!! I zapewniam Cię, że powyższa porada (nt. wyboru BAU/BCZ) jest dla Ciebie zdecydowanie bardziej istotna finansowo od tego - jak przełożyć silnik ... . Mówiąc wprost - nie bądź w gorącej wodzie kąpany i słuchaj starszych , a wyjdziesz na tym zdecydowanie lepiej (nie tylko finansowo, bo nerwy też należy szanować) :gwizdanie: ... .
Grzegorz76 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2009 OK wodzu Zatem niech będzie jak mówisz..., poczekam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się