NikoA4 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 witam,panowie mam pytanie odnośnie przewodów idących z chłodnicy do tiptronika,nie znam sie na automatach a tym bardziej na tiptronikach,z tego co widze jest on chłodzony cieczą tą samą co silnik.problem mam taki ze przewody mocno skorodowały tuż pod chłodnicą i chciałbym je wymienić nie chce czekac aż będą ciekły.jak one są montowane do skrzyni i do chłodnicy,bo z tego co widać to przy skrzyni są wciskane i po miedzy nimi jest jedna śrubka,w chłodnicy chyba jest tak samo z tym że jeden przewód idzie na górę a drógi na duł i też jest tylko zabezpieczony śrubką z boku[też są wciskane?]jeśli spuszczę płyn i wymienię przewody i wleje z powrotem płyn to nie musze jakoś specjalnie odpowietrzać tej skrzyni,zwykłe odpowietrzanie silnika wystarczy?ile kosztuja takie przewody?proszę o podpowiedzi pozdrawiam
mateogda Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 W owych przewodach jest olej przekładniowy, a nie płyn chłodzoncy!
NikoA4 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2009 to dlaczego idą do chłodnicy?olejowe nie szły by do chłodnicy przejże jutro jeszcze raz,a twoim zdaniem gdzie one powinne być podłączone?
majkel_majki Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Idą do chłodnicy Kolego, ponieważ chłodnica oleju skrzyni jest wbudowana w chłodnicę płynu. Zalewając skrzynię płynem chłodniczym zrobiłbyś straszliwy bałagan
NikoA4 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2009 ja wcale nie miałem takiego zamiaru,po-prostu chcemy wymienić te przewody bo są mocno przyrdzewiałe,i dlatego pytałem jak to najlepiej zrobić?widzę ze teraz będę miał z tym większy problem,bo jak wyleci olej to jak go uzupełnić?co powinienem najpierw zrobić? czy ktoś z was już to kiedyś robił?
majkel_majki Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Jak mocno przyrdzewiałe? Z tego co wiem to są zrobione z aluminium, także typowa korozja ich nie dotyczy. Poza tym są dość drogie, do B5 nowe kosztują 600 zł, tak więc jeżeli nie są w agonalnym stanie proponowałbym zostawić je w spokoju, chyba że masz nadmiar gotówki
NikoA4 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2009 no nie nadmiaru w gotówce nie mam,u mnie one nie są aluminiowe.przyrdzewiałe są tak ze jak bym postukał to może dziura by się zrobiła,zardzewiał odcinek zaraz przy chłodnicy na łączeniu,z tego co zauważyłem jest tylko jedno łączenie,niestety po jednej i drugiej stronie łączenia rudy je zżera :wallbash:ale jak je wymienić,jak sie do tego fachowo zabrać co oprucz samych przewodów powinienem jeszcze mieć?może gdzieś je znajdę używane w ostateczności kupie nowe,a co w przypadku jak ich nie zmienię i zacznie gdzieś po trasie wciekać olej to skrzynie mi szlak trafi może?[br]Dopisany: 10 Kwiecień 2009, 23:48_________________________________________________naprawdę nikt z was nie zmieniał owych przewodów,można to zrobić samemu?jeśli tak to co będzie mi potrzebne,oczywiście poza samymi przewodami.czy po odkręceniu przewodów od skrzyni wyleci z niej olej,czy tylko zleci z przewodów?jeśli tak to jak go później uzupełnić?
mateogda Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Olej zleci z przewodów no i z chłodnicy, więc około litra na uzupełnienie będziesz potrzebował. Procedura nalewania (uzupełniania) oleju była już opisywana na forum.
NikoA4 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 dzięki kolego,tylko obawiam się ze zanim znajdę coś o tym uzupełnianiu oleju to te przewody mi już całkiem zardzewieją i odpadną :confused4:ile mogą kosztują te przewody w Polsce w aso za komplet?
majkel_majki Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Pytałem u siebie w ASO, do 2.6 kosztują 600 zł.
NikoA4 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 to jest na pewno za komplet?tanio,obecnie jestem w uk i tutaj w aso powiedzieli za komplet około 250 funtów,to jeszcze raz tyle co u ciebie .co do uzupełniania tego oleju to nic nie mogę znaleźć na akp,podobno dolewa się go jak i sprawdza poziom przez korek u spodu skrzyni [coś jak spustowy w misce]?
majkel_majki Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Tak, tyle miał kosztować komplet. Teraz na pewno trochę więcej ze względu na kurs euro. Cośsłabo szukałeś na AKP Kolego, tutaj masz skarbnicę wiedzy nt. tipa prosto z AKP http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853
NikoA4 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2009 dzięki serdeczne kolego ,pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się